Τα «κόκκινα φανάρια» της οδού Φυλής στο Δήμο Αθηναίων (102 οίκοι ανοχής που εκτείνονται σε ένα δρόμο μήκους μόλις 2 χλμ.), μερικά από τα οποία, παρά τη ρητή απαγόρευση του νόμου, λειτουργούν σχεδόν μεσοτοιχία με σχολεία, πρόκειται σύντομα να... σβήσουν, να αλλάξουν χρώμα και να γίνουν... «πράσινα».

Αυτό προβλέπουν οι σχεδιασμοί ανάπλασης του Οργανισμού Αθήνας, για μια μεγάλη περιοχή δίπλα στο ιστορικό κέντρο που καλύπτει έκταση 2.500 στρεμμάτων και με εκτιμώμενο πληθυσμό 80-100.000 άτομα, με επίκεντρο την οδό Φυλής

Οριοθετείται από σημαντικούς οδικούς άξονες (Πατησίων και Μάρνη στα ανατολικά, Καρόλου στα νότια, Δηλιγιάννη, Λιοσίων, Ιωνίας και Αχαρνών στα δυτικά, Βικέλα-Καυταντζόγλου στα βόρεια), ενώ βρίσκεται κοντά σε σημαντικούς πόλους, όπως ο σταθμός Λαρίσης, το ιστορικό συγκρότημα του Πολυτεχνείου, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Πεδίον Άρεως και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Η Φυλής αλλά και η Αντιοχείας και η Καλύμνου θα αποτελέσουν τους βασικούς εσωτερικούς δρόμους της περιοχής.

Η μελέτη που εκπονήθηκε από τη συγκοινωνιολόγο Μαρία Καλατζοπούλου, τους πολεοδόμους Μ. Σαμαρίνη και Ευαγγελία Χατζηκωνσταντίνου ολοκληρώθηκε πρόσφατα και εντάσσεται στο νέο Ρυθμιστικό της πρωτεύουσας προβλέπει:

Διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων και φυτεύσεις, που θα μειώσουν το πλάτος του δρόμου το οποίο κυμαίνεται από 8 μέχρι και 12 μέτρα.

Δημιουργία ειδικής λωρίδας για τα ποδήλατα σε όλο το μήκος της οδού Φυλής.

Μικρές πεζοδρομήσεις στα δύο άκρα του δρόμου και συγκεκριμένα στα τμήματα μεταξύ Μακεδονίας-Ηπείρου και Ολυμπίας-Κύπρου.

Αντιδρόμηση στο τμήμα μεταξύ Ηπείρου και Αγίου Μελετίου, ώστε να ενταχθεί στις παρεμβάσεις ανάπτυξης της κυκλοφορίας που προβλέπονται για την οδό Αριστοτέλους. Θα συνδυαστεί με την αντιδρόμηση της Μιχ. Βόδα στο τμήμα μεταξύ Αγίου Μελετίου και Παρρασίου ή Ηπείρου.

Σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης

Με τις κυκλοφοριακές αυτές παρεμβάσεις θα ενταθεί το πρόβλημα στάθμευσης που είναι ιδιαίτερα έντονο στην περιοχή, αφού προβλέπεται να χαθούν περίπου 900 θέσεις στο σύνολο των 3.000 που εξασφαλίζονται σήμερα. Για τον σκοπό αυτό προτείνεται να εφαρμοστεί σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, με ειδικές ζώνες για τους κατοίκους, καθώς και υπόγεια πάρκινγκ κάτω από οδικές αρτηρίες, που θα συμπληρώσουν τα υπάρχοντα γκαράζ τα οποία και σήμερα δεν επαρκούν.

Άλλες παρεμβάσεις

Στο σύνολο της υποβαθμισμένης περιοχής προβλέπονται και άλλες παρεμβάσεις, οι σπουδαιότερες από τις οποίες είναι οι εξής:

Η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα έως τα Άνω Πατήσια, με γραμμή μήκους 5,7 χλμ. και με 12 στάσεις, που θα κινηθεί στον άξονα Πανεπιστημίου-Πατησίων. Η τελευταία θα μονοδρομηθεί σε όλο της το μήκος και θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ με κατεύθυνση προς το κέντρο. Θα λειτουργεί ως ζεύγος με την Αχαρνών που θα μονοδρομηθεί με κατεύθυνση προς τα Πατήσια. Υπάρχει σκέψη να δημιουργηθεί στο μέλλον και νέος κλάδος του τραμ στην Αχαρνών.

Η ανάδειξη της πλατείας Αγίου Παντελεήμονα, για την οποία ετοιμάζεται η δημοπράτηση των έργων, σε συνδυασμό με την πεζοδρόμηση της οδού Αγορακρίτου. Θα ακολουθήσουν οι πλατείες Αγίου Νικολάου και Αττικής.

Η ανάπλαση των δημόσιων κτηρίων που υπάρχουν γύρω από τον σταθμό Λαρίσης. Στον παρακείμενο Σταθμό Πελοποννήσου και σε έκταση 110 στρεμμάτων προβλέπεται η δημιουργία του νέου επιβατικού σταθμού Αθηνών, μια υπόθεση που σέρνεται χρόνια έπειτα από αποφάσεις του ΣτΕ για την υπογειοποίηση των γραμμών του προαστιακού. Το νέο συγκρότημα θα έχει επιφάνεια 20.000 τετραγωνικά από τα οποία 4.500 θα διατεθούν για εμπορικές δραστηριότητες, γραφεία και χώρους εστίασης. Θα διατηρηθούν τα παλιά κτίρια, που είναι κατασκευές του 1880 και του 1910.

Η πεζοδρόμηση των οδών Ξούθου, Γερανίου, Αναξαγόρα, Φαβιέρου, Μαιζώνος, Αβέρωφ, Πολυτεχνείου, Καποδιστρίου, Καματερού, Στουρνάρη, Κουμουνδούρου, Νικηφόρου και Σατωβριάνδου.