Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων αναμένεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο ανάδοχος του έργου κατασκευής μαρίνας ελλιμενισμού 218 σκαφών αναψυχής. Οι εργασίες στην πρώτη προβλήτα, όπου θα δημιουργηθεί η μαρίνα (στην πλευρά προς πλατεία Αριστοτέλους), υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν βάσει χρονοδιαγράμματος, το 2012, με προοπτική το όλο εγχείρημα να ολοκληρωθεί το 2014. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού, που επρόκειτο να «κλείσει» στις 26 Αυγούστου, με την κατάθεση φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, πήρε ως γνωστόν παράταση ενός μηνός, μέχρι τις 26/9, κατόπιν σχετικού αιτήματος των υποψήφιων μνηστήρων. Οπως δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), το αρχικό ενδιαφέρον για την ανάληψη του έργου είναι ικανοποιητικό και εκτιμάται ότι θα μετουσιωθεί σε συγκεκριμένες προσφορές μέχρι τη λήξη της προθεσμίας.

Μετά την προεπιλογή των υποψηφίων, που πληρούν τις προϋποθέσεις, θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, που περιλαμβάνει τα εξής στάδια: υποβολή τεχνικών και οικονομικών προσφορών, αξιολόγησή τους, ανάδειξη επικρατέστερου υποψηφίου, διαπραγματεύσεις, κατακύρωση του διαγωνισμού και, τελικά, υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης. Όλα αυτά, βέβαια, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν προσφυγές και δικαστικές διαμάχες.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση την προκήρυξη της πρώτης φάσης του διαγωνισμού, η συνολική διάρκεια της σύμβασης με τον ανάδοχο περιλαμβάνει περίοδο ανάπτυξης και λειτουργίας της μαρίνας, η οποία δεν θα υπολείπεται των τριάντα (30) ετών από το πέρας της περιόδου ανάπτυξης.

Στην ουσία, το συνολικό κόστος της επένδυσης, που υπολογίζεται σε 11,3 εκατ. ευρώ, θα το αναλάβει ο ανάδοχος του έργου, με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση της μαρίνας για την προαναφερθείσα περίοδο.

Η σύμβαση περιλαμβάνει αναλυτικά τα εξής:1)παραχώρηση της χρήσης της θαλάσσιας και χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ στον ανάδοχο έναντι ανταλλάγματος για την αξιοποίησή τους με τη δημιουργία της μαρίνας, 2) εκπόνηση όλων ανεξαιρέτως των απαιτούμενων μελετών, 3) έκδοση πάσης φύσεως αδειών και εγκρίσεων, 4) εκτέλεση των κατασκευών και προμήθεια του εξοπλισμού, 5) συντήρηση και βαριά συντήρηση, 6) χρήση λειτουργία και εμπορική εκμετάλλευση του τουριστικού λιμένος μέχρι τη λήξη της σύμβασης, καθώς και 7) χρηματοδότηση -εξολοκλήρου από τον ανάδοχο- οιασδήποτε δαπάνης απαιτηθεί για την υλοποίηση του αντικειμένου της σύμβασης._