Σύγκρουση ΟΑΣΑ – συνδικαλιστών για το ηλεκτρονικό εισιτήριο – Με προβλήματα η πρώτη ημέρα εφαρμογής
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την έκδοση των καρτών
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την έκδοση των καρτών
Δυσλειτουργίες παρατηρήθηκαν από το πρωί στα εκδοτήρια του σταθμού της Ομόνοιας, καθώς το σύστημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου σταμάτησε να λειτουργεί για περίπου δύο ώρες. Αποτέλεσμα, η ταλαιπωρία των επιβατών οι οποίοι αναγκάζονται να περιμένουν μεγάλο χρονικό διάστημα για να εκδώσουν εισιτήριο.
Μέσω του υπεύθυνου του γραφείου Τύπου, Νίκου Πέρπερα, ο ΟΑΣΑ απαντά στο Newpost, ότι πρόκειται για «μικροπροβλήματα τεχνικής φύσεως που επιλύονται άμεσα». Μάλιστα ο κ. Πέρπερας διαβεβαιώνει ότι το αργότερο αύριο θα είναι «στον αέρα» και η σχετική ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ μέσω της οποίας οι επιβάτες θα μπορούν μόνοι τους, διαδικτυακά, να κάνουν αίτηση για την προσωπική τους κάρτα. Την ύπαρξη προβλημάτων παραδέχεται ο Οργανισμός και με ανακοίνωσή του, σημειώνοντας ότι «αυτά αντιμετωπίστηκαν και αντιμετωπίζονται», κάνοντας λόγο για «πολυσύνθετο έργο».
Εν τω μεταξύ, σήμερα το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε συνάντηση της διοίκησης του ΟΑΣΑ με τους συνδικαλιστές των μέσων σταθερής τροχιάς (ΣΤΑΣΥ), που από χθες είχαν προειδοποιήσει για τα προβλήματα στο σύστημα και είχαν διαμηνύσει ότι δεν θα εκδίδουν τις σχετικές κάρτες.
Όπως ανέφεραν στην ανακοίνωσή τους:
«Το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η ομαλή μετάβαση του από το χάρτινο, έχει αναδειχθεί εδώ και ένα χρόνο σε ένα από τα κορυφαία ζητήματα της δράσης του Σωματείου μας. Γι’ αυτό, πριν ακόμα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή στη Γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ) ζητήσαμε προφορικά και εγγράφως, από τις αρχές του Οκτώβρη του 2016 (αρ. πρωτ. 90/3.10.2016 έγγραφό μας) να υπάρξει ένας διαρκής διάλογος μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και των εκπροσώπων των εργαζόμενων για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία. Δυστυχώς, αυτός ο διάλογος δεν ξεκίνησε ΠΟΤΕ. Γι’ αυτό, αναγκαστήκαμε να επανέλθουμε με νέα έγγραφα, προφορικά διαβήματα ακόμα και δυναμικές παρεμβάσεις, με στόχο να διορθωθούν οι αστοχίες του συστήματος. Ταυτόχρονα, απευθυνθήκαμε στους συναδέλφους εκδότες/τριες και ελεγκτές και ζητήσαμε να ενημερώσουν το Σωματείο μας με παρατηρήσεις τους από την πιλοτική χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι συνάδελφοι ανταποκρίθηκαν και διαβιβάσαμε στη Διοίκηση τις παρατηρήσεις τους με έγγραφά μας (υπ’ αριθ. πρ. 48/13.6.2017, 54/17.7.2017 και 55/21.7.2017). Μάλιστα, επισημάναμε ότι πρέπει άμεσα να εξεταστούν όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα, που είχαμε εντοπίσει, διότι στις 31.7.2017 έληγε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας και στο εξής το κόστος των διορθωτικών κινήσεων θα βάρυνε τη ΣΤΑ.ΣΥ. Παρόλα αυτά, τα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύθηκαν αλλά αφέθηκαν στην τύχη τους και διογκώθηκαν, με αποτέλεσμα η επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλο το δίκτυο ενώ ήταν «ανοιχτές» οι εν λόγω «πληγές», να παρουσιάσει σοβαρή δυσλειτουργία και μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών με συνέπεια να δημιουργούνται προστριβές του επιβατικού κοινού με τους συναδέλφους.
Το Σωματείο μας δεν είναι δυνατό να δεχτεί να βρεθούν συνάδελφοι και συναδέλφισσες στο «μάτι του κυκλώνα», επειδή κάποιοι- για δικούς τους λόγους- κωφεύουν εδώ και ένα χρόνο στις προτροπές μας να γίνει διάλογος, ώστε να αντιμετωπιστούν εγκαίρως τα προβλήματα που είχαν εντοπίσει οι συνάδελφοι οι οποίοι γνωρίζουν όσο κανείς άλλος το σύστημα. Δυστυχώς, οι ίδιοι, που αρνούνται το διάλογο, αφήνουν τα προβλήματα να διογκώνονται, το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου να δυσλειτουργεί και οι συνάδελφοι να έχουν εγκαταλειφθεί αβοήθητοι να το «τρέξουν». Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε!
Γι’ αυτό το Σωματείο μας αφού εξέτασε τη διαμορφωθείσα κατάσταση, αποφάσισε να σταματήσει η πιλοτική εφαρμογή του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου» μέχρι την επίλυση των προβλημάτων . Αντίθετα, θα συνεχιστεί κανονικά η έκδοση «χάρτινου» εισιτηρίου για να εξυπηρετηθεί απρόσκοπτα ο επιβάτης. Σε κάθε περίπτωση είμαστε έτοιμοι, εφόσον κληθούμε, να συμμετέχουμε σε ένα ουσιαστικό και όχι προσχηματικό διάλογο και συνεννόηση, ώστε το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» να λειτουργήσει κανονικά και προς όφελος του επιβάτη, των εργαζόμενων και της εταιρείας».
