current views are: 18

29 Απριλίου 2018
Δημοσίευση10:10

Τα ελληνικά F16 VIPER θα «προσγειώσουν» την τουρκική αεροπορία

Οι δυνατότητες των «νέων» μαχητικών της ΠΑ

Δημοσίευση 10:10’
F-16

Οι δυνατότητες των «νέων» μαχητικών της ΠΑ

Σημαντικά ενισχύεται η αποτρεπτική ικανότητα της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας μετά την έγκριση που έδωσε το ΚΥΣΕΑ για την αναβάθμιση 85 F-16 σε VIPER.

Στρατιωτικής πηγές τονίζουν πως τα 85 αεροσκάφη F16 της ΠΑ που σταδιακά θα αναβαθμιστούν στις ΗΠΑ και την Ελλάδα μέχρι και το 2028 αποκτούν νέες εντυπωσιακές επιχειρησιακές δυνατότητες.

Σημαντικό είναι βέβαια πως αυτή η ποιοτική αναβάθμιση συνοδεύεται και από επιμηκύνουν τον χρόνο ζωής τους.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Hellajournal.com αυτό που έχει όμως σημασία είναι είναι το εάν και κατά πόσο θα υπερισχύουν των τουρκικών αεροσκαφών.

Η απάντηση συμπυκνώνεται στα όσα είχε δηλώσει ο Αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου πριν από έξι μήνες.

Η ακτίνα εντοπισμού 20 στόχων που διαθέτει το F16 Viper

«Πολύ φιλολογία και παραφιλολογία γύρω από τη σύγκριση του F-35 με το F-16 VIPER που θ’ αποκτήσει η Ελλάδα. Δεν με προβληματίζουν τα 20 τουρκικά F35 που θα τα έχει μετά από 10 χρόνια, αν θα τα έχει. Με απασχολεί ο κύριος όγκος της απειλής. Η διαφορά ανάμεσα στα F-16 VIPER της Ελλάδας και τα τουρκικά F-16, σας το υπογράφω θα είναι γεωμετρική…», είχε τονίσει ο αρχηγός ΓΕΑ. Τα λεγόμενα του Αρχηγού ΓΕΑ, που δεν χωρούν αμφισβήτησης επιβεβαιώνονται και από τα δεδομένα που δίνει στην προσφορά της η Lockheed Martin κατασκευάστρια εταιρεία των F-16 αλλά και των F-35. Το υπερσύγχρονο ραντάρ APG83 AESA εντοπίζει τα ίχνη έως και 20 αεροσκαφών σε γωνία 60 μοιρών από το ρύγχος του αεροσκάφους, ενώ έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει επίγειους κινούμενους και σταθερούς στόχους καθώς και εχθρικές θαλάσσιες μονάδες.

Η έκδοση VIPER διαθέτει περισσότερα συστήματα ώστε να ελαττώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο η κόπωση του χειριστή αλλά και έγχρωμη οθόνη για τον εντοπισμό στόχων στο έδαφος και τη θάλασσα.

Τα εξελιγμένα συστήματα των F16 Viper δίνουν την απόλυτη δυνατότητα στον πιλότο να αναγνωρίζει γρήγορα φιλικά ή εχθρικά αεροσκάφη, να λαμβάνει στοιχεία ακόμα και για τον οπλισμό ή τα καύσιμά τους, ενώ πολλαπλασιάζονται οι δυνατότητες που έχει για επιπλέον επικοινωνία με το κέντρο διοίκησης ή για τη λήψη πληροφοριών από αεροσκάφη τύπου AWACS.

Σε περίπτωση σύρραξης το F16 Viper μπορεί να χρησιμοποιήσει πυρομαχικά από μια σειρά 32 βλημάτων, που διαχωρίζονται σε: αέρος – εδάφους, αέρος – αέρος, πολλαπλών χρήσεων και κατευθυνόμενα.

To αναβαθμισμένο μαχητικό μπορεί να φέρει 32 διαφορετικά βλήματα

Μία ακόμα δυνατότητα των F16 Viper είναι το αυτόματο σύστημα αποτροπής σύγκρουσης στο έδαφος.

Συγκεκριμένα, το αεροσκάφος διαθέτει αυτόματο πιλότο, που αναλαμβάνει αυτόματα τον χειρισμό του αεροσκάφους σε περίπτωση που αυτό κατευθύνεται προς το έδαφος.

Σε αυτή την περίπτωση το αυτόματο σύστημα ανεβάζει και πάλι το αεροσκάφος μέχρι ένα συγκεκριμένο ύψος όπου δίνεται η δυνατότητα και πάλι στον πιλότο να ανακτήσει τον χειρισμό του.

Οι οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας

Ο ΣΚΑΪ που επικαλείται πηγές του Πενταγώνου, το συνολικό κόστος της συμφωνίας θα φτάσει τα 1,1 δισ. ευρώ.

Το ποσό αυτό είχε αποφασιστεί από καιρό αλλά η αμερικανική πλευρά ζητούσα τα πρώτα τρία χρόνια να καταβληθούν από την Ελλάδα 800 εκατ. κάτι που ήταν αδύνατο λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας.

-Η πρώτη δόση θα ανέλθει σε 40 με 50 εκατ. ευρώ

-Έως το 2021 η ετησία δόση δεν θα υπερβαίνει τα 120 εκατ. ευρώ περίπου λόγω μνημονιακών υποχρεώσεων

-Η ολοκλήρωση προγράμματος του πρώτου αεροσκάφους θα διαρκέσει 22 μήνες με ορίζοντα επιστροφής στην Ελλάδα το 2020 – 2021

-Έπειτα θα υπάρξει γραμμή παραγωγής στην ΕΑΒ και ολοκλήρωση των εργασιών και των 85 μαχητικών έως το 2028


σχετικα αρθρα