Σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και απασχόλησης έχει τη δυνατότητα να προσφέρει, την προσεχή δεκαετία, στη χώρα μας το ελληνικό λιανεμπόριο, το οποίο στην οργανωμένη μορφή του αποδεκνύεται εξαιρετικά ανταγωνιστικό και εφάμιλλο αντίστοιχων λιανεμπορικών δομών, που υπάρχουν στις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες.  
Αυτό προέκυψε, μεταξύ άλλων, εκδήλωση, που διοργάνωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), με τίτλο "Επώνυμες Αξίες στην Εποχή της Απαξίωσης" και πήραν μέρος πάνω από 200 πολύ σημαντικά στελέχη επιχειρήσεων τόσο από την πλευρά της βιομηχανίας όσο και από την πλευρά του λιανεμπορίου.  

"Σε μία εποχή απαξίωσης για την οικονομία, οι μάρκες είναι παράγοντας που προσφέρει υψηλή προστιθέμενη αξία, εδραιώνει και εγγυάται τις επιθυμίες των καταναλωτών και αποτελεί έτσι έναν από τους βασικούς συντελεστές της δημιουργίας κοινωνικού πλούτου", δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ, Νίκος Καραγεωργίου, κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών της εσπερίδας. Επίσης, ο κ. Καραγεωργίου αναφέρθηκε διεξοδικά στα προβλήματα, που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και υπογράμμισε τον καθοριστικό οικονομικό ρόλο που παίζουν στην οικονομία της χώρας μας οι εταιρείες παραγωγής και διάθεσης επωνύμων καταναλωτικών προϊόντων.  

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Hellas, Δημήτρης Μαύρος, αναφέρθηκε στις μεγάλες διαφοροποιήσεις, που υφίστανται στην εποχή μας οι αξίες του καταναλωτή, ενώ τόνισε ότι οι νεόπτωχοι ειδικά, στην Ελλάδα, είναι μία νέα κατηγορία καταναλωτών, τους οποίους οι εταιρείες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία, αλλά και γνώση των πραγματικών προβλημάτων. Κατά την εκτίμησή του, οι νεόπτωχοι στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό της ανώτερης/μεσαίας εισοδηματικής τάξης και το γεγονός αυτό αποτελεί ήδη σοβαρό πρόβλημα για το εμπόριο και τη βιομηχανία.  

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Γιώργος Δουκίδης, επιστημονικός σύμβουλος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), παρουσίασε μία μελέτη για τον οικονομικό ρόλο για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCG). Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τα προϊόντα αυτά αντιπροσωπεύουν για την Ελλάδα ποσοστό περίπου 6,4% της συνολικής προστιθέμενης αξίας και προσφέρουν απασχόληση σε 200.000 άτομα.  

Σύμφωνα με την παρουσίαση, που έκανε ο κ. Δουκίδης, προέκυψε ότι η μέση τιμή του καλαθιού σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη από την αντίστοιχη στην Αγγλία και στην Ισπανία. Όσο για το επίπεδο των τιμών, ο ίδιος υπογράμμισε ότι από τον Οκτώβριο του 2010 έως τον Οκτώβριο του 2011, παρουσίασε άνοδο 3,25%, η οποία οφείλεται αποκλειστικά και μόνον στην άνοδο του ποσοστού ΦΠΑ. Χωρίς αυτό το ποσοστό, επεσήμανε οι τιμές σε 20 υποκατηγορίες προϊόντων θα είχαν παρουσιάσει ελαφρά πτώση.

Όπως επισημάνθηκε, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ έχει σαφέστατο επιστημονικό χαρακτήρα και δεν στηρίζεται σε τυχαίες συγκρίσεις τιμών.  
Σημαντική ήταν και η αναφορά του καθηγητή Μάνατζμεντ, Δημήτρη Μπουραντά, για τα βασικά χαρακτηριστικά, που θα πρέπει να έχουν τα στελέχη των επιχειρήσεων στο μέλλον στη νέα επιχειρηματική πραγματικότητα. Τόνισε δε ότι δράση, στοχασμός, ευαισθησία και αυστηρότητα, με ταυτόχρονη γνώση του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, θα πρέπει να είναι τα κύρια προσόντα ενός ηγέτη σε μία νέα αποχή, όπου οι κοινωνικές ευαισθησίες είναι πολύ πιο ανεπτυγμένες από ό,τι στο παρελθόν. Πρόσθεσε, επίσης, ότι στην εποχή μας, η απειλή για μία επιχείρηση είναι να κάνει καλά τα ίδια πράγματα, την ώρα που όλα αλλάζουν.  

Μιλώντας για το κράτος απέναντι στην επιχείρηση, ο Επίτιμος Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Παναγιώτης Γεννηματάς, αφού τόνισε ότι η Ελλάδα βιώνει μία κρίση παραλογισμού, οδυνηρή και απειλητική για το μέλλον της, κάλεσε επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους.  

Η εκδήλωση έκλεισε με την εισήγηση του Παύλου Έξαρχου, Partner της McKinsey & Company, ο οποίος υπογράμμισε ότι οι όποιες αδυναμίες του λιανικού εμπορίου είναι θεσμικής φύσεως και όχι λειτουργικής ή οργανωτικής.