ΕΛΛΑΔΑ

Στην ψηφιακή εποχή το υπουργείο Μεταφορών: Μέσω τάμπλετ οι κλήσεις στην Τροχαία και στην Εφορία - Όλες οι αλλαγές

Δημοσίευση 14 Ιανουαρίου 2020, 22:00 / Ανανεώθηκε 22 ώρες
Στην ψηφιακή εποχή το υπουργείο Μεταφορών: Μέσω τάμπλετ οι κλήσεις στην Τροχαία και στην Εφορία - Όλες οι αλλαγές
Facebook Twitter Whatsapp

Αναλυτικά οι τομείς, στους οποίους θα απλουστευθούν οι απαιτούμενες διαδικασίες

Αμεση θα είναι πλέον η βεβαίωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με ταυτόχρονη εισαγωγή τόσο του ύψους του οφειλόμενου προστίμου όσο και των βαθμών ποινής που αυτή επισείει στο point system αλλά και online ενημέρωση του παραβάτη, μέτρο το οποίο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων στο σχέδιο ψηφιοποίησης και απλοποίησης των διαδικασιών του υπουργείου Μεταφορών σε 13 τομείς, το οποίο θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Επίσης, απλοποιούνται και ψηφιοποιούνται η έκδοση αδειών οδήγησης, η μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας, η ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ, αλλά και μια σειρά άλλων σημαντικών διοικητικών υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς σήμερα υπέγραψαν σχετική προγραμματική συμφωνία ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Η προγραμματική συμφωνία είναι η πρώτη που συνάπτεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ). Η συνεργασία αποσκοπεί στην απομείωση των διοικητικών βαρών και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών υστερήσεων στους τομείς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, της υλοποίησης τεχνικών έργων, καθώς και της διοικητικής λειτουργίας του υπουργείου.

Όπως τόνισε ο Γ. Γεωργαντάς «η σημερινή προγραμματική συμφωνία, η οποία είναι η πρώτη που υπογράφεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, έχει ως στόχο την απλοποίηση και ακολούθως την ψηφιοποίηση σειράς σημαντικών διαδικασιών, όπως αυτές που αφορούν την έκδοση αδειών οδήγησης, τη μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας και την ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ. Η σημερινή συμφωνία εγγυάται ότι γραφειοκρατικά εμπόδια τα οποία ταλαιπωρούσαν για χρόνια τους πολίτες, σταματούν οριστικά να υπάρχουν. Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προκειμένου να γίνουν γρήγορα οι ενέργειες που θα εξασφαλίσουν στους πολίτες ευκολία στις συνδιαλλαγές τους με το Δημόσιο και ουσιωδώς βελτιωμένες παρεχόμενες υπηρεσίες».

Από την πλευρά του ο Γ. Κεφαλογιάννης από την πλευρά του επεσήμανε ότι «είμαστε ευτυχείς που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το πρώτο που υπογράφει προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την απλούστευση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Η δημόσια διοίκηση χρειάζεται εργαλεία για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και προχωράμε γρήγορα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως άλλωστε έχει ζητήσει ο πρωθυπουργός. Η συμφωνία θα διευκολύνει διαδικασίες που αφορούν μεταξύ άλλων, την έκδοση διπλωμάτων και τη μεταβίβαση των αδειών κυκλοφορίας, τον έλεγχο της συμπεριφοράς των οδηγών μέσω του point system, αλλά και το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των αδειών των υδατοδρομίων».

Παρών στην υπογραφή της προγραμματικής συμφωνίας ήταν και ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λεωνίδας Χριστόπουλος ο οποίος ανέφερε ότι «με την υπογραφή της σημερινής προγραμματικής συμφωνίας με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θέτουμε τις βάσεις για να βάλουμε οριστικά τέλος σε μια σειρά από “ουρές” που ταλαιπωρούν για χρόνια πολίτες και επιχειρήσεις, επιβαρύνοντας την ίδια στιγμή το έργο των αρμόδιων υπηρεσιών. Με την απλοποίηση και την ακόλουθη ψηφιοποίηση των διαδικασιών στα 13 έργα που έχουν συμφωνηθεί με το υπ. Υποδομών και Μεταφορών, εργαζόμαστε με μοναδικό μας στόχο να μετασχηματίσουμε πλήρως την εμπειρία των πολιτών και των επιχειρήσεων στις καθημερινές συνδιαλλαγές τους με το Δημόσιο, βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Την ίδια στιγμή με την απλοποίηση και την επιτάχυνση των διαδικασιών, επιτυγχάνουμε την αποσυμφόρηση του Δημοσίου από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, εξοικονομώντας πόρους, “χαμένες” εργατοώρες και ανθρώπινο δυναμικό, ενώ παράλληλα, επενδύουμε στην καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας. Με την υπογραφή τόσο της σημερινής συμφωνίας, αλλά και εκείνων που θα ακολουθήσουν, απαρέγκλιτος στόχος μας είναι στο εξής το ελληνικό Δημόσιο να λειτουργεί στα πρότυπα των θεσμικά ανεπτυγμένων κρατών της ΕΕ».

Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο οποίος παρέστη στην συνάντηση, υπογράμμισε ότι «οι υπηρεσίες του υπουργείου είναι επιτελικού χαρακτήρα και πέρα από τον πολίτη. Η απλοποίηση των διαδικασιών και η αυτοματοποίησή τους θα προσφέρει τον απαραίτητο χρόνο στο υπουργείο να επιτελέσει καλύτερα τη δουλειά του. Θα ήθελα επίσης να υπογραμμίσω ότι εμείς συνεργαζόμαστε με τους πολίτες, αλλά και με κλάδους και είναι σημαντικό να δούμε μια προσέγγιση πιο πρακτική με τους χρήστες».

Αναλυτικά οι τομείς, στους οποίους θα απλουστευθούν οι απαιτούμενες διαδικασίες αφορούν στα εξής:

  • Έκδοση αδειών οδήγησης όλων των κατηγοριών: Στόχος είναι η απλούστευση της διαδικασίας και η ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών ή/και μέσω ΚΕΠ ώστε να εκδίδονται ταχύτερα οι άδειες με παράλληλη μείωση του κόστους, αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας. Στο πλαίσιο αυτό θα μελετηθεί και το σύστημα που θα επιλεγεί για την ψηφιοποίηση και της διαδικασίας εξέτασης για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης (τοποθέτηση καμερών, κλπ.), ενώ θα γίνουν και προτάσεις για την επικαιροποίηση του μητρώου εξεταστών.
  • Μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας ΕΙΧ οχημάτων: Θα γίνεται ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών, ενώ θα υπάρξει και άρση της παρακράτησης της κυριότητας των οχημάτων.
  • Βεβαίωση και παρακολούθηση παραβάσεων του ΚΟΚ: Θα γίνει επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα των διαδικασιών βεβαίωσης παραβάσεων και είσπραξης προστίμων. Τα ποσά θα διατίθενται για εθνικές και τοπικές δράσεις οδικής ασφάλειας.
  • Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών – Point System: Ηλεκτρονικές διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ΄ έξιν παραβατών. Ουσιαστικά θα υπάρχει η δυνατότητα online ενημέρωσης των πολιτών για τους βαθμούς τους στο point system.
  • Πλατφόρμα καταγγελιών για αυτοκινητιστές ταξί ή εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών: Προβλέπεται ηλεκτρονική καταγραφή/καταχώρηση επώνυμων καταγγελιών (μέσω κωδικών Taxis) και υποχρέωση ενημέρωσης του καταγγέλλοντος (feedback) από πλευράς διαχειριστή (ενημέρωση πορεία της καταγγελίας, συστάσεις, πειθαρχικές ποινές). Θα αφορά τόσο επαγγελματικές κατηγορίες όσο και περιπτώσεις διαφθοράς κατά τη διαδικασία εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών.
  • Ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης αδειών υδατοδρομίων: προβλέπεται ηλεκτρονική υποβολή αίτησης και τεχνικού φακέλου για την έκδοση, ανανέωση ή τροποποίηση άδειας υδατοδρομίου.
  • Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: προβλέπεται η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των ΣΒΑΚ και ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου των στοιχείων  (από το στάδιο της υποβολής τους έως την παρακολούθηση της υλοποίησής τους. Για την υλοποίηση των ΣΒΑΚ μάλιστα προβλέπεται η δυνατότητα χρηματοδότησής τους από τμήμα των προστίμων που εισπράττονται υπέρ ΟΤΑ επί παραβάσεων ΚΟΚ.
  • Διαχείριση οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος: Θα δημιουργηθεί ηλεκτρονικό μητρώο αδειών κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων με ενιαία διαχείριση των απαιτήσεων για την έκδοση πινακίδων, άδειας κυκλοφορίας, τεχνικού ελέγχου από το υπουργείο, κάτι το οποίο αναμένεται να μειώσει το διοικητικό κόστος.
  • Αδειοδότηση διεθνών γραμμών λεωφορείων: θα γίνει επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα όλων των σχετικών διαδικασιών με στόχο να εκδίδονται ταχύτερα οι άδειες.
  • Πρόγραμμα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων: Θα στηριχθεί στο σύστημα IRIS, το οποίο έχει αναπτυχθεί από το υπουργείο Άμυνας και μπορεί να διατεθεί δωρεάν.
  • Απλοποίηση διαδικασιών έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου: Οι αιτήσεις από τους επαγγελματίες θα γίνονται ηλεκτρονικά με στόχο τη βελτίωση της μηχανοργάνωσης και των διαδικασιών τήρησης του μητρώου.
  • Ανάπτυξη μηχανογραφικού συστήματος για την ηλεκτρονική καταγραφή και διαχείριση κυρώσεων μεταφορικών επιχειρήσεων ή διαχειριστών.
  • Ηλεκτρονική φορτωτική: Θα αναπτυχθεί πληροφοριακό σύστημα για τη μετάβαση στην ηλεκτρονική φορτωτική, η οποία θα επιφέρει μεταξύ άλλων ενίσχυση της διαφάνειας, διευκόλυνση και αξιοπιστία του ελεγκτικού και κυρωτικού μηχανισμού.