Ακολούθησε η «απειλή» του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για άμεση παραπομπή στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης όποιου εργαζόμενου της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί να εκδώσει από την Πέμπτη ηλεκτρονικό εισιτήριο ή ηλεκτρονική κάρτα. Το κλίμα εξομαλύνθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης, όταν η διοίκηση του ΟΑΣΑ κάλεσε τους εργαζόμενους σε συνάντηση, η οποία πραγματοποιείται από νωρίς σήμερα το πρωί.
Πώς θα γίνει η μετάβαση
Το νέο, ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους: το πολλαπλό εισιτήριο, AΤΗ.ΕΝΑ Τicket και την έξυπνη κάρτα AΤΗ.ΕΝΑ Card.
Κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής, δηλαδή μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου, θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών, ενώ η ένταξη όλων των τύπων κομίστρου στο νέο σύστημα θα γίνεται σταδιακά, προκειμένου οι επιβάτες να έχουν τον κατάλληλο χρόνο να εξοικειωθούν με τις νέες δυνατότητες και τα οφέλη που αυτό προσφέρει.
Η φόρτιση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα γίνεται με πολύ πιο εύκολο τρόπο (από τα Αυτόματα Μηχανήματα, από το διαδίκτυο, με πιστωτική κάρτα κ.λ.π) καταργώντας έτσι τις ουρές στην αρχή κάθε μήνα και θα ισχύει για αντίστοιχο διάστημα από τη στιγμή της επικύρωσης.
Πώς εκδίδεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τον ΟΑΣΑ αυτή τη στιγμή, το επιβατικό κοινό μπορεί να απευθυνθεί για την έκδοση ATH.ENA CARD σε ένα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους σταθμούς Μετρό Σύνταγμα, Δουκίσσης Πλακεντίας, Αγία Μαρίνα, Ελληνικό, Ανθούπολη, τους σταθμούς ΗΣΑΠ Πειραιά και Κηφισιά και τις στάσεις του Τραμ σε Σύνταγμα και Αγία Φωτεινή. Σταδιακά αυτό θα είναι δυνατό να γίνει σε όλα τα εκδοτήρια.
Σημειώνεται πως η ATH.ENA CARD μπορεί να εκδοθεί όλες τις μέρες του μήνα και όχι μόνο τις πρώτες και τις τελευταίες μέρες όπως οι παλιές κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Απαραίτητα δικαιολογητικά για την απόκτηση προσωποποιημένης ATH.ENA CARD είναι:
α) Για Έλληνες πολίτες:
Αστυνομική ταυτότητα
Έγγραφο βεβαίωσης ΑΜΚΑ (από τα ΚΕΠ ή τον ασφαλιστικό φορέα) Σημείωση: Αναγνώστες αναφέρουν πως σε ορισμένα εκδοτήρια οποιοδήποτε έγγραφο αναγράφει το ΑΜΚΑ (π.χ. βιβλιάριο υγείας) αρκεί, ενώ άλλα εκδοτήρια ζητούν αποκλειστικά επίσημη βεβαίωση από τα ΚΕΠ (Όταν ξεκινήσει η έκδοση μειωμένων καρτών στις κατηγορίες αυτές) Για δικαιούχους μειωμένου κομίστρου, το αντίστοιχο δικαιολογητικό (π.χ. ακαδημαϊκή ταυτότητα, βιβλιάριο πολυτέκνων κ.λπ.)
β) Για αλλοδαπούς πολίτες, χωρίς αριθμό ΑΜΚΑ
Διαβατήριο
Κατά την έκδοση της ATH.ENA CARD στο εκδοτήριο, ο υπάλληλος βγάζει τη φωτογραφία του κατόχου της κάρτας. Δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση τυπωμένης φωτογραφίας. Επίσης ζητείται από τον κάτοχο να ορίσει 8ψήφιο κωδικό PIN για την κάρτα (για την ασφάλειά σας προτείνεται να μη χρησιμοποιήσετε κάποιο προφανή αριθμό όπως είναι η ημερομηνία γέννησής σας).
«Ριγμένοι» οι περιστασιακοί επιβάτες
Για τους επιβάτες που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μεταφοράς περιστασιακά, η ενημέρωση είναι ελλιπής. Στη σχετική ιστοσελίδα δεν υπάρχουν πληροφορίες. Πώς, δηλαδή, μπορεί να χρησιμοποιήσει λεωφορείο, τραμ ή μετρό ένας επιβάτης που ξαφνικά «ξέμεινε» από μέσον μετακίνησης;
Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του ΟΑΣΑ, ο επιβάτης αυτός έχει δύο λύσεις. Να προμηθευτεί ένα ημερήσιο ηλεκτρονικό εισιτήριο με 4,5 ευρώ, ή ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο «10+1» με 14 ευρώ και με το οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει 10 δρομολόγια συν ένα δωρεάν, σε βάθος χρόνου.
ολες οι ειδησεις
- Μαρία Καρυστιανού: «Δεν υπάρχει καθόλου ηθική, καθόλου αξιοπρέπεια στην κυβέρνηση» (Βίντεο)
- Μονιμότητα για τους αναπληρωτές καθηγητές – Τι θα γίνει με τους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ
- ΑΑΔΕ: Ιδρύονται Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης – Ποιες ΔΟΥ ενοποιούνται σε Αττική και Θεσσαλονίκη
- Σύζυγος Ναβάλνι για επανεκλογή Πούτιν: Δεν είναι ο νόμιμος πρόεδρος της Ρωσίας
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr