Σε τροχιά… επανασύνδεσης βρίσκεται η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Φλώρινας, η οποία έχει διακοπεί εδώ και μερικούς μήνες. Μαθητές και ηλικιωμένοι θα αποτελέσουν το ‘’όχημα’’ για την υλοποίηση ενός εναλλακτικού ‘’πράσινου’’ επιχειρησιακού σχεδίου, που θα εγγυηθεί τη βιωσιμότητα και ανταποδοτικότητα της γραμμής, με στόχο την επαναλειτουργία της στις αρχές του Φθινοπώρου.
Το θέμα βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης, που πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Δημαρχικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ, Σπύρος Βούγιας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Θόδωρος Καρτσιώτης, η εκπρόσωπος της Κίνησης Φίλων Τρένου Άννα Σπύρτου και ο δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης Χρήστος Μάτης.

Όπως αποφασίστηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα διαμορφώσει θεματικά πακέτα μονοήμερων ή διήμερων εκδρομών περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε περιοχές όπως το Εθνικό Πάρκο των Πρεσπών, το Κέντρο Προστασίας της Αρκούδας Αμυνταίου και τα λιγνιτορυχεία της ΔΕΗ. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα προωθήσει τα προγράμματα προς αξιοποίηση στα ΚΑΠΗ, ενώ οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα τα αξιοποιήσουν αντίστοιχα στις σχολικές εκδρομές. Η αποδοχή αυτών των προγραμμάτων εκτιμάται ότι θα είναι επαρκής για να τεκμηριώσει τη βιωσιμότητα της γραμμής Θεσσαλονίκης-Φλώρινας.

«Σαν δήμος θα προωθήσουμε την ιδέα, για να διεκδικήσουμε να επαναλειτουργήσει η γραμμή με το χαμηλότερο δυνατό κόστος από τη μία πλευρά και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών από την άλλη», δήλωσε ο κ.Μπουτάρης.

«Στόχος είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Φλώρινας να λειτουργήσει ξανά από το φθινόπωρο, εξυπηρετώντας πάντοτε τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής, τις πολυάριθμες μετακινήσεις των φοιτητών, αλλά και αξιοποιώντας τις μεγάλες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής», επισήμανε ο κ.Βούγιας.

«Το σχέδιο που χαράξαμε πριν από μερικούς μήνες φαίνεται πως είναι βιώσιμο και ρεαλιστικό. Μπορούμε να επαναφέρουμε το τρένο σε λειτουργία γιατί είναι ο οικολογικότερος τρόπος μετακίνησης», σημείωσε ο κ.Μάτης.

Τα θεματικό τρένο μπορεί να δώσει τη δυνατότητα για μία βιώσιμη γραμμή Θεσσαλονίκης- Φλώρινας σημείωσε ο κ.Ζηλιασκόπουλος, διευκρινίζοντας ότι τα πακέτα θα είναι διαθέσιμα και προς τους τουριστικούς πράκτορες.

Στη σύσκεψη συζητήθηκαν επίσης και οι δυνατότητες για την επανασύνδεση της Θεσσαλονίκης με άλλες βαλκανικές πρωτεύουσες και η επιθυμία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποκαταστήσει μία υγιή και βιώσιμη διακρατική σιδηροδρομική συνεργασία.