current views are: 27

24 Απριλίου 2017
Δημοσίευση15:55

«Νεκροταφεία» λεωφορείων τα αμαξοστάσια του ΟΣΥ

Αυτοψία στο αμαξοστάσιο της Ανθούσας

Δημοσίευση 15:55’

Αυτοψία στο αμαξοστάσιο της Ανθούσας

Σε νεκροταφεία οχημάτων τείνουν να μετατραπούν αρκετά αμαξοστάσια εντός Αττικής, φιλοξενώντας λεωφορεία που βρίσκονται υπό διάλυση.

Οι εικόνες που φέρνει στο φως η αυτοψία που πραγματοποίησε το «Έθνος» στο αμαξοστάσιο της Ανθούσας είναι αποκαρδιωτικές. Λεωφορεία «σαπίζουν» στην κυριολεξία αποτελώντας ουσιαστικά πηγή ανταλλακτικών. Λάστιχα, μηχανολογικός εξοπλισμός ακόμα και καθρέφτες αφαιρούνται για να τοποθετηθούν σε άλλα οχήματα, ώστε να μπορέσουν να βγουν με ασφάλεια για δρομολόγια.

Την τραγική κατάσταση που επικρατεί στα αμαξοστάσια έρχονται να ενισχύσουν οι δηλώσεις των εργαζομένων των ΟΣΥ. ‘Όπως καταγγέλλουν η κατάσταση χειροτερεύει χρόνο με τον χρόνο δεδομένης της έλλειψης ανταλλακτικών αλλά και τεχνιτών. Το έλλειμμα που έχει προϋπολογιστεί για την εταιρεία το 2017 εκτιμάται σε 35,8 εκατ. ευρώ, με την κρατική επιδότηση να παραμένει στα 86 εκατ. ευρώ, την ώρα που οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στους προμηθευτές αυξάνονται διαρκώς και υπολογίζονται σε 45 εκατ. ευρώ.

 «Κανιβαλισμός οχημάτων»

Ελλείψει ανταλλακτικών οι τεχνίτες αναγκάζονται να «κανιβαλίσουν» άλλα οχήματα όπως επισημαίνει στο δημοσίευμα  ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Τεχνιτών των ΟΣΥ, Κώστας Κουλούρης «Είναι μια πρακτική που απεχθάνονται όλοι οι μηχανικοί. Αλλά συχνά είναι η μόνη λύση για να βγουν στον δρόμο λεωφορεία. Πολλές φορές αναγκαζόμαστε να αφαιρούμε εξαρτήματα και εξοπλισμό από οχήματα για να τα τοποθετήσουμε σε άλλα, εφόσον δεν υπάρχουν ανταλλακτικά. Ξεκινάς από έναν καθρέφτη και σιγά σιγά βρίσκεσαι να ξηλώνεις καπό και ό,τι άλλο χρειάζεται».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σωματείου, η κατάσταση αυτήν τη στιγμή στα αμαξοστάσια έχει ως εξής:

• Ανθούσα: Από τα 380 οχήματα, δηλωμένα με βλάβη την περασμένη εβδομάδα ήταν τα 270.

• Ελληνικό: Από τα 326 λεωφορεία δρομολόγια εκτελούσαν τα 230, ενώ υπάρχουν και 28 «κομμένα», από τα οποία έχουν παραδοθεί πινακίδες κυκλοφορίας.

• Αγιος Δημήτριος: Από τα 81 οχήματα, τα 21 ήταν με βλάβη.

• Πέτρου Ράλλη: Από τα 268 οχήματα, καθηλωμένα από βλάβες ήταν την περασμένη εβδομάδα 119 έως 138.

• Βοτανικός: Από τα 330 οχήματα, δρομολόγια εκτελούσαν τα 249.

• Λιόσια: Από τα 245 λεωφορεία, τα 100 είχαν βλάβες.

• Πειραιάς: Από τα 330 λεωφορεία, δρομολόγια εκτελούσαν τα 210.

 Σημειώνεται ότι παρότι μεγάλος αριθμός εξ αυτών δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει ξανά, σε πολλά έχουν τοποθετηθεί υπερσύγχρονα συστήματα τηλεματικής, αλλά και νέα μηχανήματα ακύρωσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο αναμένεται να εφαρμοστεί από τον ερχόμενο Αύγουστο.

 Χωρίς οχήματα οι οδηγοί

Αυτό όμως που προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι πολλές φορές όταν οι οδηγοί φθάνουν στα αμαξοστάσια για να ξεκινήσουν βάρδια, δεν υπάρχουν διαθέσιμα οχήματα λόγω του αυξημένου ποσοστού των βλαβών, γεγονός που προκαλεί και μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια. 


σχετικα αρθρα