Σάλο στους εκπαιδευτικούς κύκλους και όχι μόνο προκάλεσε η ενέργεια φοιτητών του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου της Πάτρας, να αντιγράψουν την ίδια εργασία, γίνοντας βέβαια αντιληπτοί από τον αρμόδιο καθηγητή.

Η είδηση αφορά όχι έναν, ούτε δυο, αλλά 106 φοιτητές που παρέδωσαν την επίμαχη εργασία στο μάθημα "Δυναμικά μαθηματικά Υποδείγματα".

Το συμβάν προκάλεσε την αντίδραση της γενικής συνέλευσης του τμήματος η οποία αποφάσισε να τιμωρήσει τους φοιτητές αποκλείοντας τους από την εξεταστική του Σεπτεμβρίου. Στο άκουσμα της απόφασης η τοπική ΔΑΠ-ΝΔΦΚ έσπευσε να υπερασπιστεί τους εμπλεκόμενους φοιτητές επικαλούμενη τον... Μαρξ, ζητώντας οι φοιτητές να μην δώσουν τον Σεπτέμβριο το συγκεκριμένο μάθημα και όχι να χάσουν όλη την εξεταστική. Στην ανακοίνωσή της αναφέρει: «Κάθε σημαντικό γεγονός στη σύγχρονη εποχή εξελίσσεται σαν φτηνή αντιγραφή του ιστορικού παρελθόντος. Αυτό είχε αντιληφθεί και διατυπώσει στο έργο του "Η 18η Μπρυμαίρ  του Λουδοβίκου Βοναπάρτη" ο Γερμανός Φιλόσοφος Καρλ Μαρξ».

Η ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΑΕΙ Πάτρας:

«Aδικία είναι να σου γκρεμίζουν τα όνειρα που φτιάχνεις..είναι όμως ειρωνεία να στα γκρεμίζει αυτός που περιμένεις να σε βοηθήσει από ΕΞΩ...

«Κάθε σημαντικό γεγονός στη σύγχρονη εποχή εξελίσσεται σαν φτηνή αντιγραφή του ιστορικού παρελθόντος». Αυτό είχε αντιληφθεί και διατυπώσει στο έργο του «Η 18η Μπρυμαίρ  του Λουδοβίκου Βοναπάρτη» ο Γερμανός Φιλόσοφος Καρλ Μαρξ.

Το φαινόμενο αυτό είναι λογική συνέπεια της ρομαντικής επίδρασης που ασκεί το παρελθόν στο σύγχρονο άνθρωπο.  Οι συνέπειες του όμως μπορεί να είναι ιδιαίτερα καταστροφικές όταν ανάγεται σε πολιτικό επίπεδο.

Δυστυχώς, στις μέρες μας και ιδιαίτερα σ’ ότι αφορά το φοιτητικό συνδικαλισμό, το φαινόμενο αυτό κάνει έντονα την εμφάνιση του. Το μεγαλύτερο μέρος των φοιτητικών παρατάξεων, διαποτισμένο από το ιστορικό παρελθόν των φοιτητικών αγώνων στη Δικτατορική εποχή, αγωνίζεται και υπερασπίζεται κεκτημένα τα οποία δεν απειλούνται.

Η στάση αυτή τους φέρνει απέναντι σε κάθε καινοτόμα και ριζοσπαστική πρόταση για αλλαγή  του υποβαθμισμένου και παραπαίοντος Ελληνικού Πανεπιστημίου. Είναι αυτή, η στείρα άρνηση και η εμμονή σε παρωχημένες αντιλήψεις που εμποδίζουν την πρόοδο και την ανάπτυξη των σχολών μας!   Η ΔΑΠ – ΝΔΦΚ αντιδρά σ αυτή τη νοοτροπία και παραμένει διαχρονικά η παράταξη που ανοίγει ένα παράθυρο στο μέλλον και στην αισιοδοξία, εκεί που οι άλλοι θέλουν ένα Πανεπιστήμιο αποκομμένο από τον υπόλοιπο κόσμο.

