current views are: 8

15 Μαΐου 2017
Δημοσίευση18:43

Αποκαλυπτική μαρτυρία για το δυστύχημα στο Άδενδρο – Το τρένο έτρεχε με 120 χιλιόμετρα

Φως στην άκρη του τούνελ ψάχνουν οι εμπειρογνώμονες εξετάζοντας όλα τα πιθανά σενάρια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα της 13ης Μαΐου στο Άδενδρο.

Δημοσίευση 18:43’

Φως στην άκρη του τούνελ ψάχνουν οι εμπειρογνώμονες εξετάζοντας όλα τα πιθανά σενάρια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα της 13ης Μαΐου στο Άδενδρο.

Φως στην άκρη του τούνελ ψάχνουν οι εμπειρογνώμονες εξετάζοντας όλα τα πιθανά σενάρια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα της 13ης Μαΐου στο Άδενδρο.

Όπως υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, «υπάρχουν όλες οι εκδοχές στο τραπέζι». Ο κ. Πετράκης αποσαφήνισε ότι η εμπειρία από ανάλογα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στο εξωτερικό δείχνει ότι το Σάββατο το βράδυ μπορεί να υπήρξε μια αρνητική συγκυρία πολλών παραγόντων, παράγοντες που αν επενεργούσαν μόνοι τους ήταν απίθανο να προκαλούσαν το δυστύχημα.

«Ψάχνουμε να βρούμε τις αιτίες (…) θα αναλύσουμε την κατάσταση» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Στο μεταξύ μια αποκαλυπτική μαρτυρία έρχεται να ρίξει φως στα αίτια του δυστυχήματος. Σύμφωνα με κάτοικο της περιοχής το τρένο έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα φτάνοντας τα 120χλμ. επιβεβαιώνοντας τα σενάρια των εμπειρογνωμόνων που εκτιμούν ότι η αμαξοστοιχία είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα.

Τα τρία σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες

 

  • Το πρώτο σενάριο επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς όπως γράφουν τα ΝΕΑ επικαλούμενα πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή να συντάξουν το τελικό πόρισμα, το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο.
  • Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας. Γι’ αυτό εξετάζεται εξονυχιστικά το ιστορικό των εργασιών συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.
  • Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.

Τραγική ειρωνεία αποτελεί το γεγονός ότι ο ελεγκτής που έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια του ατυχήματος, είχε εμπλακεί άλλες τρεις φορές σε σιδηροδρομικά ατυχήματα σύμφωνα με συγγενικό του πρόσωπο.  


σχετικα αρθρα