ΕΛΛΑΔΑ

Διαχειριστής της εταιρείας του πλοίου με τα εκρηκτικά στο Newpost: Νόμιμο το φορτίο

της Ελευθερίας Σπυράκη - Δημοσίευση 10 Ιανουαρίου 2018, 20:23 / Ανανεώθηκε 10 Ιανουαρίου 2018, 23:28
Facebook Twitter Whatsapp

«Μας χρωστούν λεφτά τουρκικές εταιρείες, θα καταθέσουμε εξώδικο κατά του Λιμενικού»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Για σκάνδαλο κάνει λόγο ο διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας Coasters Maritime, Θεόδωρος Ράλλος σχετικά με την έκταση που έχει δοθεί στην υπόθεση με το φορτηγό πλοίο σημαίας Τανζανίας ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ, το οποίο παραμένει στο λιμάνι του Ηρακλείου μετά από τον εξονυχιστικό έλεγχο στον οποίο υπεβλήθη.

Το πλοίο εντοπίστηκε να φέρει 410 τόνους εκρηκτικών γεγονός που όπως ο ίδιος αναφέρει στο Newpost εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους για την πόλη του Ηρακλείου όπου είναι δεμένο τις τελευταίες ημέρες.

«Το θέμα είναι αμιγώς οικονομικό και δυστυχώς αντί να έχουμε τη στήριξη των ελληνικών αρχών , εκείνες παίρνουν θέση υπέρ της Τουρκίας. Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερεις παραλήπτες στην Αιθιοπία» δηλώνει ο κ. Ρέλλος και σημειώνει ότι το πλοίο είναι ακόμη απλήρωτο καθότι οι δυο Τουρκικές εταιρίες με τις οποίες συνεργάζεται δεν του έχουν καταβάλει το ωφελούμενο πόσο για τις υπηρεσίες του ούτως ώστε να περάσει τη διώρυγα του Σουέζ και να παραδώσει το φορτίο.

Ο κ. Ρέλλος αναφέρει ότι όλο αυτό το διάστημα έχει πραγματοποιήσει επαναλαμβανόμενες οχλήσεις στις δυο τουρκικές εταιρίες «Orica» και «ELG» προκειμένου να εξοφλήσουν το ποσό των 440.000 δολαρίων που όφειλαν, ωστόσο δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πράξουν κάτι τέτοιο.

«Οι Τούρκοι για να γλυτώσουν την πληρωμή των 440.000 δολαρίων έστειλαν δικούς τους ανθρώπους στις ελληνικές υπηρεσίες, βγάζοντας μας παράνομους, ούτως ώστε το εμπόρευμα να μεταφερθεί με άλλο πλοίο και να γλυτώσουν από τις οφειλές τους» δηλώνει ο διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας και την ίδια ώρα καταγγέλλει ότι μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει καμία ενημέρωση ούτε από το Λιμενικό Σώμα, ούτε όμως από το υπουργείο Ναυτιλίας για την εξέλιξη της υπόθεσης.

«Η υπόθεση είναι αρκετά σκοτεινή και έμενα μέχρι στιγμής δεν με έχει ενημερώσει κανείς για την πορεία του ελέγχου. Το μόνο που ήξεραν να κάνουν ήταν να μου στείλουν ένα mail για να τους στείλω το ΑΦΜ μου για να στείλουν το πρόστιμο. Σε ποια άλλη χώρα έχετε δει να συμβαίνουν όλα αυτά;» σχολιάζει ο κ. Ρέλλος, ρωτώντας ποιος έχει τώρα την ευθύνη για τα όσα συμβαίνουν πάνω στο πλοίο, καθότι όλο το πλήρωμα έχει απομακρυνθεί και συλληφθεί.

«Για όλα αυτά που μας επιρρίπτει το Λιμενικό είμαστε ενήμεροι» τονίζει ο κ. Ρέλλος υπογραμμίζοντας ότι η εταιρία του ακολουθεί τη νόμιμη οδό σε όλες τις δουλειές που αναλαμβάνει «είναι όλα πιστοποιημένα, οι μεταφορές που κάνουμε είναι καθόλα νόμιμες και υπάρχουν αποδείξεις για όλα αυτά που σας αναφέρω. Η εταιρία μας συνεργάζεται με υπουργεία άμυνας, ορυχεία, πως είναι δυνατόν να ενεργούμε κάτω από το καθεστώς ανομίας» τονίζει ο διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας, διαμηνύοντας ότι πλέον η όλη υπόθεση θα πάρει τη νομική οδό καθώς αύριο Πέμπτη θα γίνει εξώδικό κατά του Λιμενικού στο Ηράκλειο. «Ενεργούμε νομικά για να προστατέψουμε τα δικαιώματα της εταιρείας και να κάνουμε επίσχεση φορτίου» πρόσθεσε.