Με αφορμή το τελευταίο συμβάν και  την τιμωρία των 106 φοιτητών στο τμήμα Διοίκησής Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πατρών και την καταδίκη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για τη στάση της, από μερίδα του τύπου θα θέλαμε να σχολιάσουμε  μερικές σκέψεις.  Καταρχάς όλοι εσείς ποτέ δεν επικροτήσατε τις προσπάθειες της μεγαλύτερης φοιτητικής παράταξης για εξυγίανση και αναβάθμιση της παιδείας μας.

Ακόμα και όταν  πρώτοι μιλούσαμε πριν χρόνια για την κατάργηση του ασύλου ανομίας,  αναθεώρηση του άρθρου 16,  ίδρυση μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων,  μεταπτυχιακά προγράμματα,  erasmus,  καθιέρωση της διπλής εξεταστικής, δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας κ.α.

Ακόμα και όταν καθημερίνα μέσα στα ιδρύματα οργανώνουμε φιλανθρωπικές δράσεις, προτείνουμε συγκεριμένα πράγματα για να καλύψουμε τα κενά και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των συμφοιτητών μας,διοργανώνουμε επιστημονικές ημερίδες,ημέρες καριέρας,ενημερωτικά πάνελ με καθηγητές και ανθρώπους της αγοράς εργασίας κόντρα στην μιζέρια των άλλων παρατάξεων και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.

Και όμως τώρα έρχεστε να μας επικρίνετε χωρίς καν να ρωτήσετε την δική μας άποψη για το συμβάν.  Ας δούμε όμως το πραγματικό περιστατικό στο τμήμα της διοίκησης επιχειρήσεων. Στο μάθημα «ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ», παρουσιάστηκε το φαινόμενο για αντιγραφή στη λύση των ασκήσεων.

Για το παρόν μάθημα , ο τελικός βαθμός προκύπτει κατά 50% από Πρόοδο που λαμβάνει χώρα εντός του Εξαμήνου, κατά 20% από τις Ασκήσεις του μαθήματος και κατά 30% από το γραπτό της Εξεταστικής.

Η απόφαση της γενικής συνέλευσης των καθηγητών ήταν να μη δώσουν οι φοιτητές κανένα μάθημα της επόμενης εξεταστικής, γεγονός που σημαίνει ότι κάποιοι φοιτητές δε θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου ή για κάποιους άλλους, να μειώσουν τον αριθμό από τα χρωστούμενα μαθήματα τους, πράγμα που και στις δυο περιπτώσεις σημαίνει πως θα πρέπει να επωμιστούν, τα σκληρά στις μέρες μας,  έξοδα διαβίωσης τους.

Στο πλαίσιο αυτό, επειδή είμαστε  δίκαιοι όλες οι παρατάξεις και ο φοιτητικός σύλλογος Διοίκησης Επιχειρήσεων πήρε  απόφαση να μπορέσουν οι φοιτητές να δώσουν κατελάχιστο τα υπόλοιπα μαθήματα της εξεταστικής τους και η οποία "ποινή" να οριστεί στο συγκεκριμένο μάθημα.

Η απόφαση της ΓΣ των καθηγητών όμως είναι “πρωτόγνωρη” καθώς είχε χαρακτηριστικά εξοντωτικής τιμωρίας και σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος σωφρονιστικού χαρακτήρα. Έχει έρθει η ώρα να αποφασίσουμε εάν θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο και ένα εκπαιδευτικό σύστημα δίκαιο και νουθετικό ή απλά τιμωρητικό;  Τέλος επειδή η επίθεση είναι επιλεκτική και εξυπηρετεί άλλους σκοπούς τονίζουμε ότι τα παραπάνω είναι απόφαση του συλλόγου των φοιτητών.

Κλείνοντας, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δε θα συμμετέχει στο παράλογο που προβάλλουν οι “αναλυτές δίχως ενημέρωση” και θα μείνει επικεντρωμένη σε αυτό που εξυπηρετεί διαχρονικά, τη δράση για ένα σύγχρονο - δημοκρατικό και ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο».

Καμία ανοχή από ΝΔ και ΟΝΝΕΔ

Μπορεί η τοπική «γαλάζια» οργάνωση να πήρε το μέρος των φοιτητών, η ΟΝΝΕΔ και η Πειραιώς κράτησαν αντίθετη στάση, ζητώντας την παραίτηση του υπευθύνου της τοπικής ΔΑΠ-ΝΔΦΚ.

