Πρέπει να τρως 5 μερίδες φρούτα και λαχανικά την μέρα. Πρέπει να γυμνάζεσαι καθημερινά για 1 ώρα. Πρέπει να κοιμάσαι 8 ώρες... Ναι, όλες αυτές οι οδηγίες είναι για το καλό σου, αρκεί να μην φτάσεις να νιώθεις πως κάθε μέρα έχεις να κάνεις έναν αγώνα δρόμου για να τις τηρήσεις κατά γράμμα. Όπως θα δεις, πολλά από αυτά τα "πρέπει" μπορείς να τα προσαρμόσεις στα δικά σου "θέλω" και "μπορώ", στον δικό σου τρόπο ζωής, ώστε να φτάσεις στον στόχο χωρίς να καταπιεστείς. Δες μερικά ενδιαφέροντα παραδείγματα:

Ο κανόνας: Να αγοράζεις μόνο βιολογικά προϊόντα- είναι πιο υγιεινά.
Τι αρκεί να κάνεις: Αντικατάστησε κάποια φρούτα και λαχανικά με οργανικά. Ο λόγος που ακούς συχνά για την ανάγκη να τρώς μόνο βιολογικά προϊόντα, είναι για να αποφύγεις να επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με χημικά, εξαιτίας των φυτοφαρμάκων που βρίσκονται σε πολλές τροφές. Όμως δεν κινδυνεύεις από τα πάντα. Μάθε ποια είναι πρώτα στην λίστα με τα «απαγορευμένα» και κάνε τις επιλογές σου. Κάποια από αυτά που θεωρούνται πιο επιρρεπή στις μολύνσεις είναι τα λαχανικά που μεγαλώνουν μέσα ή κοντά στο έδαφος (πατάτες, καρότα, λάχανο, μαρούλι), τα εισαγόμενα σταφύλια, τα μήλα, τα κεράσια και οι φράουλες.  Επίσης το γάλα και τα αβγά είναι προτιμότερο να είναι βιολογικά εξαιτίας των ορμονών που περιέχονται στις τροφές των ζώων.

Ο κανόνας: Ποτέ μην φεύγεις από το σπίτι χωρίς αντηλιακό.
Τι αρκεί να κάνεις: Φόρα μια ενυδατική κρέμα με δείκτη προστασίας. Στην Ελλάδα υπάρχει ηλιοφάνεια όλο το χρόνο, για αυτό και το αντηλιακό είναι απαραίτητο καλλυντικό στο νεσεσέρ μας, όμως τώρα που σιγά - σιγά φθινοπωριάζει, μια ενυδατική κρέμα με δείκτη προστασίας αρκεί. Και βέβαια, δεν υπάρχει λόγος να φτάσεις στο άλλο άκρο και να αποφεύγεις εντελώς τον ήλιο, ο οποίος είναι απαραίτητος για τη σύνθεση της βιταμίνης D, πολύτιμης για την υγεία των οστών μας και φάρμακο για την μελαγχολία. Εάν όμως πρέπει να μείνεις εκτεθειμένη στον ήλιο για ώρες, τότε ακόμα και τον χειμώνα θα πρέπει να φορέσεις αντηλιακό στο πρόσωπο αλλά και όλα τα εκτεθειμένα σημεία του σώματός σου.

Ο κανόνας: Χρειάζεται να κοιμάσαι 8-9 ώρες κάθε βράδυ.
Τι αρκεί να κάνεις: Να ακούς το προσωπικό σου "ρολόι". Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ανάγκες και αυτό ισχύει και για το πόσες ώρες ύπνου χρειάζεται. Το πιο σημαντικό, ασχέτως με τις ώρες που κοιμάσαι, είναι να ξυπνάς και να νιώθεις ξεκούραστη και γεμάτη ενέργεια γιατί είναι η απόδειξη ότι ο οργανισμός σου είχε τον χρόνο να χαλαρώσει και να επαναφορτιστεί. Πάντως, έρευνες έχουν δείξει πως λιγότερες από 5 ώρες ύπνου την ημέρα, αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνσης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Από την άλλη, αν μονίμως ξυπνάς κουρασμένη, δοκίμασε να πέφτεις για ύπνο δέκα λεπτά νωρίτερα κάθε βράδυ, μέχρι να νιώσεις καλύτερα.