Ερωτηθείς για την έλλειψη χαρτών στο πλοίο ο κ. Ρέλλος απάντησε: «Τους είχαμε παραγγείλει, θα τους περάναμε από του Σουέζ, αφού από το λιμάνι της Αλεξανδρέτας που ξεκινήσαμε δεν υπήρχε πρακτορείο για να τους εφοδιαστούμε».

Όσο για τις 102 παρατηρήσεις/ελλείψεις που εντοπίστηκαν αναφορικά με την αξιοπλοΐα του ο ίδιος επεσήμανε «δεν ξέρω τι ακριβώς εντόπισαν αφού μέχρι ώρας βρίσκομαι στο σκοτάδι για το τι συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες στο πλοίο. Η πιστοποίηση του πλοίου προβλέπει  κάποιο εξοπλισμό ο οποίος υπάρχει και για αυτό τον λόγο τόσο το πλοίο όσο και η εταιρία είναι πιστοποιημένα».

Ταυτόχρονα, ο κ. Ρέλλος αφήνει αιχμές κατά του υπουργείου Ναυτιλίας, κάνοντας λόγο για «δυστύχημα» αφού όπως αναφέρει «βρισκόμαστε στη μεγαλύτερη ναυτική χώρα του κόσμου και η διοίκηση στο υπουργείου δεν έχει κάποιον σχετικό για τέτοιας φύσεως υποθέσεις».

Την ίδια ώρα ο ιδιοκτήτης της  πλοιοκτήτρια εταιρίας κάνει έκκληση στις Αρχές να έρθουν σε επικοινωνία μαζί του καθώς η υπόθεση από τη δική του μεριά δεν έχει μεμπτά σημεία και μπορεί να βρεθεί μια λύση από κοινού.

 Ο ίδιος πάντως σημείωσε ότι η στάση που κρατούν οι ελληνικές Αρχές απέναντι στην εταιρία του δείχνουν έναν έκδηλο ζήλο να δώσουν το φορτίο στους Τούρκους ναυλωτές. «Εκτίθενται και το θέμα είναι ότι η δουλεία μας μένει πίσω, ενώ κρατείται άδικα ένα ολόκληρο πλήρωμα. Καλό θα είναι να μας ενημερώσουν γιατί το πλοίο αυτή τη στιγμή είναι “γυμνό” αποτελόντας μια ωρολογιακή βόμβα».

 Το Newpost παρουσιάζει τα έγγραφα με τα οποία ο κ. Ρέλλος υποστηρίζει ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη μεταφορά του φορτίου είναι καθόλα νόμιμη.

Το χρονικό της υπόθεσης του «ANDROMEDA»

Η υπόθεση άρχισε να διαδραματίζεται στην Κρήτη  ανήμερα των Θεοφανείων όταν μετά  από αξιοποίηση πληροφοριών του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής,  εντοπίστηκε από ναυαγοσωστικό σκάφος του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., το Φ/Γ πλοίο “ANDROMEDA” σημαίας Τανζανίας, που έπλεε στη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Νικολάου Κρήτης, προκειμένου ελεγχθεί πλοίο και φορτίο από άνδρες Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και του Τελωνείου Κρήτης.

Δύο ημέρες αργότερα   κρίθηκε απαραίτητος ο ενδελεχής έλεγχος του φορτίου. Δόθηκε εντολή να καταπλεύσει στον λιμένα Ηρακλείου Κρήτης, συνοδεία περιπολικού σκάφους Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. 

Αφού εκφορτώθηκε το σύνολο του φορτίου, διενεργήθηκε έλεγχος από τον οποίο επιβεβαιώθηκε το περιεχόμενο των 29 εμπορευματοκιβωτίων με τις εκρηκτικές ύλες και τους πυροκροτητές  διασταυρούμενο με τα αναγραφόμενα στα δηλωτικά και συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου. Ομοίως επιβεβαιώθηκε ότι, οι 11 δεξαμενές υγραερίου ήταν κενές φορτίου.

Παράλληλα, στις 9-1-2018 διενεργήθηκε στο πλοίο επιθεώρηση από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεωρήσεων Πλοίων Ηρακλείου και διαπιστώθηκαν συνολικά 102 σοβαρές παρατηρήσεις/ελλείψεις αναφορικά με την αξιοπλοΐα του, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του πλοίου, του πληρώματος και του φορτίου.