Την ανάδειξη της ταυτότητας των τουριστικών προορισμών και των τοπικών προϊόντων της Ελλάδας μέσα από το θεσμό «Ελληνικό Πρωινό» έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, όπως τονίστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα σε κεντρικό αθηναϊκό ξενοδοχείο. Σύμφωνα με μελέτη που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΞΕΕ ο θεσμός του "Ελληνικού Πρωινού" θα επιφέρει μεταξύ άλλων σε βραχύ χρονικό διάστημα, σταθερό πελατολόγιο στα ξενοδοχεία σε ποσοστό 49%, αύξηση κρατήσεων 15%, άνοδο τζίρου κατά 10% και διεύρυνση στην προβολή του ξενοδοχείου μέσα από τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο κατά 6%.

 Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γιώργος Τσακίρης, η μεσογειακή διατροφή δεν είναι ένα απλό εγχείρημα αλλά αποτελεί άϋλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας σύμφωνα με την Unesco και σύντομα θα εκδοθεί εγχειρίδιο-οδηγός για την εφαρμογή του «ελληνικού πρωϊνού» από τους ξενοδόχους ανά την Ελλάδα. Ταυτόχρονα ζήτησε την κινητοποίηση όλων των εμπλεκομένων για την ευόδωση της πρωτοβουλίας, καθώς ο στόχος είναι τη νέα τουριστική χρονιά οι επισκέπτες των ξενοδοχείων να ξεκινήσουν να υιοθετούν τα τοπικά προϊόντα μέσα από το νέο θεσμό.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα του ΞΕΕ για το ελληνικό προϊόν επιδιώκει την ικανοποίηση του πελάτη μέσα από τη γνωριμία του με τα τοπικά προϊόντα και την τοπική κουζίνα κάθε προορισμού. Η γνωριμία αυτή θα είναι γευστική, αλλά και γνωσιακή και πολιτιστική με τους τοπικούς παραγωγούς ποιοτικών προϊόντων, με πολλαπλές κοινωνικές και οικονομικές θετικές επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα και το περιβάλλον.

Σημαντική παρακαταθήκη για την επιτυχία του ελληνικού πρωινού είναι η κατάρτιση τοπικών συμφώνων ποιότητας (ΤΣΠ) σε κάθε προορισμό. Αυτά αποτελούν πρωτοβουλίες συνεργασίας επιχειρηματιών διαφόρων κλάδων με στόχο δια της γαστρονομίας να επιτυγχάνεται η προβολή προορισμών και η ανάδειξη του ποιοτικού τουρισμού. Στα ΤΣΠ θα μετέχει η τοπική αυτοδιοίκηση, πολιτιστικοί και περιβαλλοντικοί φορείς, ΜΚΟ κα.