current views are: 9

15 Μαΐου 2017
Δημοσίευση04:31

Το πόρισμα αναμένεται να «ρίξει φως» στα αίτια της τραγωδίας στο Άδενδρο – Τα τρία σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες

 Εντολή για ταχύτατη διερεύνηση

Δημοσίευση 04:31’

 Εντολή για ταχύτατη διερεύνηση

Αναζητούνται από τις Αρχές τα αίτια που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους τρία άτομα και να τραυματιστούν άλλοι έξι.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έδωσε εντολή για ταχύτατη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος και σύμφωνα με ανακοίνωση, κλιμάκια εμπειρογνωμόνων βρίσκονται επί τόπου και ορίστηκε ήδη επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ερευνά τα αίτια και τις συνθήκες και μέχρι την Παρασκευή αναμένεται η έκδοση του σχετικού πορίσματος.

Τα τρία σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες

 

  • Το πρώτο σενάριο επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς όπως γράφουν τα ΝΕΑ επικαλούμενα πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή να συντάξουν το τελικό πόρισμα, το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο.
  • Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας. Γι’ αυτό εξετάζεται εξονυχιστικά το ιστορικό των εργασιών συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.
  • Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.

ΟΣΕ: Ήταν «κακή συγκυρία»

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 έκανε λόγο για «κακή συγκυρία» μιλώντας για πρωτοφανές περιστατικό για το σιδηρόδρομο.

«Δεν μπορεί κανείς εύκολα να μιλήσει για πρόβλημα δικτύου ή φωτοσήμανσης. Είναι μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της. Συνέτρεξαν κάποια πράγματα για να συμβεί το δυστύχημα. Όλα τα σύνθετα συστήματα όπως ο σιδηρόδρομος έχουν μια συγκυρία μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζει την ασφάλεια. Ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι έχει επηρεάσει μια Α, Β, Γ ή Δ παράμετρος. Μπορεί να έχουν συμβάλει αρκετές παράμετροι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πετράκης προσθέτοντας ότι θα χρειαστούν 12-13 ημέρες για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο σημείο με ηλεκτροδότηση.

Τα θύματα

Ο χρόνος για τους Ματθαίο Καλόπουλο, Δημήτρη Μικρόπουλο και Αριστείδη Καλαμπαλίκη σταμάτησε στις 21:45.  Φίλοι και συγγενείς συντετριμμένοι αποχαιρετούν μέσω των social media τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Ματθαίος Καλόπουλος – Μηχανοδηγός

Δημήτρης Μικρόπουλος – επιβάτης

Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και ο Δημήτρης Μικρόπουλος γιατρός και δημοτικός σύμβουλος Κασσάνδρας. Την είδηση θανάτου του έκανε γνωστή με ανάρτηση της, η συνάδελφος του στο δημοτικό συμβούλιο Κασσάνδρας, Μαρία Παπαδημητρίου η οποία μίλησε με τα θερμότερα λόγια εκείνον. 

Αριστείδης Καλαμπαλίκης – Προϊστάμενος κίνησης της αμαξοστοιχίας

 Την ζωή του έχασε και ο προϊστάμενος Κίνησης Αριστείδης Καλαμπαλίκης. Συγκλονισμένος από το τραγικό δυστύχημα φίλος και συνάδελφος του προϊστάμενου της αμαξοστοιχίας αποχαιρετά τον άτυχο Αριστείδη Καλαμπαλίκη μέσω του λογαριασμού του στο Facebook αναρτώντας μία φωτογραφία kai και ένα μήνυμα για τον αδικοχαμένο Αριστείδη Καραμπαλίκη. 


σχετικα αρθρα