Δε μπορείτε να ζήσετε χωρίς την αγαπημένη σας it bag; Προτιμάτε το αυτοκίνητό σας από τη μαμά σας; Μοναξιά μας μυρίζει. Αυτό αποκαλύπτει μια νέα έρευνα που συνδέει τη μανία για τα υλικά αγαθά με την έλλειψη συναισθηματικών δεσμών με άλλους ανθρώπους, ήτοι μοναξιά. Κάπως έτσι εξηγείται το πάθος των ανθρώπων με τα υλικά αγαθά, είτε πρόκειται για υπολογιστές, είτε για αυτοκίνητα, είτε για τσάντες, είτε για οτιδήποτε άλλο απολαμβάνει την λατρεία του ιδιοκτήτη του. Πάθος όμοιο, σε ένταση, με αυτό του έρωτα ανάμεσα σε έμψυχα όντα.

Η μελέτη διεξήχθη από τρεις καθηγητές marketing και έρευνας καταναλωτών και εξέτασε εκείνους τους καταναλωτές που έχουν μανία με τα υπάρχοντά τους τα οποία -στην έρευνά τους- ήταν, κυρίως, αυτοκίνητα, computer, ποδήλατα και όπλα (μην ξεχνάμε πως η έρευνα έγινε στην Αμερική όπου τα όπλα παίζουν ρόλο ιδιαίτερα πρωταγωνιστικό στις ζωές των ανθρώπων). Ο «έρωτας» με τα υλικά αγαθά, όπως το όρισαν, αφορά σε ένα δέσιμο ανάμεσα στους ιδιοκτήτες και τα υπάρχοντά τους που περιλαμβάνει συναισθήματα όπως εξάρτηση, πάθος, οικειότητα και δέσμευση.

Συναισθήματα, δηλαδή, που ακόμα και ορισμένοι πολυετείς γάμοι ΔΕΝ διαθέτουν. Αλλά το να νιώθει ένας άνδρας που πλένει με μανία το σπορ αυτοκίνητό του και ανακαλύπτει μια μικρή γρατσουνιά ματαίωση, είναι όμοιο με ερωτική απογοήτευση και αυτό είναι αληθινή αγάπη.

Για να μελετήσουν το γιατί οι ιδιοκτήτες είναι τόσο δεμένοι με τα υπάρχοντά τους οι ερευνητές μίλησαν με ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αποκαλούν τα αμάξια τους «μωρό μου» και μιλούν γι αυτά με περισσότερη ζεστασιά από όσο μιλούν για τους συντρόφους τους.

Πώς στο καλό μπορεί να υπάρχει τέτοια εμμονή με κάτι το οποίο δεν σου ανταποδίδει τίποτα; Μέσα από την δική τους μελέτη, και σε συνδυασμό με άλλες έρευνες, εφιστούν την προσοχή στη σχέση που έχει αυτό το φαινόμενο με τη μοναξιά. «Όταν κάποιος πάσχει από μοναξιά έχει περισσότερες πιθανότητες να επικεντρώσει τα συναισθήματά του στα υλικά αγαθά» λένε οι ερευνητές. Από την άλλη η εμμονή με τα υλικά αγαθά μπορεί να αποτελεί την αιτία για την έλλειψη συναισθηματικών δεσμών με άλλους ανθρώπους, μοναξιά και κοινωνική απομόνωση. Φαύλος κύκλος.

Δεν αποτελεί η μοναξιά, πάντως, τον μοναδικό λόγο που οδηγεί τους ανθρώπους στην εμμονή με τα υλικά αγαθά. Η ανάγκη να έχουν τον έλεγχο είναι ένας ακόμα παράγοντας. Επειδή τα υλικά αγαθά, όπως καταλαβαίνετε, δεν έχουν συναισθήματα, ούτε συνείδηση, βούληση ή επιθυμίες είναι ιδιαίτερα προβλέψιμες οι αντιδράσεις τους (ή, καλύτερα) η μη αντιδράσεις τους και οι μονόπλευρες σχέσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στα έμψυχα και στα άψυχα εξαρτώνται και καθορίζονται αποκλειστικά από τα έμψυχα.

Αυτό στο οποίο κατέληξε, πάντως, η έρευνα είναι πως οι άνθρωποι αυτοί που παθιάζονται με τα υλικά αγαθά τους αφιερώνουν τόσο χρόνο και αυτά καταλαμβάνουν τόσο χώρο στη ζωή τους που δεν περισσεύει χρόνος και χώρος για ανθρώπους. Και αυτό οδηγεί ή καλύπτει τη μοναξιά τους. Ένας αέναος φαύλος κύκλος, με λίγα λόγια.












Πηγή: queen.gr