current views are: 10

20 Ιουνίου 2017
Δημοσίευση15:46

Πανελλαδικές 2017: Άνοδο των βάσεων στις παιδαγωγικές σχολές «δείχνει» το πέμπτο μάθημα

Μετά την απομόνωση των παιδαγωγικών σχολών σε ξεχωριστό πεδίο και τη «μοιραία» υποβάθμισή τους με θεαματική πτώση των βάσεων πέρσι, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να τις επαναφέρει στις επιλογές των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης.

Δημοσίευση 15:46’
αρθρο-newpost

Μετά την απομόνωση των παιδαγωγικών σχολών σε ξεχωριστό πεδίο και τη «μοιραία» υποβάθμισή τους με θεαματική πτώση των βάσεων πέρσι, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να τις επαναφέρει στις επιλογές των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης.

Μετά την απομόνωση των παιδαγωγικών σχολών σε ξεχωριστό πεδίο και τη «μοιραία» υποβάθμισή τους με θεαματική πτώση των βάσεων πέρσι, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να τις επαναφέρει στις επιλογές των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης.

Χθες, οι Πανελλαδικές για τα Γενικά Λύκεια έριξαν αυλαία με Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας, μαθήματα που εξετάζονται μόνο από όσους θέλουν να ανοίξουν το 4ο επιστημονικό πεδίο των παιδαγωγικών σχολών. 

Διαβάστε εδώ όλες τις εξελίξεις για τις Πανελλαδικές 2017

Όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», η ανισότητα που παρατηρήθηκε όμως στο επίπεδο δυσκολίας κατέδειξε την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να κάνει και πάλι ελκυστική την επιλογή αυτή αποκλειστικά στη θεωρητική κατεύθυνση, που αντιμετωπίζει το τεράστιο πρόβλημα να καταγράφει μεγάλο αριθμό υποψηφίων αλλά περιορισμένες θέσεις στο 1ο επιστημονικό πεδίο, των ανθρωπιστικών σπουδών. Αντίθετα, τα θέματα δεν ήταν τόσο εύκολα για όσους έδιναν από άλλες κατευθύνσεις.

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι του 1ου πεδίου εξετάζονταν στα μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τα οποία φέτος σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς ήταν πολύ εύκολα σε σχέση με άλλες χρονιές. «Πρωτοτυπία» χαρακτηρίζουν οι εκπαιδευτικοί ότι οι περισσότερες μαθηματικές ασκήσεις ήταν ίδιες με το σχολικό βιβλίο, απλά με άλλα νούμερα. Στον αντίποδα, οι λιγοστοί -είναι η αλήθεια- υποψήφιοι από τις θετικές και οικονομικές σπουδές που έπρεπε να εξεταστούν στην Ιστορία Γενικής Παιδείας δεν είχαν την ίδια τύχη, καθώς στο μάθημα διατηρήθηκε το ανεβασμένο επίπεδο δυσκολίας που απαιτούσε καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Η ανισότητα που παρατηρείται στον ανταγωνισμό των υποψηφίων στα δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, σύμφωνα με εκτιμήσεις, βασίζεται στη λογική ότι η θεωρητική κατεύθυνση έχει σχεδόν τις μισές θέσεις του συνόλου των υποψηφίων. Η ζήτηση είναι τεράστια, η προσφορά όμως μικρή. Αντίθετα, στο 2ο επιστημονικό πεδίο, των θετικών και τεχνολογικών σπουδών, οι θέσεις είναι ανάλογες των υποψηφίων, ενώ ιδιαίτερο πρόβλημα δεν παρατηρείται ούτε στο 5ο επιστημονικό πεδίο των οικονομικών. Πρακτικά, η επιλογή των θεμάτων προσπαθεί να κάνει μια κατανομή των υποψηφίων της θεωρητικής, ευνοώντας τους σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει την απομόνωση των παιδαγωγικών που ξεκίνησε πέρσι από τις υπόλοιπες ανθρωπιστικές σχολές. Βέβαια, αυτό ίσως γίνεται εις βάρος των υπόλοιπων υποψηφίων από τα άλλα επιστημονικά πεδία, οι οποίοι επιθυμούν μια θέση στα παιδαγωγικά.

Μέχρι τις 30 Ιουνίου συνεχίζεται η διαδικασία των Πανελλαδικών, με τα ειδικά μαθήματα, ενώ για τα ΕΠΑΛ οι εξετάσεις ολοκληρώνονται μεθαύριο 21 Ιουνίου.


σχετικα αρθρα