Σε μείζον ζήτημα έχει αναχθεί η ίδρυση και λειτουργία, τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, τουλάχιστον δέκα τραπεζών συντήρησης βλαστοκυττάρων, καθώς σύμφωνα με εκατοντάδες αναφορές γονέων που υποβλήθηκαν πέρυσι στον "Συνήγορο του Καταναλωτή" αλλά και έκθεσης που διενήργησαν οι Επιθεωρητές Υγείας σχεδόν όλες τους λειτουργούν χωρίς άδεια και χωρίς να τηρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει η νομοθεσία.

Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση του "Συνηγόρου του Καταναλωτή" για το 2017 που παραδόθηκε χθες στον πρόεδρο της Βουλής σχεδόν όλες οι τράπεζες βλαστοκυττάρων φέρεται να εφαρμόζουν παραπλανητικές πρακτικές και να αθετούν τις οικονομικές συμφωνίες που συνομολόγησαν με γονείς παιδιών

Εκτός των παραπάνω ο "Συνήγορος του Καταναλωτή" δέχτηκε πέρυσι συνολικά 9.757 αναφορές καταναλωτών (αύξηση 28% σε σχέση με το 2016) οι περισσότερες των οποίων είχαν να κάνουν με τη συμπεριφορά των εισπρακτικών εταιρειών έναντι δανειοληπτών ,την ποιότητα των αγαθών που αγόρασαν καταναλωτές από καταστήματα η μέσω διαδικτύου, την αθέτηση συμβάσεων με εταιρείες και σε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές (με έμφαση στους εμπορικούς κλάδους του χρηματοπιστωτικού τομέα, των καταναλωτικών αγαθών, των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, της εκπαίδευσης και της υγείας).

Στις περιπτώσεις των καταγγελιών καταναλωτών επενέβη ο Συνήγορος του Καταναλωτή δίνοντας λύση στο 82% των περιπτώσεων (σε ποσοστό 71,69% υπέρ του καταναλωτή και 11.3% υπέρ του προμηθευτή), με έγγραφες συστάσεις η σε ορισμένες περιπτώσεις με μηνυτήριες αναφορές και εισηγήσεις για επιβολή κυρώσεων σε προμηθευτές από άλλες αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες.

Χαρακτηριστικότερες παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή το 2017:

- Αυτεπάγγελτη έρευνα του Συνηγόρου του Καταναλωτή σχετικά με τη χωρίς την προβλεπόμενη από τον νόμο άδεια λειτουργία ιδιωτικών τραπεζών βλαστοκυττάρων και τη θέση σε κίνδυνο αναντικατάστατου γενετικού υλικού, ως αποτέλεσμα της οποίας κατατέθηκε από την Αρχή μηνυτήρια αναφορά και ασκήθηκε από τον αρμόδιο εισαγγελέα ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου.

- Υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας για την προώθηση του θεσμού της εναλλακτικής επίλυσης διαφορών και την ενδυνάμωση της συμμετοχής των προμηθευτών στις σχετικές διαδικασίες.

- Σύσταση σε βάρος τράπεζας για την παύση αθέμιτης πρακτικής (προώθηση πρακτικών συμφωνιών με φερόμενη συναίνεση των καταναλωτών) κατά τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών.

- Συστάσεις σε παρόχους Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης για αθέμιτες πρακτικές ακούσιας εγγραφής καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, ιδίως μέσω της πρακτικής των αναδυόμενων παραθύρων και banners.

- Συστάσεις στην εταιρεία «ΔΕΗ Α.Ε.» λόγω μη αναστολής αξιώσεων εύλογα αμφισβητούμενων ή/και εσφαλμένων λογαριασμών κατανάλωσης.

- Συστάσεις στην εταιρεία «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.» λόγω μη πραγματοποίησης ή πολύμηνης καθυστέρησης ελέγχου της ορθής συλλογής μετρήσεων, καθώς και λόγω της μη αιτιολογημένης ή λανθασμένης διόρθωσης των δεδομένων μέτρησης.

- Ενσωμάτωση σημαντικών προτάσεων της Αρχής στον νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών που εξέδωσε η Ε.Ε.Τ.Τ. και ρυθμίζει την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

- Παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή (υποβολή μηνυτήριων αναφορών) για την παύση της παράνομης και αθέμιτης δραστηριότητας μονάδων αδυνατίσματος (λειτουργία χωρίς άδεια, πρόκληση επικίνδυνων σωματικών βλαβών, διενέργεια ιατρικών πράξεων από μη ιατρικό προσωπικό).

- Παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση προβλημάτων απώλειας ή/και καταστροφής αποσκευών κατά τις τακτικές επιβατικές οδικές μεταφορές.

- Παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή επί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (λειτουργία χωρίς άδεια, παραπλανητικές διαφημίσεις, ασαφείς συμβάσεις, κ.λπ.).