current views are: 5

23 Νοεμβρίου 2018
Δημοσίευση05:13

Οδηγός… επιβίωσης για την Black Friday – Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Πόσο κόστιζαν 883 δημοφιλή προϊόντα την περασμένη Παρασκευή

Δημοσίευση 05:13’

Πόσο κόστιζαν 883 δημοφιλή προϊόντα την περασμένη Παρασκευή

Tην ώρα που οι μηχανές των εμπορικών κέντρων δουλεύουν στο φουλ και οι καταναλωτές κυνηγούν αγοραστικές ευκαιρίες για την Black Friday, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δημοσιεύει τις ακόλουθες συμβουλές. 

–  Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 26/11/2018.

–  Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

– Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

– Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.

– Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής  στη σχετική αγορά. 

Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως οι εξής:

  • τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος
  • η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων
  • τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής – και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις
  • ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας
  • η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του
  • η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).

–  με αγορές μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι’ αλληλογραφίας, ή από κατ’ οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να σας παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά:

  • η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή
  • οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες
  • το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας σας εντός 14 ημερών
  • οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση
  • οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών
  • ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου

Ενόψει Black Friday επισκεφθήκαμε το κατάστημα Public στο Mall, για να δούμε τις μοναδικές προσφορές:

Σύμφωνα, πάντως, με έρευνα του ηλεκτρονικού marketplace Picodi ανάμεσα σε καταναλωτές που πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου, η Black Friday αντιμετωπίζεται ως μια πράγματι καλή ευκαιρία για έξυπνες αγορές.

Το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα επωφεληθεί από τις εκπτώσεις που προσφέρονται κατά τη διάρκεια της Black Friday, ενώ το 77% εξοικονομεί χρήματα ειδικά για τα ψώνια της ημέρας. Σύμφωνα με το Picodi, το 62% θα πραγματοποιήσει τις αγορές του αυθόρμητα.

Tο 37% θα αγοράσει 2-3 προϊόντα, ενώ το 32% ενδιαφέρεται να αποκτήσει 5 ή παραπάνω καινούργια προϊόντα. Φέτος, οι άνδρες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα κατά μέσον όρο από ό,τι οι γυναίκες κατά τη διάρκεια των προσφορών – 244 ευρώ έναντι 205 ευρώ αντιστοίχως. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 71% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πέρυσι κατάφερε να βρει πραγματικές εκπτώσεις τη συγκεκριμένη μέρα.

Πόσο κόστιζαν 883 δημοφιλή προϊόντα την περασμένη Παρασκευή  

Το υπουργείο Οικονομίας, με αφορμή την «Black Friday», πραγματοποίησε έρευνα αγοράς σε περισσότερα από 850 είδη, έχοντας ως στόχο να αποφευχθούν παραπλανητικά φαινόμενα και για να βοηθήσει τους καταναλωτές στις αγορές τους.

Η έρευνα τιμών από το τμήμα Παρατηρητηρίων Τιμών της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, έγινε σε δείγμα προϊόντων τεχνολογίας. Οι τιμές ελήφθησαν μέσω επιτόπιας έρευνας σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών της Αθήνας αλλά και μέσω αποστολής στοιχείων τιμών από τις ίδιες τις εταιρείες εμπορίας.

Οι τιμές που δημοσίευσε το υπουργείο, είναι αυτές που ίσχυαν την Παρασκευή 16/11/2018 και αφορούν 883 είδη κινητών τηλεφώνων, τηλεοράσεων smart, tablets και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Οι τιμές βρίσκονται σε επεξεργάσιμη μορφή και όσοι καταναλωτές επιθυμούν να τις δουν μπορούν να τις κατεβάσουν σε επεξεργάσιμη μορφή πατώντας ΕΔΩ

 


σχετικα αρθρα