Το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» βρίσκεται ψηλά στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων και το ελληνικό δημόσιο αποδεικνύεται γαλαντόμο στις αμοιβές που προτάσσει για τα διευθυντικά στελέχη του Ελ. Βενιζέλος ενόψει «ξεπουλήματος». Δίχως λογική αλλά με σκανδαλώδη προκλητικότητα, το Δ.Σ. του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών προτείνει το «ποταπό» ποσό των 5.500 ευρώ το μήνα για την αμοιβή του διευθυντή του «ΕΛ. Βενιζέλος» πάντα εν μέσω κρίσης. Την ώρα δηλαδή  που νοικιάζονται εργαζόμενοι με ενιαία αμοιβή 625 ευρώ το μήνα, ο διευθυντής του αεροδρομίου της Αθήνας, βασικός μέτοχος του οποίου είναι το ελληνικό Δημόσιο, ανανεώνει τη συμβασή του με ετήσιες αποδοχές... 650.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες , στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών θα συζητηθεί -εκτός ημερήσιας διάταξης- η επέκταση της σύμβασης εργασίας του γενικού διευθυντή του «Ελευθέριος Βενιζέλος», Γιάννη Παράσχη, για πέντε χρόνια με απολαβές 650.000 ευρώ το χρόνο.

Ως μέτρο σύγκρισης ας σημειωθεί ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμαλαμβάνει ετήσια αποζημίωση 400.000 δολαρίων συν 50.000 δολάρια έξοδα κίνησης. Το ποσό αυτό ισούται με 320.000 ευρώ...

Η σύμβαση του κ. Παράσχη (είναι ταυτόχρονα και μέλος του Δ.Σ. του ΔΟΛ και μέλος της τριμελούς Επιτροπής Ελέγχου) θα έληγε σε εννέα μήνες. Ο διευθυντής του αεροδρομίου αναζητήθηκε, αλλά μέχρι αργά το βράδυ δεν είχε επικοινωνήσει με την «Ε».

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) είναι ιδιωτική εταιρεία, στην οποία το ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει με 55%, η Hochtief AirPort GmbH διαθέτει το 26,667%, η Hochtief AirPort Capital GmbH το 13,333% και το υπόλοιπο ανήκει σε ιδιώτες επενδυτές.

Είναι απορίας άξιον πώς η γερμανική εταιρεία, την ώρα που επιθυμεί να πουλήσει τη συμμετοχή της στον ΔΑΑ, προωθεί μια τέτοια πρόταση. Το εννιαμελές Δ.Σ. του ΔΑΑ, στο οποίο προεδρεύει ο καθηγητής Ευστράτιος Παπαδημητρίου, είναι προφανώς ενήμερο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται ο αερολιμένας. Η πώληση ποσοστού του Δημοσίου έχει ήδη αποφασιστεί, όπως και η επέκταση της σύμβασης διαχείρισης για τα επόμενα 20 χρόνια, είτε με τους Γερμανούς είτε με όποιον τους διαδεχτεί. Μάλιστα το Δημόσιο έχει προσλάβει ως χρηματοοικονομικούς συμβούλους την ΒΝΡ Paribas και την Εθνική Τράπεζα.

Το 2010 ο ΔΑΑ παρουσίασε πτώση της επιβατικής κίνησης κατά 5%, ενώ ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 356,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι 457,4 το 2009. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 96,55 εκατομμύρια έναντι 181,7 το προηγούμενο έτος. Τα δε χρηματικά διαθέσιμα ανήλθαν σε 220 εκατομμύρια, που είναι τοποθετημένα στο σύνολό τους σε προθεσμιακές καταθέσεις.





Πηγή: Ελευθεροτυπία