Τεράστια αποδεικνύεται ότι είναι η οικολογική και η οικονομική καταστροφή στην ανατολική πλευρά της Σαλαμίνας, μεταξύ των περιοχών Κυνοσούρας και Σεληνίων, όπου πριν από δύο 24ωρα βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιο ''Αγία Ζώνη ΙΙ'', το οποίο μετέφερε πάνω από 2.500 τόνους επεξεργασμένο πετρέλαιο

Είναι χαρακτηριστικό ότι από χθες νωρίς το πρωί υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση στο νησί, προκειμένου να καθαριστεί η ανατολική πλευρά, η οποία σε έκταση 4 χιλιομέτρων έχει ''μαυρίσει'' από το πετρέλαιο και το μαζούτ, ωστόσο φαίνεται πως το ένα βυτιοφόρο που έχει διατεθεί για τον καθαρισμό της περιοχής δεν είναι αρκετό.  Μάλιστα, οι άνεμοι παρέσυραν μεγάλα κομμάτια της πετρελαιοκηλίδας προς την πλευρά της Φρεαττύδα…​

Υπάρχουν, δε, ερωτηματικά για το πως ένα αγκυροβολημένο πλοίο, για το οποίο εξακολουθεί να υπάρχει σύγχυση αν είχε ρήγμα είχε όχι, άρχισε να βγάζει πετρέλαιο και σταδιακά να βυθίζεται, ωστόσο, αυτό θα το φέρουν στην επιφάνεια οι έρευνες των πραγματογνωμόνων που βρίσκονται σε εξέλιξη. 

Την ίδια στιγμή επιστήμονες κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου, υπογραμμίζοντας ότι αν δεν δράσουν άμεσα και εις βάθος οι αρχές, υπάρχει η πιθανότητα να υπάρξει  ''μεγαλη ζημιά στον Αργοσαρωνικό'', ενώ από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου λέει ότι ''έχει γίνει το καλύτερο που μπορεί σε ό,τι αφορά τον καθαρισμό''. 

Εν τω μεταξύ, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ η ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης έχει καταθέσει σχέδιο απάντλησης καυσίμων στη Λιμενική Αρχή Πειραιά, προκειμένου να αξιολογηθεί και στη συνέχεια να εκκινήσουν οι εργασίες απάντλησης του φορτίου του πλοίου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε σε συνέντευξή του, ότι αμέσως μετά τη βύθιση έγιναν ενέργειες για να αναλάβουν δύο εταιρίες απορρύπανσης στο σημείο, ενώ όπως ανέφερε ''γίνεται έρευνα για την υπόθεση γιατί υπάρχουν ερωτήματα και θα πρέπει να απαντηθούν''.

Δήμαρχος Σαλαμίνας: Εκτεταμένη μόλυνση και οικολογική καταστροφή

Για εκτεταμένη οικολογική αλλά και οικονομική καταστροφή στο νησί μιλά στο newpost.gr η Δήμαρχος Ισιδώρα Νάννου - Παπαθανασίου, η οποία τονίζει ότι γίνονται υπεράνθρωπες προσπάθειες, αλλά τα μέσα που έχουν διατεθεί δεν είναι επαρκή.

''Το νησί έχει καλυφθεί όλο από μια απαίσια οσμή από το μαζούτ. Οι παραλίες της ανατολικής πλευράς έχουν μαυρίσει, υπάρχει πίσσα παντού και να φανταστείτε ότι ακόμα οι εργασίες είναι στην αρχή τους'' υποστηρίζει η Δήμαρχος, η οποία προσθέτει ότι ''όλα τα μαγαζιά που βρίσκονται εκεί έχουν κλείσει, δεν μπορούν να ανοίξουν, δεκάδες αλιευτικά δεν μπορούν να δουλέψουν και αν προσθέσουμε φυσικά και την οικολογική καταστροφή μιλάμε για ένα μεγάλο πλήγμα για το νησί''.

''Προς το παρόν υπάρχει μόνο ένα βυτιοφόρο και κάποιοι υπάλληλοι από την Περιφέρεια αλλά δεν είναι αρκετά. Κάνω έκκληση στην Πολιτεία και το έχω μεταφέρει τηλεφωνικά και στους ίδιους να στείλουν περισσότερα μέσα''. 

