current views are: 11

27 Νοεμβρίου 2019
Δημοσίευση08:31

Λυμπερόπουλος στο «Ραντάρ»: «Οι μοντέρνες ιδέες επηρεάζουν το επάγγελμα»

«Άρχισαν οι εφαρμογές με τα ΙΧ και τα χρήματα έφευγαν στο εξωτερικό και θεωρούσαν ότι είναι και νόμιμοι»

Δημοσίευση 08:31’

«Άρχισαν οι εφαρμογές με τα ΙΧ και τα χρήματα έφευγαν στο εξωτερικό και θεωρούσαν ότι είναι και νόμιμοι»

«Ένας επαγγελματίας οδηγός ταξί θέλει να τον σέβεται η πολιτεία, θέλει να συζητάει μαζί του, θέλει να μην τον βάζει σε κομματικά καλούπια και να λέει ζήτω και να θυμιατίζει. Θέλει να βρει το δίκιο του βάσει του ευρωπαϊκού δικαίου. Το ταξί είναι μια παρεξηγημένη κοινωνική ομάδα, ειδικά σε επίπεδο πολιτικό από τη στιγμή που λειτούργησε η παγκοσμιοποίηση και τα μνημόνια έχει μπει στόχος στο πώς θα τον αφανίσουν», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, στον Alpha 98,9 και το «Ραντάρ», με τους Τάκη Χατζή και Δήμο Βερύκιο.

«Οι μοντέρνες ιδέες επηρεάζουν το επάγγελμα, γιατί πλέον στην πολιτική έχει γίνει εμμονή ότι η τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί αυτόν που την παράγει για να πλουτίζει, όχι να υπηρετεί τον άνθρωπο. Δυστυχώς εμείς αυτό το έχουμε ζήσει στο πετσί μας. Το ταξί είναι για να κάνει αστικές μεταφορές και να εξυπηρετεί την κοινωνία.  Βλέπετε ανά εποχές, ανά εβδομάδες σε όλον τον κόσμο τι συμβαίνει στην ποιότητα των μεταφορών που κάνουν τα ΙΧ παρανόμως», πρόσθεσε.

«Με πρωτοβουλία δική μας, μαζευτήκαμε το 2015, όλες ομοσπονδίες της Ευρώπης και άλλες 8 από ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδά κ.λπ., για να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε το θέμα. Δυστυχώς υπήρχε άγνοια. Τότε είχε ειπωθεί να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί για να τους κλείσουμε. Πώς θα γίνουμε ανταγωνιστικοί με το ΙΧ που δεν πληρώνει εφορία και δεν δηλώνει τίποτα; Άρχισαν οι εφαρμογές με τα ΙΧ και τα χρήματα έφευγαν στο εξωτερικό και θεωρούσαν ότι είναι και νόμιμοι. Η βασική μας ένσταση ήταν ότι, όπως σε όλον τον κόσμο και σε όλη την Ευρώπη, οι εφαρμογές που γίνονταν πάνω σε ταξί, δεν μπορεί να στηρίζονται πάνω στις τριγωνικές αλλαγές. Οφείλει η κάθε εφαρμογή να έχει φορολογικό μητρώο στη χώρα της, να εισπράττει μόνο την προμήθεια από τον ταξιτζή και να δίνει τιμολόγιο κάθε τέλος του μήνα, όπως έγινε ο νόμος που έφτιαξε η προηγούμενη κυβέρνηση και οι ταξιτζήδες που δουλεύουν σε αυτές τις εφαρμογές που έχουν και κάρτες, να έχει POS. Δυστυχώς όμως στη χώρα μας είχαμε τρομερό πόλεμο και από την Τρόικα για να περάσει αυτός ο νόμος, αλλά και από την αντιπολίτευση τότε. Ο νόμος πέρασε, έχει έναν χρόνο σχεδόν και ακόμη τις τεχνικές λεπτομέρειες της εφαρμογής του, που είναι στο υπουργείο Οικονομικών, στο υπουργείο Μεταφορών, που οφείλουν να προσαρμόσουν τον νόμο για να δουλέψει σωστά, δεν έχουν γίνει. Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν το έκανε αυτό διότι χρειαζόταν χρόνος μέσα από τις υπηρεσίες που όφειλαν να εφαρμόσουν τον νόμο».

Όσον αφορά στα παράπονα που έχει ο κόσμος για ορισμένες συμπεριφορές των οδηγών ταξί: «Υπάρχει συνυπευθυνότητα κοινωνίας και ταξιτζή στην κακή συμπεριφορά. Εμείς δεν έχουμε αστυνομικές δυνατότητες να βάζουμε τον κάθε ένα σε σειρά που μας προσβάλει στη λειτουργία. Πρέπει ο κόσμος όταν βλέπει κακή συμπεριφορά να την καταγγέλλει».


σχετικα αρθρα