current views are: 7

2 Νοεμβρίου 2017
Δημοσίευση17:46

Συνεχίζεται το πινγκ – πονγκ ευθυνών για το μπάχαλο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Ο κ. Ρενιέρης διευκρίνισε ότι από τον Φεβρουάριο του 2016 οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ έχουν επισημάνει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα προβλήματα του νέου ηλεκτρονικού συστήματος πριν καν αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του. Αναφέρθηκε μάλιστα σε συγκεκριμένα παραδείγματα, που όπως εξήγησε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι παρατήρησαν, όπως η ανώνυμη κάρτα των πέντε διαδρομών (5Χ1,40) που όταν ο επιβάτης ενεργοποιήσει το εισιτήριό του για μια διαδρομή, οπότε το εισιτήριο ισχύει για 90′, δεν μπορεί με κανένα τρόπο να δει τον υπολειπόμενο χρόνο. Μίλησε ακόμα για το πρόβλημα με τη μη αναγνώριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Προαστιακό για το αεροδρόμιο, κάτι που απασχολεί πολύ κόσμο.

Δημοσίευση 17:46’

Ο κ. Ρενιέρης διευκρίνισε ότι από τον Φεβρουάριο του 2016 οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ έχουν επισημάνει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα προβλήματα του νέου ηλεκτρονικού συστήματος πριν καν αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του. Αναφέρθηκε μάλιστα σε συγκεκριμένα παραδείγματα, που όπως εξήγησε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι παρατήρησαν, όπως η ανώνυμη κάρτα των πέντε διαδρομών (5Χ1,40) που όταν ο επιβάτης ενεργοποιήσει το εισιτήριό του για μια διαδρομή, οπότε το εισιτήριο ισχύει για 90′, δεν μπορεί με κανένα τρόπο να δει τον υπολειπόμενο χρόνο. Μίλησε ακόμα για το πρόβλημα με τη μη αναγνώριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Προαστιακό για το αεροδρόμιο, κάτι που απασχολεί πολύ κόσμο.

Ένα απίστευτο αλαλούμ με θύματα για ακόμη μια φορά τους πολίτες της χώρας έχει προκληθεί με αφορμή την έκδοση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων που πρόκειται να μπουν σε εφαρμογή τις προσεχείς ημέρες.

Οι ουρές χιλιομέτρων στα εκδοτήρια των σταθμών έχουν προκαλέσει την δυσφορία της κοινής γνώμης αλλά και «πονοκέφαλο» στο υπουργείο Μεταφορών που έχει ανοίξει ήδη αρκετά μέτωπα επί του θέματος. Μεταξύ αυτών και η ΣΤΑΣΥ όπου σήμερα σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της, στον Πειραιά ο πρόεδρός της Λευτέρης Ρενιέρης έκανε λόγο για «πρόχειρη και αποσπασματική» διαδικασία σε ότι αφορά τη διαδικασία μετάβασης από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Ο κ. Ρενιέρης διευκρίνισε ότι από τον Φεβρουάριο του 2016 οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ έχουν επισημάνει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα προβλήματα του νέου ηλεκτρονικού συστήματος πριν καν αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του. Αναφέρθηκε μάλιστα σε συγκεκριμένα παραδείγματα, που όπως εξήγησε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι παρατήρησαν, όπως η ανώνυμη κάρτα των πέντε διαδρομών (5Χ1,40) που όταν ο επιβάτης ενεργοποιήσει το εισιτήριό του για μια διαδρομή, οπότε το εισιτήριο ισχύει για 90′, δεν μπορεί με κανένα τρόπο να δει τον υπολειπόμενο χρόνο. Μίλησε ακόμα για το πρόβλημα με τη μη αναγνώριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Προαστιακό για το αεροδρόμιο, κάτι που απασχολεί πολύ κόσμο.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ αναφέρθηκε στις σοβαρές συνέπειες που θα προκύψουν για τις δημόσιες συγκοινωνίες και δήλωσε πως «μπορεί πρόσκαιρα να υπάρξει και να προβληθεί μια αύξηση εσόδων, ωστόσο ο τελικός λογαριασμός έχει αρνητικό πρόσημο γιατί ενώ ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατομμυρίων (ΟΣΥ και ΣΤΑ.ΣΥ), αυτά τα χρήματα δεν θα έχουν εισπραχθεί.

Υπολογίζεται ότι το 15νθημερο, που δόθηκε παράταση στην ισχύ των παλαιών καρτών απεριορίστων διαδρομών, θα υπάρξει απώλεια εσόδων έως 7 εκατομμύρια ευρώ. Με δύο λόγια η ΣΤΑ.ΣΥ θα έχει στο τέλος του χρόνου ένα πλασματικό έλλειμμα της τάξης των 19 εκατομμυρίων και κατά την ένταξή της στο υπερταμείο θα εμφανίζεται ως μια ελλειμματική εταιρεία».

