Μέχρι το τέλος του 2011 αναμένεται να προκηρυχθεί το έργο αναβάθμισης του υφιστάμενου διαδρόμου προσγειώσεων-απογειώσεων 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013. Σε ό,τι αφορά την πολυαναμενόμενη επέκταση του διαδρόμου 10/28 κατά 1000 μέτρα μέσα στη θάλασσα, προϋπολογισμού 246 εκατ. ευρώ, το αρμόδιο υπουργείο έχει ζητήσει την επιτάχυνση των εργασιών, με στόχο την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωσή τους. Τα παραπάνω επισήμανε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης.

Το έργο της αναβάθμισης του υφιστάμενου, χερσαίου τμήματος του 10/28, διευκρίνισε, πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν την περαίωση του έργου της επέκτασης μέσα στη θάλασσα. Κι αυτό γιατί όλες οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες για την απόδοση του συνόλου του διαδρόμου σε λειτουργία περιλαμβάνονται στην τρέχουσα εργολαβία της επέκτασης.

 Κατά την επίσκεψή του στα εργοτάξια και κατόπιν σύσκεψης, ο κ.Μαγκριώτης, που συνοδευόταν μεταξύ άλλων από τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εργων, Γιάννη Οικονομίδη, σημείωσε ότι η επέκταση του διαδρόμου 10/28 είναι πολύ σημαντική για την επιχειρησιακή αναβάθμιση του αεροδρομίου, ταυτόχρονα όμως είναι δύσκολη και δαπανηρή.

«Είναι γνωστό ότι μετά την έναρξη του έργου, ο τρόπος κατασκευής του διαφοροποιήθηκε σε σχέση με τη μελέτη.[…] Αυτή η τροποποίηση δημιούργησε καθυστερήσεις στη εξέλιξη του έργου και αύξηση της δαπάνης κατασκευής κατά 27 εκατ. ευρώ περίπου, ποσό καλυπτόμενο από εθνικούς πόρους», σημείωσε και πρόσθεσε ότι στόχος του υπουργείου είναι η παράδοση του έργου μέσα στα χρονοδιαγράμματα.

Σε ό,τι αφορά τα έργα αναβάθμισης του ήδη υφιστάμενου, χερσαίου τμήματος του 10/28, ο υφυπουργός διευκρίνισε οι εργασίες δεν θα επηρεάσουν τη λειτουργία του αεροδρομίου. Κατά το χρονικό διάστημα που θα εκτελούνται εργασίες στην περιοχή της διασταύρωσης των δύο διαδρόμων, διευκρίνισε, θα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση της αεροπορικής κίνησης ο παράλληλος τροχόδρομος του 10-28.