Το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, με το οποίο αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας των ΑΕΙ-ΤΕΙ, εξετάστηκε σε συνάντηση του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Χρήστου Σπίρτζη, με τους πρυτάνεις των Πολυτεχνείων και τους κοσμήτορες των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, στα κεντρικά γραφεία του ΤΕΕ.
Στο τέλος της συνάντησης, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ δήλωσε ότι: «Δεν μπορεί η αναγκαιότητα των αλλαγών να γίνει άλλοθι στην απορρύθμιση της παιδείας, του Πολυτεχνείου και του επαγγέλματος του μηχανικού. Τα τριετή προγράμματα σπουδών και η πανσπερμία αμφισβητούμενων ειδικοτήτων οδηγεί σε ακόμη περισσότερους μηχανικούς μειωμένης ποιότητας, περιορισμένων γνώσεων και περιορισμένου επιστημονικού εύρους, με άμεσο κίνδυνο και στην ανάπτυξη της χώρας αλλά και στην ασφάλεια του πολίτη. Όπου αυτό το μοντέλο εφαρμόστηκε, απέτυχε και καταργήθηκε. Αυτό έγινε και στην Ιταλία και στην Ισπανία και στη Γαλλία. Εκεί καταργήθηκαν οι δύο κύκλοι σπουδών.

Καλούμε τους επιστημονικούς φορείς της χώρας σε ενιαία δράση και το υπουργείο να προχωρήσει σε διάλογο μαζί μας, ώστε η ανώτατη παιδεία να διαμορφωθεί σε σχέση με τις ανάγκες της παραγωγής, της κοινωνίας της ανάπτυξης, της σύνδεσης του Πανεπιστημίου με τις υγιείς δυνάμεις».

Η αντιπρύτανης του Ε. Μ. Πολυτεχνείου Τόνια Μοροπούλου, επισήμανε ότι τα Πολυτεχνεία της χώρας, έχουν διεθνή αναγνώριση και, αναφερόμενη στο προσχέδιο νόμου, υποστήριξε ότι καταργεί την αυτοδιοίκηση. Επίσης, με την κατάργηση της ακαδημαϊκής μονάδας του τμήματος και του τομέα, με τη συγχώνευση προγραμμάτων, κλπ. θέτει σε κίνδυνο μαζί με το ενιαίο πενταετές πρόγραμμα σπουδών των μηχανικών και το δημόσιο συμφέρον, γιατί υποβαθμίζεται η παιδεία και το επάγγελμα του μηχανικού».

Η Τ. Μοροπούλου επέκρινε το υπουργείο Παιδείας, γιατί «επιχειρεί, χωρίς διάλογο να κατεδαφίσει ότι δημιουργικό παρήγαγε χρόνια το ελληνικό Πανεπιστήμιο».

Στη συζήτηση που έγινε με τους εκπρόσωπους των ελληνικών Πολυτεχνείων, ομόφωνα κατέληξαν, ότι «το σχέδιο νόμου για την ανώτατη παιδεία, δεν μπορεί να αγνοεί το μοντέλο ανάπτυξης το οποίο θέλουμε και την παραγωγική δομή που χρειάζεται η χώρα να δομήσουμε ούτε, βεβαίως, το επιστημονικό προσωπικό και την δυναμική του δημοσίου Πανεπιστημίου. Σήμερα στη χώρα μας έχουμε 107.000 διπλωματούχους μηχανικούς υψηλού επιπέδου σπουδών και κατάρτισης, το γεγονός ότι δίδεται η δυνατότητα 3ετών προγραμμάτων σπουδών μαζί με την κατάργηση της δομής των υπαρχόντων τμημάτων, θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των σπουδών, της ποιότητας άσκησης του επαγγέλματος».