Σε τραγέλαφο εξελίσσεται η διαδικασία υλοποίησης του έργου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς καθημερινά το επιβατικό κοινό βρίσκεται αντιμέτωπο και με νέες «εκπλήξεις» που αυξάνουν την ταλαιπωρία του και απαξιώνουν στα μάτια του το ίδιο το πολυαναμενόμενο μέτρο.

Σύμφωνα με τα ''Νέα'', παρότι η υλοποίηση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) - τουλάχιστον ως προς το σκέλος που αφορά τους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών - έχει αρχίσει από τον περασμένο Φεβρουάριο, το επιβατικό κοινό δεν έχει ακόμα ενημερωθεί υπεύθυνα για τα βασικά - πρακτικά ζητήματα λειτουργίας του! Κυρίως δεν έχει ενημερωθεί - εκπαιδευτεί για τον τρόπο προμήθειας και χρήσης των νέων ηλεκτρονικών καρτών που θα διευκολύνουν τις καθημερινές μετακινήσεις του.

Στα προβλήματα που ήδη «σέρνονται» εδώ και καιρό έρχεται να προστεθεί και η εμμονή του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη για πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και κλείσιμο όλων των αυτόματων μπαρών που έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου ως το τέλος Οκτωβρίου.

Ο υπουργός Μεταφορών επιμένει στο σφιχτό χρονοδιάγραμμα, παρότι γνωρίζει, μεταξύ άλλων ότι:

  • Εκκρεμεί η αντικατάσταση με νέες προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες συνολικά 500.000 χάρτινων καρτών απεριορίστων διαδρομών (μηνιαίες, ετήσεις κ.λ.π.) Με τους σημερινούς ρυθμούς, τα λιγοστά εκδοτήρια των νέων καρτών μπορούν να εξυπηρετούν μηνιαίως το πολύ μέχρι 90.000 επιβάτες. Εάν αυτό δεν αλλάξει, οι παλιές κάρτες θα αντικατασταθούν μέσα στους πρώτους μήνες του 2018.
  • Δεν έχουν λυθεί ακόμα σοβαρά προβλήματα ασφαλείας. Για παράδειγμα το νέο σύστημα των μπαρών του ΑΣΣΚ που έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ δεν είναι ακόμα συνδεδεμένο με το σύστημα πυρασφάλειας στο μετρό, έτσι ώστε σε περίπτωση πυρκαγιάς οι μπάρες να ανοίγουν αυτόματα. Επίσης, δεν έχουν λυθεί ακόμα τεχνικά ζητήματα σε σχέση με τις διελεύσεις από τις μπάρες π.χ. των τυφλών με σκύλο οδηγό, όπως και των μητέρων με καρότσι. Έτσι, υπάρχει ο κίνδυνος, μόλις περνά ο σκύλος ή το καρότσι να κλείνουν οι μπάρες!
  • Το επιβατικό κοινό έχει ενημερωθεί για το νέο σύστημα μόνο από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης! «Παντού στον κόσμο, όπου έχουν εφαρμοστεί αντίστοιχες μείζονες παρεμβάσεις, προηγείται η συστηματική ενημέρωση του επιβατικού κοινού με ειδικά φυλλάδια, τηλεοπτικά σποτ και δημοσιεύσεις, ενώ για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα παλαιά και νέα συστήματα δουλεύουν ταυτοχρόνως» λένε χαρακτηριστικά οι συγκοινωνιολόγοι.