Τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό για έξι έργα-«κλειδιά» στη Θεσσαλονίκη, που αφορούν κατά κύριο λόγο την εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή της πόλης και εκτιμάται ότι θα κοστίσουν περίπου 2,71 δισ. ευρώ, παρουσίασαν σήμερα ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Αναστάσιος Μουρατίδης κι ο αναπληρωτής διευθυντής Μελετών της εταιρίας, Μιχάλης Τσιτώτας.

Η παρουσίαση έγινε στη διάρκεια σύσκεψης στο ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), υπό τον υπουργό Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα και παρουσία των αρμόδιων υφυπουργών, Γιάννη Μαγκριώτη και Σπύρου Βούγια.

Συγκεκριμένα, τα έξι έργα, που περιλαμβάνονται στο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών (ΣΣΥΜ) για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, είναι -σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΕΕ/ΤΚΜ- τα εξής:

-Τα έργα βελτίωσης της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής από το ύψος της ΠΑΘΕ έως και τη αερογέφυρα Σταυρούπολης, με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής τα 200 εκατ. ευρώ

-Τα έργα βελτίωσης του ανατολικού κλάδου της εσωτερικής περιφερειακής με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 200 εκατ.

-Τα έργα αναβάθμισης από τον κόμβο Κ11 έως το αεροδρόμιο «Μακεδονία», με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 110 εκατ. ευρώ

-Την παράκαμψη του κέντρου του πολεοδομικού συγκροτήματος μέσω θαλάσσης και τις ακτινικές συνδέσεις, εκτιμώμενου κόστους 800 εκατ. ευρώ

-Τα έργα στην εξωτερική περιφερειακή από το ύψος των Πεύκων με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής τα 600 εκατ. ευρώ

-Τη ζεύξη του Θερμαϊκού Κόλπου, εκτιμώμενου κόστους κατασκευής 800 εκατ. ευρώ.

Εξερχόμενος από τη σύσκεψη, η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το ΣΣΥΜ, που έχει αναλάβει το ΤΕΕ/ΤΚΜ, ο Δ. Ρέππας εξέφρασε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει τα έργα που περιλαμβάνονται σ' αυτό. «Η κυβέρνηση θα βάλει την υπογραφή της σε έργα για τα οποία υπάρχει κοινή πεποίθηση ότι πρέπει να γίνουν. Δεν υπάρχουν “διαφορετικές πλευρές” στο συγκεκριμένο θέμα. Υπάρχει μόνο η Θεσσαλονίκη», είπε χαρακτηριστικά.

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2011, θα πρέπει να έχουν ωριμάσει τα έργα για τα οποία υπάρχουν εξασφαλισμένα κονδύλια, επισήμανε ο γενικός γραμματέας δημοσίων έργων, Γιάννης Οικονομίδης.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού (ΟΡΘΕ), Πάνος Σταθακόπουλος από την πλευρά του, ξεκαθάρισε ότι αμέσως μετά τις επερχόμενες εκλογές θα τεθεί σε διαβούλευση το ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης, ενώ μέχρι τέλους Φεβρουαρίου 2011 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες νομοθετικές διεργασίες.

Ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κωνσταντινίδης, επανέλαβε ότι εξετάζεται η σύνδεση με το δίκτυο του μετρό τόσο του αεροδρομίου «Μακεδονία», όσο και του επιβατικού σταθμού των ΚΤΕΛ.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Τάσος Κονακλίδης, τέλος, υπογράμμισε πως το Επιμελητήριο θα συνεχίσει και θα ολοκληρώσει τη δημόσια διαβούλευση εντός των χρονικών ορίων που έχουν τεθεί (σ.σ. μέχρι τέλους 2010).