Δεν αποτελεί μυστικό το ότι η οικονομική κρίση και τα σκληρά μέτρα της κυβέρνησης, έχουν «πετσοκόψει» τα εισοδήματα των ελλήνων. Έτσι, ως φυσικό ακόλουθο, οι έλληνες αναγκάζονται να αλλάξουν και τις καταναλωτικές συνήθειές τους ώστε να ανταπεξέλθουν στη δύσκολη συγκυρία.

Του λόγου το αληθές αποδεικνύει και η έρευνα του ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) για τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, σύμφωνα με την οποία , εννέα στους δέκα  καταναλωτές, άλλαξαν αγοραστικές συνήθειες, λόγω κρίσης.

Την ίδια στιγμή, το 27,54% των καταναλωτών δηλώνουν ότι ψάχνουν, τα ίδια προϊόντα, με χαμηλότερη τιμή, σε άλλα καταστήματα, για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση, το 27,03% στράφηκαν, σε προϊόντα, που παράγει το supermarket (ιδιωτικής ετικέτας) και το 24,49% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν, μόνο τα απαραίτητα.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα προαναφερόμενα ποσοστά δείχνουν ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών, στην Ελλάδα έχει κάνει σημαντικές αλλαγές, στον τρόπο, που αγοράζει τα προϊόντα καθημερινής χρήσης.

Στον αντίποδα,  το 72,97% εξακολουθεί να αγοράζει τις επώνυμες μάρκες, που αγόραζε και δεν έχει κάνει το σημαντικό βήμα της αλλαγής της μάρκας των προϊόντων, για να δώσει μήνυμα, στους προμηθευτές.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ο χρόνος, που δαπανούν οι καταναλωτές, για τα ψώνια, είναι μικρός. Το 69,10% των καταναλωτών ψωνίζει μια φορά την εβδομάδα, ή μια φορά στις 15 μέρες, ή μια φορά το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι αγοράζει αρκετά προϊόντα. Και, όμως, μόνο το 12,96% δαπανά πάνω από μια ώρα.

Το ποσοστό αυτό είναι περίπου ίδιο με το ποσοστό των καταναλωτών (13,14%), που προετοιμάζει κατάλογο με τα προϊόντα, που χρειάζεται, στο σπίτι, αγοράζει αυτά τα προϊόντα και καταγράφει τις τιμές τους. Δηλαδή, πολύ μικρός αριθμός καταναλωτών ψάχνει, όσο πρέπει, τα προϊόντα και τις αγορές του.

Οι απαντήσεις, που έλαβε το ΚΕΠΚΑ, στην ερώτηση, πως ψωνίζετε, δείχνουν ότι η οικονομική κρίση μας έχει κάνει πιο προσεκτικούς, δηλαδή τηρούμε τον κατάλογο, που έχουμε προετοιμάσει, από το σπίτι. Όμως, ακόμα, ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών (40% περίπου) προσθέτει, στο καλάθι του, προϊόντα, που δεν έχει ανάγκη.


Πηγές: Newpost.gr – tovima.gr