Το προγραμματισμένο κλείσιμο δύο σταθμών εργασιών του Μετρό και τα περιορισμένα κονδύλια φέρνουν ανησυχία στους εργαζομένους με τις φήμες για απολύσεις πριν τα Χριστούγεννα να διογκώνονται.
Η φωτογράφηση του σταθμού της Αγίας Σοφίας για να συμπληρωθεί ο φάκελος και να σταλεί στο ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) θα έχει ως αποτέλεσμα το κλείσιμο του σταθμού για 15 μέρες. Αυτή η απόφαση ξένισε τους εργαζομένους που ισχυρίζονται ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις ο σταθμός κλείνει για 5 μέρες ή σε άλλες περιπτώσεις δεν κλείνει καθόλου.

Ο μεγαλύτερος φόβος βρίσκεται στο κλείσιμο του σταθμού της οδού Βενιζέλου. Εκεί οι προγραμματισμένες εργασίες θα διαρκέσουν δύο μήνες και η πρώτη σκέψη ήταν οι 120 εργαζόμενοι να μεταφερθούν στα υπόλοιπα εργοτάξια για να επιταχυνθούν οι εκεί εργασίες.

Αυτό επιβεβαιώνει μιλώντας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης σημειώνοντας πως δεν υπάρχει ακόμα τίποτα επίσημο για αλλαγή αυτής της σκέψης.

«Γνωρίζω και εγώ τις φήμες για απολύσεις των εργαζομένων αλλά δεν μας έχει έρθει καμία τέτοια επίσημη ενημέρωση» τονίζει.
Από τη μεριά της η «Αττικό Μετρό» υποστηρίζει ότι δεν μπορούν να μεταφερθούν οι εργαζόμενοι στα υπόλοιπα εργοτάξια καθώς δεν θα επιταχυνθούν έτσι οι εργασίες καθώς τηρούνται οι κανόνες από τις εφορίες αρχαιοτήτων.

Η εταιρεία πιέζει τον εργολάβο για να επισπεύσει τις εργασίες στο εργοτάξιο της Βενιζέλου ενώ στέλνει το μήνυμα πως κανένας έμπειρος και εργατικός εργαζόμενος δεν πρέπει να φοβάται για τη θέση του.  

Οι επίσημες ανακοινώσεις και το πλάνο της εταιρίας πιθανώς να γίνουν στις 4 Δεκεμβρίου, στον εορτασμό της προστάτιδας των υπογείων έργων Αγίας Βαρβάρας.


Έλλειψη χρηματοδότησης και συνθήκες εργασίας


Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του έργου, ο κ. Κυπριανίδης σχολιάζει πως εξαρτάται ξεκάθαρα από τα χρήματα που υπάρχουν, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έχει ακόμα εγκρίνει τη νέα σύμβαση για να εκταμιευτούν τα απαραίτητα κονδύλια.
Μάλιστα δεν κρύβει ότι η έλλειψη χρηματοδότησης έχει επιπτώσεις στις συνθήκες δουλειάς των εργαζομένων, και στην ασφάλεια και στην υγιεινή.

Η ΑΤΤΙΚΟ Μετρό αντιδρά κάθετα σε τέτοιο ενδεχόμενο τονίζοντας πως δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχει πλημμελής έλεγχος για συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στα εργοτάξια. Παράλληλα μιλά για υψηλότατες προδιαγραφές ασφαλείας που τηρούνται από την εταιρία.

Τέλος, τυπική διαδικασία χαρακτηρίζεται η διαδικασία στο Ελεγκτικό Συνέδριο, σημειώνοντας πως αν υπήρχε πρόβλημα χρηματοδότησης θα είχαμε απεργίας.


 

Πηγή :rthess.gr