Το σκοτάδι πολλοί φοβήθηκαν, τον ύπνο κανείς. Δεν είναι λίγοι αυτοί που κοιμούνται με κάποιο φως ανοιχτό, ακόμα και αν είναι πάνω από 11 χρονών, αλλά και αυτοί που ξαπλώνουν μετά από μια κουραστική μέρα και ξεχνάνε να κλείσουν τα φώτα. Και στις δύο περιπτώσεις, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Μια μελέτη, όμως, που έγινε πρόσφατα στην Αυστραλία, έδειξε πως το να κοιμόμαστε με το φώτα ανοιχτά και μάλιστα αργά τη νύχτα, μπορεί να προκαλέσει χάος στους καρδιακούς ρυθμούς του σώματος και να «τρελάνει» το βιολογικό μας ρολόι, κάνοντας έτσι δύσκολο το να ανταπεξέλθουμε σε δουλειές που θα έχουμε να κάνουμε την επόμενη μέρα, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα.

«Οι άνθρωπου που τους αρέσει να μένουν ξύπνιοι μέχρι αργά, συνήθως έχουν πρόβλημα με τον ύπνο και, ως αποτέλεσμα, δεν είναι φρέσκοι την επόμενη μέρα. Πρόκειται για την ίδια ακριβώς επίδραση που έχει το jet lag στον οργανισμό», λέει η καθηγήτρια Helen Burgess του Rush University Medical Center του Σικάγο. «Το να αλλάζεις απότομα το βιολογικό σου ρολόι, πηγαίνοντας για ύπνο αργά, σημαίνει πως δεν κοιμάσαι με τον σωστό καρδιακό ρυθμό. Ξενυχτώντας με ανοιχτά φώτα, το βιολογικό ρολόι παίρνει τα ίδια ερεθίσματα που θα έπαιρνε κατά τη διάρκεια της ημέρας».

Η dr.Burgess πρόσθεσε επίσης πως αν κλείνουμε τα φώτα το βράδυ, το σώμα χαλαρώνει αυτόματα και οι καρδιακοί ρυθμοί προσαρμόζονται στη κανονική ροή τους. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως το πρωινό φως βοηθά στην επανεκκίνηση του εγκεφάλου κάθε μέρα και στην οργάνωση των καθημερινών εργασιών, ακόμα και της διαδικασίας του φαγητού και του ύπνου.

Το μυστικό, λοιπόν, για να κρατάτε καλά κουρδισμένο το βιολογικό σας ρολόι και για να ξυπνάτε φρέσκοι και με ενέργεια το πρωί, είναι να σβήνετε ή να χαμηλώνετε αρκετά τα φώτα τη νύχτα. Στη περίπτωση που έχετε πολλή δουλειά και πρέπει να ξενυχτήσετε, επιλέξτε να κοιμηθείτε νωρίτερα και να την κάνετε νωρίς το πρωί. Το πρωινό φως θα έχει πολύ καλύτερη επίδραση πάνω σας και ταυτόχρονα θα κάνει καλό και στον οργανισμό σας.





πηγή: queen.gr