Με αφορμή την βύθιση του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" στη Σαλαμίνα και τα χαρτιά αξιοπλοίας που είχε εξασφαλίσει παίρνοντας μάλιστα και δίμηνες παρατάσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας, έχει ανοίξει μεγάλη κουβέντα για τον τρόπο με τον οποίο παλιά πλοία εξασφαλίζουν τα πολυπόθητα "χαρτιά". 

Στους ελλιπείς ελέγχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες αναφέρεται το ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του "Alpha" όπου περιγράφει πως τελικά καταφέρνουν πλοία ακατάλληλα να αποκτούν με πλάγιους τρόπους πιστοποιητικά αξιοπλοοίας. Αξιωματικοί του εμπορικού ναυτικού καταγγέλλουν στην κάμερα του "Alpha" επικίνδυνες πρακτικές διαφθοράς. Σε ελέγχους που πραγματοποίησαν βρήκαν πλοία "σαράβαλα" που είχαν όμως εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα!

Πλοίαρχος με τεράστια εμπειρία επισημαίνει:"Μπορεί ο επιθεωρητής να πήγαινε και να έπαιρνε το φακελάκι του από τον εφοπλιστή. Αυτό που κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια και μετά τα έγγραφα φτιάχνονταν για το σαπιοκάραβο

Για τους λόγους αυτούς και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αφαίρεσε από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων την αρμοδιότητα να δίνουν πιστοποιητικά αξιοπλοίας αφού ο μηχανισμός έδειχνε διαφθορά. Οι περισσότεροι πλοίαρχοι που μίλησαν στο ρεπορτάζ συμφωνούν με την επιλογή του αυτή. Όπως καταγγέλλουν σε πολλές περιπτώσεις τα πιστοποιητικά αξιοπλοοίας στέλνονταν με fax στα γραφεία της πλοιοκτήτριας εταιρείας χωρίς καν να έχει προηγηθεί όπως απαιτείται έλεγχος του πλοίου!