current views are: 7

10 Μαΐου 2018
Δημοσίευση15:54

«Βρείτε λύση τώρα» απαιτεί η ΡΑΕ για τους λογαριασμούς ρεύματος στα ΕΛΤΑ

Ενημέρωση των καταναλωτών εντός 24 ωρών

Δημοσίευση 15:54’
τιμές κιλοβατώρα λογαριασμός

Ενημέρωση των καταναλωτών εντός 24 ωρών

Εντός 24 ωρών, η ΔΕΗ και οι υπόλοιποι προμηθευτές ενέργειας πρέπει να ενημερώσουν τους καταναλωτές για το πώς θα λυθεί το πρόβλημα των λογαριασμών ρεύματος που εξοφλήθηκαν στα ΕΛΤΑ αλλά εμφανίζονται απλήρωτοι, λέει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Απαιτεί επίσης την αναδρομική εφαρμογή των εκπτώσεων συνέπειας, τις οποίες έχασαν όσοι εξόφλησαν λογαριασμούς στα ταχυδρομεία.

Και προειδοποιεί για επιβολή κυρώσεων όταν ολοκληρωθεί η έρευνα, δεδομένου ότι οι πάροχοι είχαν τη δυνατότητα διασταύρωσης των στοιχείων αλλά δεν το έκαναν.

Λίγο νωρίτερα, η ΔΕΗ έδωσε διευκρινίσεις για την έκπτωση συνέπειας: «Με την προσκόμιση στα καταστήματά μας της απόδειξης πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα τακτοποιείται, οπότε αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό».

Με επιστολή της προς τη ΔΕΗ και τους λοιπούς προμηθευτές ρεύματος, η ΡΑΕ ζητά:

1.Να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του προβλήματος, με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών με σκοπό την αποφυγή της αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας τους.

2. Να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά και θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή.

3. Εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν, αδικαιολόγητα, διακοπή ρεύματος εξαιτίας των ανωτέρω, να προβλέψουν κατάλληλα μέτρα αποζημίωσης των καταναλωτών. Τα μέτρα θα κοινοποιηθούν στη ΡΑΕ, εντός δέκα ημερών για την περαιτέρω εξέταση του ζητήματος.

4. Να προβούν, εντός 24 ωρών σε δημόσια ανακοίνωση, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για την ενημέρωση των καταναλωτών για την αντιμετώπιση του ζητήματος.

5. Να ενημερώσουν της ΡΑΕ εντός δέκα ημερών για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί.

Η ΡΑΕ τονίζει ακόμα ότι, όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή της «υπάρχει δυνατότητα ταυτοποίησης των καταναλωτών οι οποίοι κατέβαλαν εμπρόθεσμα τα οφειλόμενα ποσά μέσω των τηρουμένων από την επιχείρηση ηλεκτρονικών αρχείων. και συνεπώς, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο έχει μέχρι τώρα αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό από τους προμηθευτές, οι οποίοι δεν προέβησαν στην ταυτοποίηση αυτή προκειμένου να εφαρμοσθούν τα προνόμια εκπτώσεων, και να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες για τους καταναλωτές».

«Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει καμία ενημέρωση από τους προμηθευτές στους οποίους το ζήτημα αυτό αφορά (κυρίως την εταιρεία ΔΕΗ ΑΕ) με επίσημο τρόπο τους καταναλωτές ή τη ΡΑΕ για τον τρόπο με τον οποίο προτίθενται να διευθετήσουν και διευθετήσουν το εν λόγω ζήτημα. Η ΡΑΕ εξετάζει περαιτέρω και ενδελεχώς το ζήτημα και ιδίως τα αίτια που οδήγησαν στην ανεπίτρεπτη αυτή δυσλειτουργία, ώστε να ασκήσει προσηκόντως τις προβλεπόμενες εκ του νόμου αρμοδιότητές της για τη λήψη πρόσθετων μέτρων ή και την επιβολή κυρώσεων, εφόσον απαιτηθεί”.


σχετικα αρθρα