ΕΛΛΑΔΑ

Στο ΣτΕ η ΑΑΔΕ κατά της Mercedes – Διεκδικεί διαφυγόντες φόρους από την αντιπροσωπεία στην Ελλάδα

Δημοσίευση 5 Μαρτίου 2019, 18:00 / Ανανεώθηκε 5 Μαρτίου 2019, 18:00
Στο ΣτΕ η ΑΑΔΕ κατά της Mercedes – Διεκδικεί διαφυγόντες φόρους από την αντιπροσωπεία στην Ελλάδα
Facebook Twitter Whatsapp

Το newpost.gr με δημοσίευμά του από τον Μάιο του 2013 είχε φέρει στο φως τις προκλητικές πρακτικές που ακολουθούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να φοροδιαφεύγουν προκλητικά

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Καλά κρατεί η αντιδικία μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Mercedes Hellas, καθώς ένα νέο «κεφάλαιο» στην ανοιχτή δικαστική αντιπαράθεση μεταξύ των δυο μερών αναμένεται να γραφτεί, πλέον, από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Και αυτό καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προσέφυγε ΣτΕ κατά της εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίας και ζητεί να αναιρεθεί η απόφαση του Εφετείου, που είχε δικαιώσει τη Mercedes Hellas στο ζήτημα που είχε ανακύψει με τον καταλογισμό διαφυγόντων φόρων στην αντιπροσωπεία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας, ύψους περίπου 85 εκατ. ευρώ.

Οι διαφυγόντες φόροι (φόρος πολυτελείας, τελών ταξινόμησης, κ.ά.), είχαν επιβληθεί στη Mercedes Hellas, καθώς σύμφωνα με το ελληνικό δημόσιο, όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση στη χώρα μας, η συγκεκριμένη εταιρεία χρησιμοποίησε ιδιαίτερα τεχνάσματα που είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι τιμές των αυτοκινήτων της αλλά και να καταβάλλονται μειωμένα τέλη ταξινόμησης, φόρος πολυτελείας και ΦΠΑ. Ο αριθμός των οχημάτων που εκτελωνίστηκαν με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με την πλευρά του Δημοσίου, ανέρχεται σε 6.299 και το επίδικο διάστημα είναι από 1.1.2011 έως 31.12.2013.

Για τους λόγους αυτούς οι αρμόδιες αρχές είχαν καταλογίσει στην εταιρεία Mercedes Hellas πολλαπλό τέλος συνολικού ποσού 62.294.889 ευρώ, το οποίο μαζί με το χαρτόσημο και την εισφορά ΟΓΑ, φτάνει τα περίπου 85 εκατ. ευρώ. Επίσης, στην εταιρεία είχε επιβληθεί και το ποσό των 20.636.000 ευρώ για διαφυγόντες φόρους τους οποίους στερήθηκε το ελληνικό δημόσιο.

Κατόπιν αυτών η Mercedes Hellas προσέφυγε στα Διοικητικά Δικαστήρια και δικαιώθηκε. Το Εφετείο Αθηνών, απέρριψε τους ισχυρισμούς του Δημοσίου και έκρινε με απόφασή του (4352/2018) πως για την επιβολή του πολλαπλού τέλους, απαιτείται, οι σχετικές πράξεις να τελέστηκαν με δόλο ή παραλήψεις, ενώ η χρήση τεχνασμάτων, που επικαλέστηκε η πλευρά του δημοσίου, απαιτούν ενέργειες «παραπλανητικές και πολύπλοκες που τείνουν σε εξαπάτηση των αρμοδίων τελωνειακών υπαλλήλων ή είναι ικανές προς συγκάλυψη της λαθρεμπορίας».

Με το σκεπτικό αυτό το Εφετείο διέταξε την επιστροφή του ποσού που είχε καταβάλει η Mercedes Hellas στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Κατόπιν της εξέλιξης αυτής, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προσέφυγε στο ΣτΕ και ζητεί την αναίρεση της εφετειακής απόφασης. Επίσης, με την προσφυγή της ζητεί να επιλυθούν νομικά ζητήματα που ανέκυψαν στην όλη υπόθεση.

Τι είχε αποκαλύψει το Newpost

Το newpost.gr με δημοσίευμά του από τον Μάιο του 2013 είχε φέρει στο φως τις προκλητικές πρακτικές που ακολουθούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να φοροδιαφεύγουν προκλητικά, κατά συρροή, στερώντας πολλά εκατομμύρια από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ παράλληλα διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δυσχεραίνοντας την θέση των ελληνικών εταιρειών οι οποίες βρίσκονται στα πρόθυρα της καταστροφής.

Μια σημαντική κατηγορία φόρων που επιβαρύνουν τα Αυτοκίνητα, όπως είναι το Τέλος Ταξινόμησης και ο Φόρος Πολυτελείας, επιβάλλονται στην  λεγόμενη αξία CIF του αυτοκινήτου και καταβάλλονται κατά τον εκτελωνισμό του.

Πρόκειται ουσιαστικά για την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, δηλαδή για την τιμή που  πουλάει ο κατασκευαστής στην εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα. Αθροιστικά το ύψος των δύο αυτών φόρων ξεκινάει από 12% και μπορεί να φτάσει έως και το 90% της αξίας του.