current views are: 1

29 Ιουλίου 2019
Δημοσίευση19:47

Canadair: Στη μάχη με τις φλόγες με «γερασμένα φτερά» – «Πιλοτάρουμε και κάνουμε το σταυρό μας»

Οι ιπτάμενοι «φύλακες» των ελληνικών δασών δίνουν τη μάχη τους με αυταπάρνηση

Δημοσίευση 19:47’
αρθρο-newpost

Οι ιπτάμενοι «φύλακες» των ελληνικών δασών δίνουν τη μάχη τους με αυταπάρνηση

Σε κάθε μεγάλη δασική πυρκαγιά τα βλέμματα όλων στρέφονται στον ουρανό και τα «γερασμένα» Canadair και τα πληρώματά τους που ρίχνονται στη «μάχη» για να προστατέψουν ζωές και περιουσίες.

Στην 113η πτέρυγα μάχης στη Θεσσαλονίκη και την 383 μοίρα όπου εδρεύουν τα Canadair της Πολεμική Αεροπορίας, βρέθηκε η κάμερα του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του OPEN.

Οι μαρτυρίες των πληρωμάτων των Canadair που κάθε καλοκαίρι δίνουν σχεδόν καθημερινά μάχες με τις φλόγες, συγκλονιστικές.

«Εμείς κάνουμε τη δουλειά μας. Κάνουμε αυτό που εκπαιδευόμαστε καθημερινά, κάνουμε αυτό που ξέρουμε. Πάντα έχοντας στόχο ακόμα και μια υδροληψία την τελευταία να πιάσει τόπο. Ό,τι μπορούμε να σώσουμε από την περιουσία του κόσμου», λέει στο Open ο Νικόλαος Τζιουκαλας, επισμηναγός – διοικητής της 383 μοίρας.

«Πολλά τα προβλήματα σε υλικοτεχνικό εξοπλισµό και σχεδιασμό»

Παράλληλα, το προσωπικό που ρίχνεται στη μάχη με τις φλόγες στέλνει μήνυμα αγωνίας.

«∆υστυχώς, υπάρχουν προβλήµατα που έχουν µείνει άλυτα από την προηγούµενη κυβέρνηση. Ο σχεδιασµός δεν είναι ρεαλιστικός, και αυτό το έχουµε καταγγείλει επανειληµµένως. Πραγµατοποιήθηκαν κάποιες προσπάθειες, αλλά δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να είµαστε πιο αποτελεσµατικοί σε σχέση µε πέρυσι. Τα προβλήµατα που έχουν συσσωρευτεί είναι πολλά και στον υλικοτεχνικό εξοπλισµό και τον σχεδιασµό» επισηµαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Αξιωµατικών του Πυροσβεστικού Σώµατος, Γεώργιος Βιτζηλαίος μιλώντας στο «Έθνος» της Κυριακής.

Σύµφωνα µε στοιχεία της Πυροσβεστικής, το σύνολο του προσωπικού του Σώµατος είναι 13.603 άτοµα, εκ των οποίων οι 1.780 είναι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης και οι 219 ειδικών καθηκόντων. Σε αυτά τα νούµερα δεν συµπεριλαµβάνονται 535 εποχικοί πυροσβέστες που εντάχθηκαν στην Πυροσβεστική τον Μάιο του 2019 και οι 962 συνάδελφοί τους που πέτυχαν σε σχετική προκήρυξη µόλις στις 3 Ιούλιου. «Μπορεί οι αριθµοί να φαίνονται µεγάλοι, αλλά στην ουσία χρειαζόµαστε και άλλο προσωπικό. Εµείς θα θέλαµε να µας δοθούν τα όπλα να πολεµήσουµε, έστω και κάτω από τις πολύ δύσκολες συνθήκες στις οποίες εργαζόµαστε. Αλλά και τα πολλά κενά τα οποία έχουν δηµιουργηθεί σε προσωπικό να αποκατασταθούν» τονίζει.

