Έκκληση να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο πριν ολοκληρωθεί ο διάλογος με τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, κάνουν οι πανεπιστημιακοί. «Δεν έχει προχωρήσει κατ' ελάχιστον ο ουσιαστικός διάλογος για το νομοσχέδιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διδακτικού Προσωπικού των Πανεπιστημίων, ΠΟΣΔΕΠ. «Αναγκαζόμαστε», τονίζουν οι πανεπιστημιακοί, «να επαναλάβουμε, για άλλη μια φορά, ότι η μέχρι τώρα αποκαλούμενη διαβούλευση για το νέο νόμο, υπήρξε ελλιπέστατη, αποσπασματική και με κυρίαρχα τα στοιχεία της επικοινωνιακής πολιτικής σε όλα τα επίπεδα, Διακομματική Επιτροπή της Βουλής, Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), ομοσπονδίες και θεσμικούς εκπροσώπους του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης».

Ωστόσο, οι πανεπιστημιακοί αναγνωρίζουν την ανάγκη αλλαγών στον τρόπο λειτουργίας των πανεπιστημίων, όμως, υποστηρίζουν πως αυτές θα πρέπει να γίνουν με γνώμονα, ότι το Πανεπιστήμιο είναι ένας από τους θεσμικούς πυλώνες, στους οποίους θα πρέπει η ελληνική κοινωνία να στηριχθεί για να βγει από την πρωτοφανή κρίση στην οποία βρίσκεται».

Είναι κρίμα, όταν η ΠΟΣΔΕΠ σήμερα εκφράζει ένα κίνημα για ριζικές μεταρρυθμίσεις, που έχει ξεκινήσει εδώ και μια δεκαετία μέσα στα πανεπιστήμια και έχει συσπειρώσει ό,τι πιο αξιόμαχο και δυναμικό διαθέτει η ακαδημαϊκή κοινότητα, οι άστοχες, φοβικές, επιπόλαιες και αναποτελεσματικές κινήσεις και επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, να κινδυνεύουν να οδηγήσουν τα πράγματα σε πλήρες αδιέξοδο με τελικό χαμένο για μια ακόμα φορά το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο», σημειώνουν.

Επίσης, υποστηρίζουν ότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη «ούτε κατά προσέγγιση, και παρά τους περί του αντιθέτου καθημερινούς ισχυρισμούς της υπουργού, οι βασικές θέσεις των ομοσπονδιών σε όλες τις κεντρικές κατευθύνσεις του νέου νόμου. Θέσεις, οι οποίες αφορούν στη διοίκηση, τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, το προσωπικό, τη μετάβαση στο νέο καθεστώς, κ.α., όπως για παράδειγμα, ότι το Συμβούλιο του Ιδρύματος θα πρέπει να έχει κυρίως συμβουλευτικό και ελεγκτικό ρόλο».

Η ψήφιση του νέου νόμου για τα πανεπιστήμια, μέσα σε περιορισμένο χρονικό διάστημα και στο μέσον του καλοκαιριού, αφενός δεν συμβάλλει στη συνδιαμόρφωση των αναγκαίων αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο, και αφετέρου θα προκαλέσει αρνητική αντίδραση ολόκληρης της πανεπιστημιακής κοινότητας, λένε οι πανεπιστημιακοί.