ΕΛΛΑΔΑ

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα αίτια της τραγωδίας στο Άδενδρο

Δημοσίευση 15 Μαΐου 2017, 12:57 / Ανανεώθηκε 15 Μαΐου 2017, 12:09
Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα αίτια της τραγωδίας στο Άδενδρο
Facebook Twitter Whatsapp

Μόνο το πόρισμα των ειδικών εμπειρογνομώνων που έχουν σπεύσει στον τόπο του δυστυχήματος που σημειώθηκε το περασμένο Σάββατο

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μόνο το πόρισμα των ειδικών εμπειρογνομώνων που έχουν σπεύσει στον τόπο του δυστυχήματος που σημειώθηκε το περασμένο Σάββατο, με απολογισμό τρεις νεκρούς θα μπορέσει, όπως έγραψε νωρίτερα το newpost.gr, να ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας.

Όπως υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, «υπάρχουν όλες οι εκδοχές στο τραπέζι». Ο κ. Πετράκης αποσαφήνισε ότι η εμπειρία από ανάλογα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στο εξωτερικό δείχνει ότι το Σάββατο το βράδυ μπορεί να υπήρξε μια αρνητική συγκυρία πολλών παραγόντων, παράγοντες που αν επενεργούσαν μόνοι τους ήταν απίθανο να προκαλούσαν το δυστύχημα.

«Ψάχνουμε να βρούμε τις αιτίες (…) θα αναλύσουμε την κατάσταση» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Τα τρία σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες

 

  • Το πρώτο σενάριο επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς όπως γράφουν τα ΝΕΑ επικαλούμενα πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή να συντάξουν το τελικό πόρισμα, το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο.
  • Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας. Γι' αυτό εξετάζεται εξονυχιστικά το ιστορικό των εργασιών συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.
  • Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.

Το χρονικό

Η αμαξοστοιχία I/C58 με 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό, εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όταν στις 21:45 του Σαββάτου, για άγνωστο λόγο  εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο και  στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο  το οποίο και διαπέρασε.

Στο σημείο έσπευσαν σωστικά συνεργεία για να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες, ενώ ασθενοφόρα μετέφεραν τραυματίες στο νοσοκομείο προκειμένου να τους δοθούν οι πρώτες βοήθειες. Το μέγεθος του δυστυχήματος αποκάλυψε το πρώτο φως της ημέρας καθώς ο τραγικός απολογισμός του δυστυχήματος πέρα από τους τραυματίες έφερε και τρεις νεκρούς.

Τα θύματα

Ο χρόνος για τους Ματθαίο Καλόπουλο, Δημήτρη Μικρόπουλο και Αριστείδη Καλαμπαλίκη σταμάτησε στις 21:45. 

Ματθαίος Καλόπουλος – Μηχανοδηγός

Δημήτρης Μικρόπουλος - επιβάτης

Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και ο Δημήτρης Μικρόπουλος γιατρός και δημοτικός σύμβουλος Κασσάνδρας. Την είδηση θανάτου του έκανε γνωστή με ανάρτηση της, η συνάδελφος του στο δημοτικό συμβούλιο Κασσάνδρας, Μαρία Παπαδημητρίου η οποία μίλησε με τα θερμότερα λόγια εκείνον.

Αριστείδης Καλαμπαλίκης - Προϊστάμενος κίνησης της αμαξοστοιχίας

 Την ζωή του έχασε και ο προϊστάμενος Κίνησης Αριστείδης Καλαμπαλίκης.