current views are: 3

5 Ιουλίου 2018
Δημοσίευση18:13

Politico: Οι δάσκαλοι από την Ελλάδα είναι διάσημοι για την απονομή εύκολων βαθμών

Στο άρθρο με τίτλο «Η μεγαλοφυΐα των Ελλήνων» το Politico εξηγεί γιατί «οι δάσκαλοι από την Ελλάδα είναι διάσημοι για την απονομή εύκολων βαθμών»

Δημοσίευση 18:13’

Στο άρθρο με τίτλο «Η μεγαλοφυΐα των Ελλήνων» το Politico εξηγεί γιατί «οι δάσκαλοι από την Ελλάδα είναι διάσημοι για την απονομή εύκολων βαθμών»

Θέμα στο Politico έγινε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και ειδικότερα ο τροπος βαθμολόγησης των μαθητών από τους δασκάλους.

Στο άρθρο με τίτλο «Η μεγαλοφυΐα των Ελλήνων» το Politico εξηγεί γιατί «οι δάσκαλοι από την Ελλάδα είναι διάσημοι για την απονομή εύκολων βαθμών».

Σύμφωνα με τον Γάλλο καθηγητή, Στεφάν Σεμπά «Αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σε πολιτικό επίπεδο» «Η εθνική κουλτούρα υπερβαίνει την ευρωπαϊκή».

Το δημοσίευμα αναφέρει πως συνολικά υπάρχουν 13 ευρωπαϊκά σχολεία, στα οποία παιδιά δημοσίων υπαλλήλων της ΕΕ σπουδάζουν τη μητρική τους γλώσσα. Εκεί, συνήθως υπάρχουν εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται και αποστέλλονται στα σχολεία από τις εθνικές κυβερνήσεις.Το προσωπικό που λαμβάνει ελάχιστη εκπαίδευση σχετικά με το ευρωπαϊκό σύστημα, τείνει να διδάσκει και να βαθμολογεί με τα πρότυπα των χωρών τους. Αποτέλεσμα είναι να πέφτει σε εθνικά στερεότυπα.

Κάνοντας αναφορά στο Ισέλ, το μόνο ευρωπαϊκό σχολείο με έδρα τις Βρυξέλλες το οποίο έχει ελληνικό τμήμα, Έλληνες πρώην μαθητές παραδέχονται πως οι δάσκαλοί τους βαθμολογούν «πολύ γενναιόδωρα» σε αντίθεση με τους Γάλλους, οι οποίοι θεωρούνται σκληροί και τσιγκούνηδες με τους βαθμούς.

Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι Έλληνες δάσκαλοι «είναι πρόθυμοι να αποδείξουν ότι είναι καλοί», καθώς φοβούνται πως «θα επιστρέψουν στην Ελλάδα αν δεν έχουν καλά αποτελέσματα», ανέφερε πρώην εκπαιδευτικός η οποία δίδασκε για πάνω από 20 χρόνια στο ευρωπαϊκό σχολικό σύστημα. Οι καλοί βαθμοί γίνονται «ζήτημα εθνικής υπερηφάνειας», λέει και προσθέτει: «Οι Έλληνες δεν είναι σε καμία περίπτωση οι μόνοι που επιθυμούν οι μαθητές τους να έχουν καλά αποτελέσματα», φέρνοντας ως παράδειγμα έναν Πολωνό καθηγητή ο οποίος έβαζε τους μαθητές να ξαναγράψουν τα τεστ μέχρι να πετύχουν ένα καλύτερο βαθμό.

Μαθητές και προσωπικό ανέφεραν, σύμφωνα με το Politico, πως οι Ισπανοί και Γερμανοί καθηγητές βαθμολογούν καλά με περισσότερη ευκολία, ενώ αρκετοί Βρετανοί μαθητές δήλωσαν ότι θεωρούν ότι τα μαθήματα αγγλικής γλώσσας είναι λιγότερο αυστηρά από τα αντίστοιχα των γαλλικών.

Οι σπουδαστές φοβούνται ότι δεν βαθμολογούνται επί ίσοις όροις στα διάφορα τμήματα, εδώ και χρόνια, αλλά το θέμα αυτό δεν ήταν «συζητήσιμο» μέχρι πρόσφατα, ανέφερε ένας ανώτερος υπάλληλος που έχει διδάξει στα Ευρωπαϊκά σχολεία τα τελευταία 30 χρόνια και δεν θέλει να κατονομαστεί.

Το ρεπορτάζ κάνει λόγο για «κοινό μυστικό» πως οι Έλληνες περνούν πιο εύκολα τα μαθήματα, ενώ οι Γάλλοι πασχίζουν. Οι βαθμοί παίζουν ρόλο στην είσοδο στα Πανεπιστήμια και ειδικά σε αυτά του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου οι μαθητές του ελληνικού σχολείου έχουν ένα αθέμιτο πλεονέκτημα.

Ανώτερος υπάλληλος δήλωσε πως οι Έλληνες μαθητές έχουν περίπου τις ίδιες επιδόσεις με τους άλλους σπουδαστές στα μαθήματα που διδάσκονται σε άλλες γλώσσες. Ωστόσο, σε μαθήματα που διδάσκονται από Έλληνες καθηγητές οι επιδόσεις τους ξεπερνούν τις άλλες χώρες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως το 2016, τρεις από τους πρώτους πέντε μαθητές με την υψηλότερη βαθμολογία, ήταν Έλληνες.

Αυτό, όμως, άρχισε να αλλάζει ένα χρόνο μετά, όπου ο πρώτος σε βαθμολογία μαθητής ήταν Ολλανδός και ο καλύτερος Έλληνας ήταν έβδομος.

«Οι Έλληνες δεν θέλουμε να παραδεχτούμε πως το τμήμα μας είναι πιο εύκολο από τα άλλα», δηλώνει μαθητής στο ελληνικό τμήμα. «Η δουλειά που κάναμε ήταν η ελάχιστη σε σύγκριση με τα άλλα τμήματα», συμπληρώνει.

Από την πλευρά τους οι Έλληνες μαθητές παρά τη «γενναιοδωρία» των δασκάλων, φαίνεται πως δεν είναι ικανοποιημένοι και δηλώνουν πως η ελαστικότητα που τους προσφέρθηκε δεν ήταν τελικά χρήσιμη.Ο πρώτος Έλληνας μαθητής τα «έχασε» όταν άρχισε να φοιτά στο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών, καθώς δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του.

«Δεν ήξερα πώς να σπουδάσω σκληρά, πώς να οργανώσω τις σημειώσεις μου. Έπρεπε να τα μάθω από την αρχή. Θυμάμαι ότι ο πατέρα μου έλεγε στη μητέρα μου να με βάλει μαζί με τις αδελφές μου στο αγγλικό ή το γαλλικό τμήμα», αναφέρει.«Δεν είχα προετοιμαστεί για πώς γράφουν δοκίμιο πάνω από δύο σε δύο σελίδες», δήλωσε ένας άλλος μαθητής που πήγε για σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο.


σχετικα αρθρα