 «Πραγµατικά, ο σχεδιασµός ο οποίος γίνεται υπερβαίνει την πραγµατικότητα. Βρισκόµαστε στην αντιπυρική περίοδο. Εργαζόµαστε µε πυρετώδεις ρυθµούς ώστε να συµπληρώνουµε τα κενά και να µπορούµε να αντεπεξέλθουµε. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που έφυγαν και πήγαν σε ιδιωτικές εταιρείες. Οι θέσεις τους δεν αναπληρώθηκαν ποτέ. Πολλές φορές δουλεύουµε για πολλούς ανθρώπους µαζί, την ώρα που ο µέσος όρος ηλικίας των πυροσβεστών ξεπερνά τα 40 έτη» συνεχίζει. Τι γίνεται, ωστόσο, σε επίπεδο οχηµάτων; Η διαθέσιµη δύναµη αυτήν τη στιγµή αποτελείται από 3.320 οχήµατα. Από αυτά τα 1.945 είναι υδροφόρα, τα 1.139 βοηθητικά και τα 236 ειδικά οχήµατα. Με βάση τον Γ. Βιτζηλαίο, «το 80% από αυτά είναι έτοιµο να επιχειρήσει. Πολλά από αυτά, βεβαίως, θα µείνουν εκτός στην πορεία λόγω παλαιότητας και συσσωρευµένων προβληµάτων. Το 30% µε 40% των οχηµάτων µας είναι πάνω από 20 ετών και ένα 25% µε 30% είναι ηλικίας από 10 έως 20 ετών. Το µνηµόνιο το πληρώσαµε ακριβά ως µηχανοκίνητο σώµα και όλα αυτά τα χρόνια έχουµε µείνει πολύ πίσω». Πολλά είναι, στο µεταξύ, τα προβλήµατα και σε σχέση µε τη συντήρηση των οχηµάτων. «Ενα απλό παράδειγµα που αντιµετωπίζουµε στη συντήρησή τους είναι τα ελαστικά. Ενώ υπάρχει διαγωνισµός σε εξέλιξη, οι διαδικασίες είναι εξαιρετικά αργές. Υπάρχει ανάγκη να τα πάρουµε… χθες και το πιθανότερο είναι να µην τα έχουµε ούτε του χρόνου. Χρειάζεται να αλλάξει ο τρόπος που γίνονται οι διαδικασίες και αυτό θα το ζητήσουµε και στον καινούργιο υπουργό» σχολιάζει ο πρόεδρος της Ενωσης Αξιωµατικών του Πυροσβεστικού Σώµατος. Και προσθέτει: «Αφήστε την επικινδυνότητα να επιχειρείς µε οχήµατα παλιά και ακατάλληλα. Θέτουµε τη ζωή µας σε κίνδυνο για την προστασία του κοινωνικού συνόλου και πηγαίνοντας σε κατάσβεση µε αυτά κινδυνεύουµε να µη φτάσουµε ποτέ». Τουλάχιστον, όπως λέει, άλλαξαν κάπως οι εποχές που οι πυροσβέστες πλήρωναν από την τσέπη τους για τις στολές και τον εξοπλισµό τους. «Ευτυχώς, έχουν γίνει προσπάθειες και έχουµε πάρει κάποιες στολές και κάποιες µπότες.

«Πιλοτάρουμε και κάνουμε το σταυρό μας»

Την ίδια ώρα πολλά είναι και τα προβλήματα στο μέτωπο της αεροπυρόσβεσης λόγω των «γερασμένων» αεροσκαφών.

«Είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για τη ζωή µας αυτά τα Καναντέρ. Παθαίνουν συχνές βλάβες και ποτέ εν ώρα πτήσης δεν ξέρεις τι θα βγάλουν. Η Πολεµική Αεροπορία παρέλαβε το πρώτο Καναντέρ CL-215 το 1975 και ακόµη πετούν. Συνάδελφοι έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ το 2015 στη φωτιά στο Φαρακλό το πλήρωµα υποχρεώθηκε σε αναγκαστική προσγείωση κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης. Τα µέλη του σώθηκαν από θαύµα. Το ίδιο και το 2016, οπότε ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους κατάφεραν να βγουν ζωντανοί όταν το Καναντέρ κατέπεσε λόγω µηχανική βλάβης κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στα ∆ερβενοχώρια» υπογραµµίζει πιλότος της Πολεµικής Αεροπορίας στο «Έθνος».

«Τα ανταλλακτικά είναι δυσεύρετα. Παρ’ όλα αυτά, η Αεροπορία αναγκάζεται να ψάχνει σε παγκόσµιο επίπεδο. Καµία άλλη Αεροπορία στον κόσµο δεν έχει το νούµερο 215. Είµαστε η µοναδική χώρα. Ολες όσες έχουν Καναντέρ είτε τα έχουν αποσύρει είτε τα έχουν αναβαθµίσει µε τα CL-215Τ είτε µε τα CL-415. Σκεφτείτε ότι είναι σαν να οδηγεί κανείς ένα αυτοκίνητο σχεδόν 50 ετών. Μόνο που το οδηγεί στον αέρα, µε την πιθανότητα βλάβης στον κινητήρα να είναι πολύ πιθανή. Πιλοτάρουµε και κάνουµε τον σταυρό µας να γυρίσουµε το βράδυ σώοι στα σπίτια µας. Κάποιος πρέπει να ενδιαφερθεί προτού θρηνήσουµε και άλλα θύµατα», καταλήγει ο πιλότος που δεν κατονομάζεται.


σχετικα αρθρα