Βουτια- ρεκόρ σημείωσαν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας που δόθηκαν σήμερα το πρωί στη δημοσιότητα. Πτώση εκατοντάδων μορίων σημειώνουν ακόμη και οι περιζήτητες ιατρικές και νομικές σχολές, που βρίσκονται σε κεντρικά Πανεπιστήμια. Αναλυτικά:
ΑΕΙ - Ημερήσια Γενικά Λύκεια 10%


ΑΕΙ - Ημερήσια Γενικά Λύκεια 90%

ΑΕΙ από Ημερήσια Λύκεια 10%

ΑΕΙ από Ημερήσια Λύκεια 90%

ΤΕΙ από Ημέρήσια ΕΠΑΛ

Απόφοιτοι Ημερησίων ΕΠΑΛ Α

ΤΕΙ - Απόφοιτοι Ημερήσιων Γενικών Λυκείων 10%

ΤΕΙ - Απόφοιτοι Ημερήσιων Γενικών  Λυκείων 90%


Το σύνολο των σχολών στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ παρατηρούνται πτώσεις των βάσεων που αγγίζουν και ξεπερνούν τα δύο χιλιάδες μόρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τελευταία ιατρική σχολή Θράκης έπεσε 642 μόρια και διαμορφώθηκε η βάση της στα 18.369 μόρια. Η μόνη ιατρική σχολή που έμεινε σε επίπεδα πάνω από 19.000 μόρια είναι της Αθήνας και εκεί η βάση έπεσε σε σχέση με πέρυσι 300 μόρια , φτάνοντας στα 19.153.

Η Νομική Αθήνας έπεσε κατά 285 μόρια και έφτασε στα 18.608 μόρια, ενω στη Θεσσαλονίκη η ίδια σχολή έπεσε 311 μόρια και έφτασε τα 18.449. Εντυπωσιακή είναι η πτώση των βάσεων στα Τμήμα των Πολυτεχνείων, που ξεπέρασαν σε ορισμένες περιπτώσεις τα 2.000 μόρια. Συγκεκριμένα το Τμήμα Μηχανολόγων Περιβάλλοντος Θράκης, έπεσε κατά 2.658 μόρια (βάση 14.533). Το Τμήμα πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ.Πολυτεχνείου που είναι απο τα περιζήτητα τμήματα η βάση έπεσε 758 μόρια 18.483. Η σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ε.Μ.Πολυτεχνείου έπεσε κατά 598 μόρια και έφτασε τα 21.715, ενώ η αντίστοιχη σχολή στο Βόλο, έπεσε 1246 μόρια και έφτασε 20.2003. Επίσης μεγάλες πτώσεις παρατηρούνται και στα παιδαγωγικά τμήματα όπου στην Αθηνα το Δημοτικής Εκπαίδευσης έπεσε κατά 744 μόρια και η βάση έφτασε 17.806. Το Παιδαγωγικό Τμήμα στη Ρόδο έπεσε κατά 2068 μόρια και η βάση διαμορφώθηκε στα 15.247.

Στα ΤΕΙ θεαματικές είναι οι πτώσεις των περισσοτέρων σχολών, ωστόσο υπάρχουν και θεαματικές άνοδοι σε σχολές οι οποίες βρίσκονται κάτω από τα 7.000 μόρια, αλλά είναι σχολές με χαμηλή ζήτηση.

Σχολές, όπως η Λογιστική ΤΕΙ Θεσσαλονίκης , έπεσε κατά 1.868 μόρια και η βάση διαμορφώθηκε στα 12.292.

Υπάρχουν όμως τμήματα με εντυπωσιακές ανόδους, όπως το Τμήμα Εμπορίας και ποιοτικού ελέγχου που ανέβηκε κατά 5.710 μόρια και διαμορφώθηκε στα 6.710 μόρια, δηλαδή είναι κάτω από τη βάση.

Η σχολή με την μεγαλύτερη άνοδο είναι Γαλλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης, όπου ανέβηκε κατά 6.212 μόρια και η σχολή με την μεγαλύτερη πτώση είναι Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιακών Συστημάτων Αιγαίου που έπεσε κατά 3.673.

Οι μεγαλύτερες μεταβολές σημειώθηκαν στις παρακάτω σχολές:

Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσ/νίκης +6212

Α.Ε.Ν. Σχολή Μηχανικών Γεν. Σειρά +5991

Μουσικών Σπουδών Ιονίου (Κέρκυρα) +5287

Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +3766

Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +3765

Α.Ε.Ν. Σχολή Πλοιάρχων Γεν. Σειρά +3585

Μουσικών Σπουδών Αθήνας +3373

Ξένων Γλωσσών Μεταφρ. και Διερμ. Ιόνιο- Ειδ. Εισπανικής Γλώσσας και Πολιτ. (Κέρκυρα) +2946

Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσ/νίκης +1946

Iταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +1906

Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικ/νιακών Συστημάτων Αιγαίου (Σάμος) -3673

Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης Θεσ/νίκης (Βέροια) -3448

Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών

Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη) -2976

Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών  Πελοποννήσου (Τρίπολη) -2971

Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης Θράκης (Ξάνθη) -2925

Διοίκησης Επιχειρήσεων Αιγαίου (Χίος) -2654

Μηχανικών Περιβάλλοντος Θράκης (Ξάνθη) -2658

Πληροφορικής Ιονίου (Κέρκυρα) -2776

Πληροφορικής Ιωαννίνων -2844

Μηχ. Χωρ/ξίας Πολεοδομίας και Περιφ/κής Αναπτ. Θεσσαλίας (Βόλος) -2857


Οι υποψήφιοι μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα απο την ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας (http://results.minedu.gov.gr/) πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (επώνυμο - όνομα - πατρώνυμο - μητρώνυμο).

Tα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά και στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να εκτυπωθούν ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων και να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους για ενημέρωση των ενδιαφερομένων.