ΕΛΛΑΔΑ

«Πυρά» της Ομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία κατά Γαβρόγλου: «Μας αγνόησε»

της Μαργαρίτας Αργυροπούλου - Δημοσίευση 7 Ιουνίου 2018, 07:22 / Ανανεώθηκε 7 Ιουνίου 2018, 07:22
«Πυρά» της Ομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία κατά Γαβρόγλου: «Μας αγνόησε»
Facebook Twitter Whatsapp

«Η εκπαίδευση δεν βελτιώνεται όταν ανακατεύεις τους νόμους, αλλά όταν επενδύεις σε αυτήν», τονίζει στο newpost.gr ο Ιωάννης Βαρδακαστάνης.

Την έντονη διαμαρτυρία του για την απουσία διαλόγου και διαβούλευσης σχετικά με  το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο συζητείται στη Βουλή ως κατεπείγον, εξέφρασε στο newpost.gr, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, (ΕΣΑμεΑ), Ιωάννης Βαρδακαστάνης.

«Αρκετοί νόμοι έχουν ψηφιστεί κατά το παρελθόν που μας αφορούσαν, αλλά όλα γίνονταν θεσμικά με διάλογο. Τώρα μας αγνόησαν! Ούτε στη βουλή δεν μας κάλεσαν» τόνισε ο κ. Βαρδακαστάνης και πρόσθεσε: «Αιφνιδιαστικά έφεραν το νομοσχέδιο χωρίς να μας δοθεί η ευκαιρία να τοποθετηθούμε. Αρχικά καταθέσαμε κάποια σημεία, αλλά δεν έχουν συμπεριλάβει τίποτα. Δεν μπορείς να κάνεις τεράστια αλλαγή, μια μεταρρύθμιση ή απορρύθμιση η ζωή θα το δείξει, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση  χωρίς να συναίνεση».

Μάλιστα επιτίθεται στο υπουργείο Παιδείας σημειώνοντας πως: «Η εκπαίδευση δεν βελτιώνεται όταν ανακατεύεις τους νόμους, αλλά όταν επενδύεις σε αυτήν. Όταν αυξάνεις τους πόρους, όταν προσλαμβάνεις μόνιμους εκπαιδευτικούς σχολικής ένταξης, όταν παίρνεις τα παιδιά με προβλήματα από τα ειδικά σχολεία και τα εντάσσεις στη γενική παιδεία με την υποστήριξη που χρειάζεται».

Ένα σημαντικό σημείο, που θεωρεί ο κ. Βαρδακαστάνης ότι το νέο νομοσχέδιο θίγει τα άτομα με αναπηρία, είναι η μετατροπή των ΚΕΔΥ σε ΚΕΦΥ. «Όταν τα Κέντρα Αξιολόγησης, τα διαλύεις και τα κάνεις Κέντρα Συμβουλευτικής, χάνει η εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία την ταυτότητας της. Χάνεται σε ένα απορυθμισμένο σύστημα».

Και καταλήγει ο πρόεδρος της ΕΣΑμεΑ ζητώντας από το υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω το νομοσχέδιο γιατί, όπως λέει: « Η παιδεία πρέπει να στηρίζεται σε συνεννόηση και διαβούλευση όλων των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, του αναπηρικού κινήματος και των πολιτικών δυνάμεων της χώρας».

Μάλιστα η ΕΣΑμεΑ έβγαλε και σχετική ανακοίνωση:

"Η ΕΣΑμεΑ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για την απουσία διαλόγου και διαβούλευσης σχετικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας "Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις".

Σε ένα νομοσχέδιο, στο οποίο αντιμετωπίζονται ζωτικής σημασίας εκπαιδευτικά θέματα, μεταξύ των οποίων και θέματα εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, θα περιμέναμε να αναζητηθεί η γνώμη και η θέση του αναπηρικού κινήματος. Το επιδιώξαμε συστηματικά και τεκμηριωμένα χωρίς ανταπόκριση, χωρίς καν η ΕΣΑμεΑ να κληθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Το παρόν σχέδιο νόμου έρχεται χωρίς καμία διαβούλευση και ενημέρωση για τις ρυθμίσεις που προωθεί, αιφνιδιαστικά, ως κατεπείγον, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τα ίδια τα άτομα με αναπηρία, για τα οποία νομοθετεί, τα οποία απολαμβάνουν το δικαίωμα της εκπαίδευσης και κάθε νομοθέτημα τους αφορά άμεσα. Το υπουργείο Παιδείας, για ακόμα μια φορά, αγνοεί το δικαίωμα της συμμετοχής των ίδιων των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους, όπως αυτό υπαγορεύεται από τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (ν.4074/12, 4488/2017).

Ζητάμε έστω και τώρα να αναζητηθούν συναινέσεις μέσα από διάλογο και διαβούλευση για τα εκπαιδευτικά θέματα που περιλαμβάνονται στο εν λόγω σχέδιο νόμου. Συνεπώς η ΕΣΑμεΑ κρίνει απαραίτητη την απόσυρση ή την παράταση της συζήτησης με κανονική διαδικασία του σχεδίου νόμου στη Βουλή, έτσι ώστε έστω και τώρα οι ενδιαφερόμενοι φορείς να εκφράσουν τις απόψεις τους και να καταθέσουν τις θέσεις τους, οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας.

Η εκπαίδευση συνολικά και ιδιαίτερα η εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία απαιτούν συναίνεση, συνεννόηση και διαβούλευση όλων των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας και του αναπηρικού κινήματος.

Είναι ευθύνη του υπ. Παιδείας έστω και τώρα να αντιληφθεί το λάθος δρόμο που ακολουθεί".