current views are: 1

23 Αυγούστου 2019
Δημοσίευση07:31

Συντριβή ελικοπτέρου στον Πόρο: Οι αποδείξεις ότι γνώριζαν, αλλά αδιαφόρησαν – Έγγραφα

Τι αποκαλύπτει ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιος Μπίνης

Δημοσίευση 07:31’
αρθρο-newpost

Τι αποκαλύπτει ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιος Μπίνης

Οσα συνέβησαν τον Μάιο του 2018, όταν οι αρμόδιοι φορείς ενημερώνονταν εγγράφως για τον κίνδυνο πρόκλησης αεροπορικού ατυχήματος στην περιοχή του Γαλατά εξαιτίας των ηλεκτροφόρων καλωδίων της ΔΕΗ, περιγράφει στα «ΝΕΑ» ο άνθρωπος που έστειλε την επίμαχη επιστολή ζητώντας να ληφθούν μέτρα: ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιος Μπίνης.

Τέσσερις ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους όταν το ελικόπτερο στο οποίο επέβαιναν μπλέχτηκε σε καλώδια της ΔΕΗ και έπεσε στη θάλασσα, οι φορείς που παρέλαβαν την επιστολή δεν έχουν εκδώσει καμία επίσημη ανακοίνωση.

Οπως αποκαλύπτει σήμερα σταην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» ο Αθανάσιος Μπίνης, το έγγραφο παρελήφθη από τουλάχιστον τρεις αποδέκτες ενώ πριν από την αποστολή του είχε προηγηθεί τηλεφωνική συνομιλία του ιδίου με τον ΔΕΔΔΗΕ.

«Στις αρχές Απριλίου του 2018 είχε συμβεί ένα ατύχημα με ελικόπτερο, κατά τη διάρκεια της απογείωσης, σε ένα νησάκι απέναντι από την Υδρα. Στο πλαίσιο διερεύνησης του συγκεκριμένου ατυχήματος μεταβήκαμε στο σημείο μαζί με έναν χειριστή μιας μικρής αεροπορικής εταιρείας με έδρα τα Μέγαρα. Σκοπός μας ήταν να τραβήξουμε φωτογραφίες και να συλλέξουμε στοιχεία πριν αποδεσμεύσουμε τα συντρίμμια του ελικοπτέρου», λέει ο Μπίνης. «Κατά τη διάρκεια της συζήτησης και αφού τελειώσαμε την εργασία μας, ο πιλότος μού είπε ότι υπάρχει ένα πρόβλημα στην περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και τον Πόρο και ότι θα ήθελε να πάμε εκεί για να μου το δείξει ζητώντας τη συνδρομή μου. Ετσι πήγαμε». Ηταν τα ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ.

«Καθώς πηγαίναμε και ενώ καθόμουν στην αριστερή πλευρά του ελικοπτέρου ως συγκυβερνήτης, πρέπει να σας πω ότι προσπαθήσαμε πολύ και δυσκολευτήκαμε να αναγνωρίσουμε τα καλώδια παρότι γνωρίζαμε την ύπαρξή τους. Οταν κατεβήκαμε χαμηλά και εξετάσαμε το σημείο διαπίστωσα ότι πράγματι αποτελούν εν δυνάμει κίνδυνο για την πολιτική αεροπορία. Τραβήξαμε φωτογραφίες και επιστρέφοντας άρχισα να σκέφτομαι τι πρέπει να κάνουμε για αυτά τα καλώδια» συνεχίζει ο Μπίνης.

«Ομολογώ ότι αρχικά δεν γνώριζα ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας για το θέμα. Ψάχνοντας λοιπόν μου είπαν ότι πρέπει να απευθυνθώ στον ΔΕΔΔΗΕ. Επικοινώνησα τότε τηλεφωνικώς, μέσα στον Απρίλιο, με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου, του συστήθηκα και του είπα ότι θέλω να σας στείλω ένα έγγραφο για αυτό το πρόβλημα. Και ότι η λύση που προτείνουμε είναι σφαιρικοί ανακλαστήρες. Μαζέψαμε τα στοιχεία, στις 11 Μαΐου του 2018 συντάξαμε την επιστολή και στις 16 Μαΐου τη στείλαμε στον ίδιο προσωπικά και την κοινοποιήσαμε στον προϊστάμενό του, στον ΑΔΜΗΕ, στο υπουργείο Μεταφορών και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ελαβα, μάλιστα, ειδοποιήσεις ότι το έγγραφο παραδόθηκε ηλεκτρονικά σε δύο παραλήπτες στον ΔΕΔΔΗΕ και ότι αναγνώστηκε από τον παραλήπτη στον ΑΔΜΗΕ» λέει ο Μπίνης.

Φωτογραφίες

Η επιστολή συνοδευόταν από συνημμένες φωτογραφίες και από χάρτη του Google Earth που απεικόνιζε τον χώρο και τα καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. «Μεταξύ Πόρου και Γαλατά υπάρχουν εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση, όπως αποτυπώνεται στις συνημμένες φωτογραφίες» ανάφερε μεταξύ άλλων η επιστολή και συνέχιζε: «Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω εκτεθέντα και στα πλαίσια της προαγωγής της ασφάλειας πτήσεων, θα παρακαλούσαμε να εξετάσετε τη δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)».

«Δεν ασχοληθήκαμε περισσότερο, διότι δεν ήταν αρμοδιότητά μας να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη του θέματος. Πάντως δεν είχαμε κάποια ανταπόκριση. Δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι δύσκολη ή κοστοβόρα η λήψη μέτρων, όμως δεν ήταν δουλειά μου το να διαπραγματευτώ, η ανθρώπινη ζωή δεν κοστολογείται. Εμείς προτείναμε τους ανακλαστήρες. Θα μπορούσε για παράδειγμα να ζητηθεί μέχρι την επίλυση του προβλήματος να μη γίνονται πτήσεις στο συγκεκριμένο ελικοδρόμιο, το οποίο μπορεί να μην είναι νόμιμο, όμως όλοι γνωρίζουν ότι χρησιμοποιείται» λέει ο τέως πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ.

«Εμείς αναγνωρίσαμε έναν εν δυνάμει κίνδυνο και ενημερώσαμε γι’ αυτό, αν θέλετε από υπερβάλλοντα ζήλο, καθώς ρόλος της επιτροπής είναι η διερεύνηση των ατυχημάτων. Προσωπικά κατά τη διάρκεια των πέντε χρόνων που είχα την ευθύνη της προεδρίας της ΕΔΑΑΠ, είχα την άποψη ότι θα πρέπει να δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στην πρόληψη και όχι απλώς να περιοριζόμαστε στην εκ των υστέρων διερεύνηση των αιτιών των ατυχημάτων. Αυτό που έλεγα πάντα ήταν ότι δεν θέλω να πηγαίνω σε κηδείες και μνημόσυνα και ότι πετυχημένη θα θεωρήσω τη θητεία μου το έτος που δεν θα σημειωθεί ούτε ένα ατύχημα. Για τον λόγο αυτό διοργανώναμε συστηματικά δεκάδες ημερίδες με τη συμμετοχή ειδικών από το εξωτερικό ώστε να είναι ενήμερη για κάθε νέα εξέλιξη όλη η αεροπορική κοινότητα» προσθέτει.

Πηγή:ΤΑ ΝΕΑ


σχετικα αρθρα