Ένταση μεταξύ μαθητών και ΜΑΤ σημειώθηκε στην πορεία στο κέντρο της Αθήνας που πραγματοποίησαν νωρίς το μεσημέρι οι μαθητές από σχολεία της Αττικής. Οι μαθητές έφτασαν έξω από το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση στα σχολεία και την παιδεία γενικότερα. Επί τόπου βρέθηκαν ισχυρές δυνάμεις των ΜΑΤ, καθώς οι ανήλικοι αρνήθηκαν να αποχωρήσουν.

Οι άνδρες των ΜΑΤ σήκωσαν στα χέρια τους μαθητές  προκειμένου να τους απωθήσουν και να αποκαταστασθεί η κυκλοφορία την οδό Αμαλίας. Η χρήση χημικών αποφεύχθηκε, ωστόσο οι αστυνομικοί απώθησαν τα παιδιά με τις ασπίδες, ενώ τους πιο επίμονους τους σήκωσαν κυριολεκτικά στα χέρια.

Περίπου 100 μαθητές παραμένουν μπροστά στο ξενοδοχείο Μ. Βρετανία, περικυκλωμένοι από ΜΑΤ, ενώ η αστυνομία προσήγαγε έναν 17χρονο στην Πανεπιστημίου, έπειτα από επεισόδια που εκτυλίχθηκαν έξω από τη Μεγάλη Βρετανία. Οι αστυνομικοί προσπάθησαν προηγουμένως να απωθήσουν τους μαθητές με τη χρήση γκλομπ.



Συνεχίζονται οι καταλήψεις

Την ίδια ώρα όμως, αυξάνονται οι καταλήψεις στα γυμνάσια και τα λύκεια που έχουν φθάσει, σύμφωνα με τους μαθητές, στα 648 σ΄ ολόκληρη τη χώρα.

Οι μαθητές επιμένουν στις κινητοποιήσεις, προβάλλοντας ως κύριο αίτημα την έλλειψη των βιβλίων, παρά το γεγονός ότι η κατάσταση εξομαλύνεται γοργά, καθημερινά, αφού αποστέλλονται τα βιβλία στις διευθύνσεις εκπαίδευσης μαζικά.

Στα 96 μειώθηκαν τα υπό κατάληψη τμήματα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, σύμφωνα με τους ίδιους τους φοιτητές, ωστόσο το πρόβλημα της λειτουργίας των πανεπιστημίων, καθίσταται πλέον επιτακτικό.


Η Εκτελεστική Γραμματεία της Κίνησης Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης (ΚΙΠΑΝ ) σε ανακοίνωσή της, επισημαίνει ότι η κατάσταση στα πανεπιστήμια έχει φθάσει σε κομβικό σημείο, καθώς «ο χρόνος για την Εξεταστική Περίοδος του Σεπτεμβρίου έχει εξαντληθεί και άμεσα- σύμφωνα με την παράδοση και το πρόγραμμα- πρέπει να ξεκινήσει η νέα ακαδημαϊκή χρονιά», σημειώνοντας πως πολλές σχολές παραμένουν κλειστές παρά τις αντίθετες αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των φοιτητών τους «με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για την ακαδημαϊκή τους λειτουργία, τους φοιτητές τους (προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς) και το εκπαιδευτικό και ερευνητικό τους έργο», και αναφέρουν ότι «σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρείται αδιαφορία, ανοχή, αν όχι και ενθάρρυνση σε τέτοιες ενέργειες εκ μέρους θεσμικών οργάνων των Ιδρυμάτων!»



Οι καθηγητές της ΚΙΠΑΝ τονίζουν ότι η υλοποίηση της μεταρρύθμισης στα ΑΕΙ δεν εξαντλείται στο θεσμικό πλαίσιο, αλλά απαιτεί ένα πακέτο παρεμβάσεων και συνοδευτικών μέτρων, με κεντρικούς άξονες την ορθολογικά διαμορφωμένη χρηματοδότηση, την ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας, την προσέλκυση νέων επιστημόνων, την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και τη διασφάλιση ενός αποδεκτού επιπέδου αμοιβών, και καλούν τους συναδέλφους τους αλλά και τους φοιτητές «να αντιδράσουν σε αυτή την πορεία της πλήρους κατάρρευσης του δημόσιου ακαδημαϊκού συστήματος της χώρας», ώστε «να επανέλθουν τα ιδρύματα σε συνθήκες ομαλής και πλήρους λειτουργία».