Ο κ. Ρενιέρης εξήγησε πως έχουν ήδη κατατεθεί προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και παρέθεσε μερικές από αυτές. Μίλησε για ενίσχυση του δικτύου πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, προσωποποιημένων και απλών, αφού όπως είπε: «πρέπει άμεσα ο ΟΑΣΑ να διαθέσει τουλάχιστον 1.000 μηχανήματα έκδοσης απλού εισιτηρίου του 1,40 ευρώ, ώστε ο επιβάτης να μπορεί να το προμηθεύεται στη γειτονιά του, από περίπτερο κ.λπ, όπως γινόταν μέχρι σήμερα με το προηγούμενο εισιτήριο».

Ανέφερε επίσης πως πρέπει να υπάρξει σωστός προγραμματισμός για την έκδοση νέων καρτών σε άτομα, που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο ή ελευθέρας (Σώματα Ασφαλείας, ΑΜΕΑ κ.λπ), ενώ τόνισε πως πρέπει να γίνουν δοκιμαστικά κλεισίματος των πυλών (μπάρες) ώστε να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία τους και να αποφευχθούν περιστατικά εγκλωβισμού επιβατών.

Ο κ. Ρενιέρης ενημέρωσε ότι έχει ζητηθεί να ξεκινήσει άμεσα ενημερωτική εκστρατεία με διαφημιστικά σποτ σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλά και φυλλάδια με χρηστικές οδηγίες και σε ξένες γλώσσες για τους τουρίστες, τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων (και σε ξένες γλώσσες) κ.α.

Ακόμη το ΔΣ του σωματείου εργαζομένων θεωρεί απαραίτητη τη σύνδεση του συστήματος των πυλών στους σταθμούς (μπάρες) με τα συστήματα ασφαλείας, έτσι ώστε να ανοίγουν αυτόματα οι «μπάρες» σε περίπτωση ανάγκης. Επίσης τονίζουν πως πρέπει να προχωρήσει ο εφοδιασμός όλων των εκδοτηρίων με τερματικό POS.

Ο κ. Ρενιέρης σε ερώτηση σχετική με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου, ανέφερε χαρακτηριστικά πως «το μεμονωμένο εισιτήριο ηλεκτρονικά, ακόμα δεν υπάρχει», ενώ όπως υποστήριξε ο ίδιος, δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί εάν υπάρχει και στην χάρτινη μορφή του, ενός εισιτηρίου που όπως ο ίδιος επισημαίνει αποτελεί τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων των εισιτηρίων με τα περισσότερα έσοδα. Αυτή τη στιγμή ωστόσο οι αυτόματοι πωλητές εκδίδουν κανονικά το μεμονωμένο χάρτινο εισιτήριο.

Σε ότι αφορά τους ελέγχους και εάν αυτοί πρόκειται να μειωθούν σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, ξεκαθάρισε πως ως εργαζόμενοι δεν έχουν τέτοιο δικαίωμα και τόνισε πως θέλουν «να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο χωρίς όμως ταλαιπωρία και να διασφαλιστούν τα έσοδα της εταιρείας, έτσι ώστε η εταιρεία να παράξει καλύτερες υπηρεσίες προς τον επιβάτη».

Την ίδια ώρα, μαίνεται η κόντρα μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) με αφορμή το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις ουρές που συνεχίζουν να σχηματίζονται στα εκδοτήρια για την προμήθεια των προσωποποιημένων καρτών.

Τόσο ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης όσο και ο υφυπουργός, Νίκος Μαυραγάνης τις προηγούμενες ημέρες επιχείρησαν να μετατοπίσουν την ευθύνη στην απαγόρευση της Αρχής να γίνει η διαδικασία με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης, αλλά να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών.

Η Αρχή με ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς, ενώ υποστήριξε ότι ηλεκτρονική υποβολή αίτησης «δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων».

Ο ισχυρισμός αυτός «έβγαλε από τα ρούχα του» τον Νίκο Μαυραγάνη, ο οποίος μιλώντας στον ΑΝΤ1 υποστήριξε ότι η Αρχή δεν τηρεί τα έγγραφα – τα οποία επικαλέστηκε – και τον λόγο της: «Η Αρχή έχει πρόβλημα επικοινωνίας και γραπτού λόγου. Υπάρχουν τα σχετικά έγγραφα. Δεν λέει την αλήθεια. Μας απαγόρευσε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής αίτησης. Να τιμούμε τους λόγους μας. Δεν τους τηρούν και διαστρέφουν την αλήθεια».


σχετικα αρθρα