Ο κανόνας: Γυμνάσου τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα.
Τι αρκεί να κάνεις: Να κινήσαι όσο περισσότερο μπορείς. Σε μια ιδανική καθημερινότητα, μία ώρα άσκησης δεν θα ήταν τίποτα. Όμως όταν ο ελεύθερος χρόνος θεωρείται πολυτέλεια, τότε κάθε λεπτό μετράει. Ξεκίνησε βάζοντας μικρούς στόχους, όπως να πηγαίνεις στο περίπτερο με τα πόδια, να βγάζεις τον σκύλο βόλτα, και γενικότερα να βρίσκεις αφορμές για να σηκωθείς από την καρέκλα. Πάρε ένα ποδόμετρο για να μετράς τα βήματα σου και να σου δίνει έναυσμα να κινηθείς. Σημείωσε δε, πως η σύντομη και εντατική π.χ. για 10-15 λεπτά, θεωρείται η πλέον αποτελεσματική για να «πετάξεις» αυτά τα παραπανίσια κιλάκια γύρω από την μέση σου.

Ο κανόνας: Κάνε yoga για να διώξεις το στρες.
Τι αρκεί να κάνεις: Χαλάρωσε με όποιον τρόπο μπορείς. Κλείσε τα μάτια σου και πάρε βαθιές ανάσες, αφοσιώσου σε ένα βιβλίο, άναψε ένα κερί λεβάντας, κάνε ένα αφρόλουτρο ή απλώς βγες για περπάτημα. Έτσι εάν δεν έχεις το χρόνο, αλλά ούτε τα χρήματα για να παρακολουθήσεις μαθήματα yoga, και πάλι θα πετύχεις να χαλαρώσεις. Μην ξεχνάς, όμως, πως πλέον yoga μπορείς να κάνεις και μόνη στο σπίτι με DVD αλλά και από Apps στο κινητό σου.

Ο κανόνας: Απόφυγε τα λιπαρά, κάνουν κακό στην καρδιά-και στη σιλουέτα σου.
Τι αρκεί να κάνεις: Να επιλέξεις τα σωστά λίπαρα. Είναι τα λεγόμενα καλά λιπαρά, τα οποία χρειάζεται ο οργανισμός σου για να λειτουργήσει καλύτερα. Το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, οι ανάλατοι ξηροί καρποί και βέβαια τα ψάρια, διαθέτουν τα λεγόμενα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά και σε φυσιολογικές ποσότητες είναι ωφέλημα για εσένα, αφού βοηθούν τον μεταβολισμό σου και μειώνουν την υπέρταση, την κατάθλιψη και τα αρθριτικά προβλήματα .

Ο κανόνας: Πρέπει να τρως τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτα και λαχανικά την ημέρα.
Τι αρκεί να κάνεις: Να καταναλώνεις φρούτα και λαχανικά όσο πιο συχνά μπορείς. Σίγουρα με το να βάλεις τις παραπάνω τροφές στο καθημερινό σου μενού λαμβάνεις πολλές ευεργετικές ουσίες για τον οργανισμό σου, όμως δεν χρειάζεται να μπεις στην διαδικασία να τις μετράς. Άλλωστε δεν έχει αποδεχτεί επιστημονικά ότι ο αριθμός αυτός είναι απόλυτος, απλώς έχει παρατηρηθεί πως όσοι τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά είναι και πιο υγιείς. Το σημαντικό είναι η ποικιλία που θα έχεις στα γεύματα σου.









Πηγή: stylista.gr