Η υπερβολική ταχύτητα φαίνεται πως ήταν η αιτία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, όπως προκύπτει από το πόρισμα, το οποίο επικαλείται το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Σύμφωνα με το πόρισμα, ο μηχανοδηγός του συρμού που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, έτρεχε με ταχύτητα που έφτανε 144,3 χιλιόμετρα την ώρα, παρά το γεγονός ότι κινούνταν σε περιφερειακό τμήμα του δικτύου, όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 60 χλμ.

Το σενάριο της υπερβολικής ταχύτητας εξεταζόταν, άλλωστε, από τους εμπειρογνώμονες του ΟΣΕ από την πρώτη στιγμή, καθώς στελέχη του οργανισμού ανέφεραν ότι δεν αποκλείεται ο μηχανοδηγός να μην αντελήφθη ότι εισήλθε σε παρακαμπτήριο δίκτυο, λόγω προβλημάτων στην τηλεδιοίκηση - φωτοσήμανση, που έπρεπε να τον ειδοποιήσουν εγκαίρως.

«Ενδεχόμενα ερωτήματα που σχετίζονται με την αντοχή της σιδηροτροχιάς και έχουν επίσης σχέση με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της θραύσης θα απαντηθούν μετά το πόρισμα του εργαστηριακού ελέγχου του δείγματος της σιδηροτροχιάς (από Πιστοποιημένο Πανεπιστημιακό Εργαστήριο). Με την προσωρινή (ορθή μεν κανονιστικά, αλλά επιβαρυμένη λειτουργικά) κατάσταση του δικτύου, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα που θα απέτρεπαν ή θα μείωναν δραστικά την υπέρβαση του εκάστοτε ορίου ταχύτητας», προστίθεται στο πόρισμα.

Η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε σήμερα το μεσημέρι στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, από τον γγ Υποδομών και Μεταφορών, Θάνο Βούρδα, ο οποίος νωρίτερα πραγματοποίησε ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των διοικήσεων των σιδηροδρομικών εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Σημειώνεται, ότι η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.

Όσον αφορά τις εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Άδενδρου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαιώνει ότι προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες, σύμφωνα με τη σχετική εντολή που είχε δώσει από την πρώτη στιγμή ο κ. Σπίρτζης. Συγκεκριμένα, αύριο ολοκληρώνεται η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτίριο που «χτυπήθηκε», έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής και μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης.

Αντίστοιχες μαρτυρίες ότι το τρένο έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες.

Υπενθυμίζεται πως το βράδυ του Σαββάτου, η αμαξοστοιχία I/C58 με 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό, εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη όταν εκτροχιάστηκε έξω από το σταθμό του χωριού και στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο  το οποίο και διαπέρασε.

Στο σημείο έσπευσαν σωστικά συνεργεία για να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες, ενώ ασθενοφόρα μετέφεραν τραυματίες στο νοσοκομείο προκειμένου να τους δοθούν οι πρώτες βοήθειες. Το μέγεθος του δυστυχήματος αποκάλυψε το πρώτο φως της ημέρας καθώς ο τραγικός απολογισμός του δυστυχήματος πέρα από τους τραυματίες έφερε και τρεις νεκρούς.