Το διαδίκτυο, η προσωπική επαφή του πελάτη με τον τουριστικό επιχειρηματία, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στον τρόπο με τον όποιο επιλέγεται πλέον ο προορισμός και το κατάλυμα για τις διακοπές, όπως μεταξύ άλλων επισημάνθηκε κατά την διάρκεια ημερίδας για τον τουρισμό που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά.

Στην ημερίδα, ο ειδικός σε θέματα τουριστικού μάρκετιγκ Δημήτρης Κούτουλας υποστήριξε πώς η συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις αποτελεί το πλέον... αναποτελεσματικό εργαλείο για την προβολή ενός προορισμού καθώς, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «είναι ένας κλασικός τρόπος για να πετάμε χρήματα από το παράθυρο».

Την ημερίδα οργάνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Χανίων και σε αυτή ο κ. Κούτουλας υποστήριξε πώς πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία της συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις που καλλιεργούν και επιζητούν κυρίως τοπικοί άρχοντες.

«Είναι δυστύχημα ότι στην Ελλάδα πολλοί τοπικοί άρχοντες αντιλαμβάνονται την τουριστική προβολή ως συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις»,επεσήμανε μεταξύ άλλων λέγοντας ότι, «οι τουριστικές εκθέσεις ήταν ένα αποτελεσματικό εργαλείο πριν από αρκετές δεκαετίες. Πλέον οι τουρίστες δεν πηγαίνουν στις εκθέσεις για να αποφασίσουν πού θα πάνε. Η απόφαση, ο επηρεασμός του τουρίστα για το ποιο μέρος θα επιλέξει γίνεται με εντελώς διαφορετικό τρόπο σήμερα. Συμβουλεύεται το διαδίκτυο, συμβουλεύεται τα μέσα ενημέρωσης, παίρνει γνώμες από φίλους και γνωστούς, συνεπώς θα πρέπει να παίξουμε με εντελώς διαφορετικό τρόπο το παιχνίδι της τουριστικής προβολής».

Ο ίδιος τόνισε ότι «στην Ελλάδα έχουμε παράδοση στο να ξοδεύουμε σημαντικά κονδύλια για τουριστική προβολή, αλλά δυστυχώς με αναποτελεσματικό τρόπο. Εάν δούμε την εμπειρία από τη δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο Περιφερειών, Νομαρχιών και Δήμων τα τελευταία χρόνια, σημαντικά κονδύλια έχουν διατεθεί με πολύ αναποτελεσματικό τρόπο. Αυτό έχει να κάνει με το ότι δεν υπάρχει επαγγελματισμός στον τρόπο που σχεδιάζουμε την τουριστική προβολή».

Σύμφωνα με τον ίδιο, σημαντικά «όπλα» για την προέλκυση τουριστών είναι πλέον η διαφήμιση και προβολή κάθε περιοχής μέσω των ΜΜΕ ,το διαδίκτυο αλλά και η ενίσχυση των επαφών με εταιρείες που εκτελούν πτήσεις τσάρτερ και εταιρείες που οργανώνουν κρουαζιέρες.