current views are: 7

31 Αυγούστου 2017
Δημοσίευση11:56

Τα «μαζεύει» ο Κ. Γαβρόγλου: «Προαιρετικές» για τους μαθητές οι εξετάσεις του Ιανουαρίου

Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις γονέων και καθηγητών

Δημοσίευση 11:56’

Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις γονέων και καθηγητών

 «Προαιρετικές» χαρακτήρισε τις γενικές εξετάσεις του Ιανουαρίου οι οποίες προωθούνται με το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Λυκείου, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, έπειτα από τις σφοδρές αντιδράσεις Ομοσπονδιών και γονέων. Την ίδια ώρα, έχει ανοίξει «μέτωπο» μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της ΟΛΜΕ με αφορμή την προωθούμενη μεταρρύθμιση. ​

Παρότι κατά τη συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm, ο υπουργός υπεραμύνθηκε της πρότασης που κατέθεσε το υπουργείο [σ.σ. το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση] για διπλές εξετάσεις, τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο, ο κ. Γαβρόγλου εμφανίστηκε αφενός ανοιχτός σε εναλλακτικές προτάσεις προς συζήτηση, αφετέρου προσπάθησε να ρίξει τους τόνους.

Χαρακτηριστικά επεσήμανε πως συζητά οποιαδήποτε άλλη πρόταση, αρκεί να οδηγεί στον ίδιο στόχο, δηλαδή τη ριζική αλλαγή του Λυκείου και του υπάρχοντος συστήματος. «Καταργούμε το σημερινό και φέρνουμε ένα σύστημα το οποίο προφανώς και έχει μέσα του εξετάσεις. Τώρα, το αν θα κάνεις εξετάσεις στη μέση του ακαδημαϊκού έτους, αυτό το πράγμα παιδαγωγικά ξέρουμε ότι είναι πάντα υπέρ του μαθητή, διότι αυτό θα μετράει μόνο θετικά στον τελικό βαθμό. Αυτό, πως να το πω, πρέπει όλοι να το αγκαλιάσουμε, διότι δεν θα εξαρτηθούν τα πάντα από τον Ιούνιο».

Στη συνέχεια ο υπουργός Παιδείας, «μάζεψε» επί της ουσίας την πρόταση για την εξεταστική του Ιανουρίου, τονίζοντας πως επί της ουσίας η συμμετοχή των μαθητών είναι προαιρετική, μια πτυχή του σχεδίου η οποία δεν είχε γνωστοποιηθεί από τους αρμόδιους.

«Εγώ θα έλεγα να το πάρουν όλοι οι μαθητές. Αν τώρα κάποιοι μαθητές πουν, ‘εγώ δεν το θέλω και θέλω να πάω κατευθείαν τον Ιούνιο’, θεωρώ ότι θα έχουν το δικαίωμα να το κάνουν. Αλλά να με θυμηθείτε και καταλαβαίνετε πως το λέω αυτό, ότι παιδαγωγικά θα το αγκαλιάσουν όλοι» είπε και συνέχισε:

«Με την ευθύνη του μαθητή προφανώς μπορεί να είναι προαιρετική η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιανουαρίου. Θέλω να είναι σαφές το εξής: Αυτά όλα έχουν μέσα τους και μία παιδαγωγική διάσταση. Άρα το θέμα είναι να πειστεί, ο μαθητής, οι γονείς και κυρίως οι εκπαιδευτικοί ότι πρέπει να καλλιεργήσουμε την εκπαιδευτική διάσταση. Το προαιρετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι εγγενές στοιχείο της πρότασής μας. Εμείς όμως λέμε ότι με το να πας έχεις πάρα πολλά θετικά. Έχεις όπλο για τον Ιούνιο».

Θύελλα αντιδράσεων

Όπως έγραψε την Τετάρτη το Newpost, γονείς και καθηγητές αντιδρούν έντονα στο προωθούμενο σύστημα. Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Κηδεμόνων Μαθητών Ελλάδας, Κυριάκος Ιωαννίδης«Δεν είναι αυτό τοσχολείο που έχουμε οραματιστεί. Ο κ. Γαβρόγλου λέει, επί λέξει, στη σημερινή συνέντευξή του ότι μπορεί το νέο αυτό σύστημα να ευνοήσει και τα φροντιστήρια, άρα δεν μπορούμε σε αυτό να έχουμε μια θετική αντίδραση. Θα περιμένουμε, βέβαια και το κείμενο της διαβούλευσης, αλλά η πρώτη μας απάντηση είναι αρνητική».

«Πόλεμος» υπουργείου – ΟΛΜΕ

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας άνοιξε «μέτωπο» κατά της ΟΛΜΕ με αφορμή τις δηλώσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Νίκου Παπαχρήστου στο Newpost.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο καλεί τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ να ανακαλέσει: «Δεν είναι δυνατόν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ να υποστηρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί “θα λυγίσουν στις πιέσεις γονέων και μαθητών” για την προφορική βαθμολόγηση και ακόμη χειρότερα να προβλέπει ότι “μπορεί να βρεθεί μια μικρή μειοψηφία που να επιχειρήσει να κερδίσει”, υπονοώντας προφανώς οικονομικά ανταλλάγματα για τους συναδέλφους του».

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, μιλώντας την Τετάρτη στο Newpost και με αφορμή το εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που προωθεί το υπουργείο, είχε, συγκεκριμένα, δηλώσει:

«Μέχρι πρότινος ο υπουργός υποσχόταν κατάργηση εξετάσεων για να φτάσουμε, σήμερα, στις διπλές εξετάσεις. Η όλη αντιμετώπιση του ζητήματος είναι πρόχειρη» είπε και προέβλεψε ότι «για την προφορική βαθμολογία, οι καθηγητές θα δεχτούν αφόρητη πίεση από γονείς και μαθητές για ευμενέστερη βαθμολόγηση».

Η απάντηση του υπουργείου είναι ιδιαίτερα αυστηρή και κάνει λόγο για «απαράδεκτες δηλώσεις που προσβάλλουν το σύνολο των εκπαιδευτικών τους οποίους το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στηρίζει απόλυτα και εμπιστεύεται αναβαθμίζοντας με το νέο σύστημα τον ρόλο τους στην εκπαιδευτική διαδικασία» και καταλήγει πως «κ. Παπαχρήστος είναι έκθετος και οφείλει να απολογηθεί απέναντι στους συναδέλφους του».

Μιλώντας εκ νέου στο newpost ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ έκανε σαφές ότι επιμένει στη θέση του: «Η θέση της ομοσπονδίας είναι ότι το Λύκειο πρέπει να έχει αυτόνομο εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Είμαστε αντίθετοι σε οτιδήποτε διαταράσσει αυτόν τον χαρακτήρα όπως η προφορική βαθμολογία. Πέραν της προηγούμενης γενικής θέσης η άποψή μου περί αφόρητων πιέσεων γονέων προς τους καθηγητές ισχύει, δεδομένου ότι το υπουργείο Παιδείας διαχρονικά, ποτέ δεν έκανε κάτι για να στηρίξει τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς».


σχετικα αρθρα