ΕΛΛΑΔΑ

Δεν πήγαν στη συνάντηση με Γαβρόγλου οι εκπαιδευτικοί

Δημοσίευση 20 Δεκεμβρίου 2018, 10:00 / Ανανεώθηκε 20 Δεκεμβρίου 2018, 13:23
Δεν πήγαν στη συνάντηση με Γαβρόγλου οι εκπαιδευτικοί
Facebook Twitter Whatsapp


Η άρνησή τους να προσέλθουν στη σημερινή συνάντηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα, μετά από δέκα χρόνια αδιοριστίας, που αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα (μονίμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς) αλλά και τις χιλιάδες των αδιόριστων εκπαιδευτικών προκαλεί πολλά ερωτηματικά, τονίζει το υπουργείο Παιδείας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν προσήλθαν σήμερα το πρωί στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, κάνοντας λόγο για «επικοινωνιακές μεθοδεύσεις» από μέρους του υπουργείου Παιδείας.

Το υπουργείο Παιδείας χθες, Τετάρτη, λίγες ώρες μετά το πέρας του υπουργικού συμβουλίου, όπου συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, το σύστημα διορισμών για το διάστημα 2019-2021, κάλεσε στη Βουλή τις ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ για να ενημερωθούν από τον υπουργό, Κώστα Γαβρόγλου, για τις λεπτομέρειες του συστήματος.

Οι ομοσπονδίες, ωστόσο, έχοντας προαναγγείλει εδώ και ημέρες την κινητοποίησή τους έξω από το κτίριο του υπουργείου σήμερα στις 13:00, αρνήθηκαν να παρευρεθούν στην πρωινή συνάντηση. «Καταδικάζουμε την παρελκυστική στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, που μετά τα επικοινωνιακά παιχνίδια με τον αριθμό των διορισμών, έπαιξε και παίζει με την ελπίδα των αδιόριστων εκπαιδευτικών, προσπαθώντας παράλληλα να υπονομεύσει τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος», αναφέρουν οι ομοσπονδίες.

Μάλιστα, σχολιάζουν ότι η κίνηση αυτή αποσκοπεί στο να «"διευκολύνει" την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αποφύγει την ισχυρή αντίδραση του κλάδου». «Δεν γινόμαστε συνεργοί στα σχέδιά τους. Η συνάντηση της Πέμπτης μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στο Υπουργείο Παιδείας υπό την δυναμική αντίδραση του κλάδου» επισημαίνουν.

«Η άρνησή τους να προσέλθουν στη σημερινή συνάντηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα, μετά από δέκα χρόνια αδιοριστίας, που αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα (μονίμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς) αλλά και τις χιλιάδες των αδιόριστων εκπαιδευτικών προκαλεί πολλά ερωτηματικά», τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας και προσθέτει:

«Μήπως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν επιθυμούν να προχωρήσουν οι 15.000 διορισμοί; Μήπως επιδιώκουν εκ του ασφαλούς μια ιδιότυπη επαναφορά της επετηρίδας; Ή μήπως με λεονταρισμούς του τύπου «δεν μας αφορούν ούτε οι επιταγές του Συντάγματος ούτε και οι αποφάσεις του ΣτΕ» θέλουν να υπονομεύσουν τη διαδικασία διορισμών; Οποιαδήποτε άρνηση διαλόγου δεν δικαιολογείται και, δυστυχώς, αντικειμενικά ταυτίζεται με εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις που όχι μόνον δεν θέλουν διορισμούς αλλά δηλώνουν με κάθε τρόπο ότι θέλουν απολύσεις».

Υπενθυμίζεται ότι στην τελευταία συνάντηση του Σεπτεμβρίου με τις δύο Ομοσπονδίες, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είχε ζητήσει να καταθέσουν γραπτώς τις συγκεκριμένες προτάσεις τους για το σύστημα μόνιμων διορισμών.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου «η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ δεν κατέθεσαν μέχρι σήμερα καμιά πρόταση εκτός από τις δημόσιες αναφορές για την αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας, χωρίς να δηλώνουν τι γίνεται με τα επιστημονικά κριτήρια και, κυρίως, τι ακριβώς γίνεται με τους συγκεκριμένους περιορισμούς του Συντάγματος και των αποφάσεων του ΣτΕ. Υπάρχουν μάλιστα γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών προς τις Ομοσπονδίες που κάνουν λόγο για μέγιστη αναγνώριση προϋπηρεσίας 84 μηνών. Η Κυβέρνηση αναγνωρίζει τελικά 120 μήνες».

«Το Υπουργείο Παιδείας, ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων έχοντας την ευθύνη να επανέλθει πλήρως η κανονικότητα στο εκπαιδευτικό σύστημα, που είναι καθολικό αίτημα της κοινωνίας και λαμβάνοντας υπόψη :

* τη δεκαετή αδιοριστία (2008-2018) που προκάλεσαν τα μνημόνια,

* τις αποφάσεις του ΣτΕ, οι οποίες είναι γνωστές και στην εκπαιδευτική κοινότητα,

* την πάγια θέση της ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ για κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού

προχωρεί ανακοινώνοντας δημοσίως την απόφαση της κυβέρνησης για το σύστημα μόνιμων διορισμών, υλοποιώντας τη δέσμευσή της για 15.000 μόνιμους διορισμούς την επόμενη τριετία Ίσως κάποιες πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις δεν επιθυμούν λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, αλλά ενδιαφέρονται μόνο για μια στείρα αντιπαράθεση και καταστροφολογία ακόμη και με ότι θετικό προωθείται. Θα τους κρίνουν όμως τόσο η εκπαιδευτική κοινότητα όσο και ολόκληρη η κοινωνία», καταλήγει η ανακοίνωση.