Σε ανακοίνωση της η ΝΔ κατέστησε σαφές ότι «Από την πρώτη στιγμή τόσο ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κ. Κώστας Δέρβος όσο και η ΔΑΠ - ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων καταδίκασαν το περιστατικό που συνέβη στην Πάτρα. Ταυτόχρονα, ζητήθηκε η παραίτηση του υπευθύνου της ΔΑΠ - ΝΔΦΚ της συγκεκριμένης Σχολής.

Σε κάθε περίπτωση η Νέα Δημοκρατία απαιτεί το σεβασμό των κανονισμών από όλους χωρίς εκπτώσεις και χωρίς υπερβολές».

ΠΑΣΠ: Οι κανόνες πρέπει να γίνονται σεβαστοί από όλους

Η ΠΑΣΠ με ανακοίνωσή της, υπογραμμίζει τη σημασία της «εκπροσώπησης των φοιτητών στα όργανα λήψης των αποφάσεων», δηλώνοντας ωστόσο ανάλογα περιστατικά δεν πρέπει να μένουν ατιμώρητα.

«Το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο έχει συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας και διέπεται από κανόνες, που πρέπει να γίνονται σεβαστοί από όλους τους φοιτητές. Έτσι μόνο θα το προστατεύσουμε από την απαξίωση, για την οποία κάποιοι κύκλοι παλεύουν εδώ και αρκετά χρόνια. Η πρόσφατη ένταση που υπήρξε στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του πανεπιστημίου μας , σχετικά την  τιμωρία για τους φοιτητές που αντέγραψαν έφερε στην επιφάνεια, εκτός από το θέμα της τιμωρίας που προβλέπεται για τέτοιους είδους παραβάσεις και το σοβαρό ζήτημα της εκπροσώπησης των φοιτητών στα όργανα λήψης των αποφάσεων !Η ΠΑΣΠ στέκεται απέναντι σε τέτοιου είδους περιστατικά, αλλά και στα αιτήματα όσων θέλουν, να ξεχαστεί το θέμα, χωρίς καμία τιμωρία».

 

Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ: Τα «παιδιά της ΟΝΝΕΔ» ανησυχούν

Στον «χορό» των ανακοινώσεων ήρθε να προστεθεί και η τοποθέτηση της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ η οποία αφήνει σαφείς αιχμές κατά της γαλάζιας παράταξης. Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ, τονίζει ότι «η ανησυχία της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δεν αφορά τις συνέπειες που θα έχει μία τέτοια τιμωρία για τις σπουδές των 106 φοιτητών/τριών, αλλά «την προστασία των δικτύων αντιγραφής που έχει στήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια».

Θέμα ηθικής θίγει ο Κώστας Γαβρόγλου 

Επί του θέματος αναφέρθηκε και ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για θέμα ηθικής και προαναγγέλλοντας την λήψη μέτρων.

Ο υπουργός Παιδείας  στηρίζει την απόφαση των ακαδημαϊκών οργάνων του Πανεπιστημίου Πατρών αναφέροντας πως σηματοδοτεί ότι οι κανόνες υπάρχουν για να εφαρμόζονται και όχι για να παραμένουν γράμμα κενό.

«Δεν μπορώ να πω το ίδιο για τις συγκεκριμένες  φοιτητικές παρατάξεις  που έσπευσαν να προστατεύσουν τους «άριστους» αντιγραφείς» σχολιάζει ο κ. Γαβρόγλου.

«Η καθιέρωση των εργασιών αντί των αυστηρά επιτηρούμενων εξετάσεων, κατακτήθηκε ως ένα βήμα τεράστιας αναβάθμισης των εκπαιδευτικών διεργασιών στα ΑΕΙ. Δεν πρέπει παθογενείς καταστάσεις να υπονομεύσουν την πρακτική των εργασιών. Εδώ και δεκαετίες οι προηγούμενες κυβερνήσεις εθελοτυφλούσαν και άφηναν να οργανωθεί ένα σύστημα παραπαιδείας πέριξ των Πανεπιστημίων. Στόχος μας είναι, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες αρχές και με τις Διοικήσεις των Πανεπιστημίων, αυτή η παθογένεια να τερματιστεί και να διασφαλιστεί η αξιοπιστία της μαθησιακής και εξεταστικής διαδικασίας» αναφέρει.