Η ίδια μάλιστα, μιλά για αγωγή στην οποία προτίθεται να προχωρήσει ο Δήμος Σαλαμίνας ενάντια στην ιδιοκτήτρια εταιρεία του δεξαμενόπλοιου, τόσο για την τεράστια οικολογική καταστροφή, όσο και για να επιδικαστούν αποζημιώσεις στους επαγγελματίες της περιοχής, αλιείς και ιδιοκτήτες καταστημάτων.

Ιδιοκτήτης πλοίου: Δεν υπήρχε ρήγμα

Την δική του άποψη για το θέμα διατυπώνει στο newpost.gr ο ιδιοκτήτης της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Δεξαμενόπλοιου ''Αγία Ζώνη ΙΙ'' Θοδωρής Κουντούρης, ο οποίος υποστηρίζει ότι ''εργάζονται ήδη τα καλύτερα συνεργεία για την απάντληση''. 

''Ακόμα είναι νωρίς για να γνωρίζουμε τι προκάλεσε την βύθιση, όμως απ' όσα μπορώ να γνωρίζω, δεν υπήρχε ρήγμα εκ των προτέρων στο πλοίο. Μια πρώτη ανάγνωση της κατάστασης είναι ότι μπορεί να έσπασε κάποιος σωλήνας, να γέμισε νερό και στην συνέχεια να προκλήθηκε ρήγμα που να οδήγησε στην διαρροή του φορτίου'' υπογραμμίζει.

''Από την πλευρά μας ό,τι ενέργειες μπορούσαμε, κάναμε. Η διαρροή έχει σταματήσει, τώρα προσπαθούμε να δούμε τι θα κάνουμε με τον καθαρισμό'' καταλήγει ο κ. Κουντούρης. 

Περιβαλλοντολόγοι: Κίνδυνος μόλυνσης του Αργοσαρωνικού

Με μελανά χρώματα περιγράφει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον κόλπο της Σαλαμίνας ο ερευνητής κ. Θ. Τσιμπίδης, Διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας ''Αρχιπέλαγος'', τονίζοντας ότι επίκειται κίνδυνος μόλυνσης μεγάλου μέρους του Αργοσαρωνικού, αν δεν λάβουν χώρα ταχύτατες ενέργειες βαθέος καθαρισμού. 

''Στην ουσία αυτό που έγινε είναι ένα καμπανάκι κινδύνου για όσα μπορούν να γίνουν στις ελληνικές θάλασσες, όπου κυκλοφορούν καθημερινά 80 πλοία, γιαυτό είναι πολύ σημαντική η έννοια του traffic control'' εκτιμά ο κ. Τσιμπίδης.

''Στην προκειμένη περίπτωση, φαινομενικά η βλάβη δεν είναι τόσο σοβαρή, ωστόσο, αν δεν δράσουν σύντομα οι αρχές, αλλάξει ο καιρός και αρχίσουν να πνέουν δυνατοί άνεμοι, η κηλίδα μπορεί να μεταφερθεί στον Σαρωνικό. Αυτό που σώζει την κατάσταση είναι ότι ακόμα υπάρχει ζέστη και άπνοια'' συμπληρώνει. 

Την ίδια στιγμή, ο κ. Τσιμπίδης μιλά για πρόσθετη καταστροφή σε περίπτωση που για τον καθαρισμό της περιοχής χρησιμοποιηθούν χημικά: ''Προς το παρόν θεωρώ ότι με ήπια μέσα, νερό και υφάσματα, μπορεί να αντιμετωπιστεί η κατάσταση. Αν αργοπορήσουν, ωστόσο, περαιτέρω θα χρειαστούν χημικά, τα οποία θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το σημείο'', ενώ προειδοποιεί ότι αν δεν γίνουν εις βάθος ενέργειες και για τον καθαρισμό του βυθού, η περιοχή θα αποκαθαριστεί πλήρως μετά από 20 χρόνια....

 

Φωτογραφίες: ΑΠΕ, sooc, salamis news, salamis press, Facebook Μάνου Δερτούζου