Μία ακόμα "ανακρίβεια" του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή αποκάλυψε σήμερα ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) αφού η εκπρόσωπος Τύπου του Οργανισμού  έκανε  σαφές πως το κοντινότερο πλοίο στην Ελλάδα από την πλευρά του Μηχανισμού βρισκόταν στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού, ενώ υπήρχε επίσης σκάφος του EMSA στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία. 

Η δήλωσή της που έγινε στον ΣΚΑΪ ,έρχεται να διαψεύσει τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή ο οποίος είχε ισχυριστεί πως το κοντινότερο πλοίο της οργάνωσης ήταν στην Μάλτα. 

Αναλυτικά η κ. Ρούσεβα εξήγησε πως αυτή τη στιγμή ο EMSA βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης των δρομολογίων των συγκεκριμένων σκαφών προκειμένου να διαπιστωθεί πόσος χρόνιος απαιτείται από την λήψη του ελληνικού αιτήματος μέχρι τα συγκεκριμένα σκάφη να είναι σε θέση να επιχειρήσουν στην περιοχή της ρύπανσης. 

Σε ερώτηση για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές αναφέρει «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει». 

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν έχουν ως Οργανισμός σήμερα στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής η κ. Ρούσεβα εκπρόσωπος Τύπου της EMSA  είπε: «αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα». 

Αυτή ήταν ακόμα μια διάψευση από τον  Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας στη Θάλασσα (EMSA) αφού νωρίτερα είχαν αδειάσει την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας τονίζοντας πως είχε ζητήσει βοήθεια με καθυστέρηση δύο ημερών

EMSA: Την 12η Σεπτεμβρίου μας έγινε το αίτημα απο το Ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας για βοήθεια 

Λίγο μετά τα μεσάνυχτα (ώρα Βελγίου) της 12ης προς τη 13η Σεπτεμβρίου κατατέθηκε το ελληνικό αίτημα προς την EMSA, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σήμερα ο Κάρλος M. Γκορδεχουέλα, εκπρόσωπος Τύπου του αρμόδιου Επιτρόπου για τη Διαχείριση Κρίσεων, Χρήστου Στυλιανίδη.

Να θυμίσουμε πως το ατύχημα στο δεξαμενόπλοιο "Αγία Ζώνη ΙΙ" έγινε ξημερώματα στις 10/9/2017 (ημέρα Κυριακή). Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής ισχυρίστηκε πως το αίτημα έγινε με καθυστέρηση γιατί ουδείς μέχρι τότε (12/9/2017) μπορούσε να προβλέψει το μέγεθος της καταστροφής.

Όσο για τις δικαιολογίες του υπουργού πως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός δεν είχε πλοίο "εύκαιρο" για να στείλει . Ο EMSA διαθέτει ένα στόλο από 16 απορρυπαντικά σκάφη που τα διαθέτει μετά από αιτήματα των κρατών- μελών. 

Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής ανέφερε επίσης  ότι "το Ευρωπαϊκό Κέντρο Συντονισμού για την Αντιμετώπιση Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης (ERCC) έλαβε το ελληνικό αίτημα για βοήθεια μετά τα μεσάνυχτα της 12ης προς τη 13η Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα αίτημα για την κινητοποίηση απορρυπαντικού πλοίου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA). Περίπου 3 ώρες αργότερα, ο EMSA μίσθωσε ένα απορρυπαντικό πλοίο και περίπου στις 9.30 π.μ. (ώρα Βελγίου) λάβαμε επιβεβαίωση ότι το πλοίο αυτό βρισκόταν ήδη στην περιοχή και είχε ξεκινήσει τις εργασίες απορρύπανσης".

Να θυμίσουμε πως από χθες η κ. Russeva εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού είχε επισημάνει πως το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.

Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή  η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη πάντοτε διαθέσιμα. 

ΠΕΝΕΝ:  Να χυθεί άπλετο φως στο ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" - Το λαθρεμπόριο πετρελαίου είναι κανόνας και όχι εξαίρεση 

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ναυτών (ΠΕΝΕΝ), σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι στην διάρκεια σύσκεψης ΠΕΝΕΝ - ΥΕΝ, που έγινε χθες στο υπουργείο «αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε -και το οποίο ρύπανε τελικά τον Σαρωνικό - δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ.» και απαιτούν από την κυβέρνηση και το ΥΕΝ «να δώσουν στην δημοσιότητα την εταιρεία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο». Στην ανακοίνωσή τους κάνουν απίστευτες καταγγελίες για όσα συμβαίνουν στο χώρο των δεξαμενόπλοιων και ζητούν δραστικά μέτρα από την ηγεσία του υπουργείου  Ναυτιλίας

Σημειώνεται πως η δίκη του πλοιάρχου και του πρώτου μηχανικού του πετρελαιοφόρου «ΛΑΣΣΑΙΑ», που διώκονται για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος, αναβλήθηκε για αύριο, Παρασκευή. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο το σκάφος μετέφερε ποσότητα καυσίμων για την οποία δεν υπήρχαν δικαιολογητικά.

Το πλοίο «ΛΑΣΣΑΙΑ» μέχρι χθες χρησιμοποιούνταν για την άντληση των καυσίμων από το βυθισμένο «Άγια Ζώνη ΙΙ».