Από το κονδύλι που θα εγκρίνει ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, θα εξαρτηθεί ο συνολικός σχεδιασμός για τις 35 άγονες γραμμές του Αιγαίου, οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στις 31 Οκτωβρίου και ο σχετικός διαγωνισμός εκκρεμεί εδώ και έξι μήνες.
Η απάντηση από τον κ. Σαχινίδη, αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες, να δοθεί έως το τέλος της εβδομάδας, ενώ το ύψος των επιδοτήσεων για το 2012, θα κυμανθεί συνολικά περίπου στα 93 εκατ.ευρώ, με μεταφορά χρημάτων από το περσινό έτος.

Το ύψος των επιδοτήσεων για το 2010 ήταν περίπου 90 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2011 είναι 91,2 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται, ότι 13 από τις 35 άγονες γραμμές του Αιγαίου τις διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και τις άλλες 22 η Διεύθυνση Θαλασσίων Υποθέσεων του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Αν έως το τέλος Οκτωβρίου δεν έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός για την κάλυψη των γραμμών, το υπουργείο αναμένεται να προχωρήσει σε παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων, η διάρκεια των οποίων δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους τέσσερις μήνες.

Ωστόσο, ναυτιλιακοί κύκλοι ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η οικονομική εικόνα αρκετών ακτοπλοϊκών εταιρειών που δρομολογούν πλοία τους στις άγονες γραμμές δεν είναι καθόλου καλή φέτος, καθώς η κίνηση των επιβατών έχει αρχίσει να μειώνεται σημαντικά, λόγω της μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, ενώ πολλές εταιρείες αντιμετωπίζουν, ήδη, πρόβλημα ρευστότητας, καθώς οι τράπεζες δεν δίνουν εύκολα δάνεια.

Επίσης, τόνισαν πως αρκετές ακτοπλοϊκές εταιρείες διαμαρτύρονται, ότι πολλές από τις καταβολές των επιδοτήσεων καθυστερούν σημαντικά έως και έξι μήνες, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένος κίνδυνος κατάρρευσης για πολλές από αυτές.

Τέλος, ανέφεραν ότι για φέτος, λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, έχουν παροπλιστεί έξι πλοία, ενώ μέχρι τέλος του μήνα αναμένεται άλλο ένα.