Πλήρη ατζέντα φιλοδοξεί να θέσει σε εφαρμογή ο Μάκης Βορίδης, στο πλαίσιο της πολιτικής του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Βασικότερο «αγκάθι» παραμένει το θέμα της ρύθμισης της αδειοδότησης των ταξί, για το οποίο ο ίδιος καλείται να τηρήσει ιδιαιτέρως εύθραυστες ισορροπίες, επαπειλούμενος να βρεθεί στη «δίνη του κυκλώνα».  Η πολιτική, σχετικά με τα ταξί, που καλείται να ακολουθήσει ο κ. Βορίδης εξαρτάται από σειρά παραμέτρων.
Πρώτον, οι διαθέσεις της τρόικας (η οποία υπενθυμιζεται ότι δεν έχει προβάλλει αντιρρήσεις αναφορικά με τη θέσπιση πληθυσμιακών κριτηρίων). 

Δεύτερον, η συμφωνία του προκατόχου του Γιάννη Ραγκούση, (σχετικά με την οποία εκτιμάται ότι θα υπάρξουν πιέσεις προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση από τα εσωτερικά μέτωπα που αναμένεται να αναπτυχθούν στο ΠΑΣΟΚ, κατά τη διαδικασία διαδοχής). 

Και τρίτον, ο «πολιτικός εναγκαλισμός» του κλάδου των ιδιοκτητών ταξί από την ηγεσίας του ΛΑ.Ο.Σ. (ειδικά μετά τη διαγραφή από τα μητρώα της ΝΔ, του «κλαδικού ηγήτορα» Θύμιου Λυμπερόπουλου). 

Πέραν του γεγονότος ότι έτσι κι αλλιώς το θέμα έχει παραπεμφθεί στις καλένδες, αυτοί οι λόγοι είναι αρκετοί για τον Υπουργό Μεταφορών να «παγώσει» επί της παρούσης της στάση του απέναντι στο θέμα της αδειοδότησης των ταξί, αναμένοντας και τα αποτελέσματα των συναντήσεων της διοικητικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών με τους τροϊκανούς. 

Αυτό το δεδομένο εξαγοράζει πολιτικό χρόνο για τον κ. Βορίδη, ο οποίος έχει βάλει «στα σκαριά» μια σειρά νομοθετημάτων τα οποία, για άγνωστους λόγους, ο προκατοχός του είχε επιλέξει να κρύψει στο συρτάρι.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένονται τα σχέδια νόμων για τη ρύθμιση της αδειοδότησης κεραιών κινητής τηλεφωνίας (με ρυθμίσεις για τη νομική διευκόλυνση ως προς την εγκατάστασή τους αλλά και γνώμονα το κοινωνικό όφελος) αλλά και των ταχυδρομικών υπηρεσιών (ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος των ταχυδρομικών εταιρειών αλλά και της παράλληλης συμμετοχής τους στο κόστος των ΕΛ.ΤΑ. που αναμένεται να υποστηρίξει το δημόσιο ταχυδρομείο).

Παράλληλα εκτιμάται ότι θα πρέπει να ανοίξει των ζήτημα με τα ψηφιακά

Το μεγάλο στοίχημα για τον Μάκη Βορίδη πάντως αφορά στη λειτουργία των –σχεδόν έτοιμων- σταθμών του Μετρό, η ολοκλήρωση των οποίων έχει μπλοκαριστεί, μεταξύ άλλων και εξαιτίας της υπόθεσης Siemens. Σύμφωνα με πληροφορίες, από το υπουργείο Μεταφορών υπάρχει η πρόθεση να καταβληθεί η προσπάθεια να αρχίσει η λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, εντός του έτους. 

Εκ παραλλήλου, διάθεση διατυπώνεται για επανεκκίνηση και των μεγάλων οδικών έργων τα οποία έχουν «παγώσει» και, εκτός των άλλων, κρίνονται απαραίτητα και για την υποστήριξη των εμπορευματικών μεταφορών μετά και την προβλεπόμενη απελευθέρωση του σχετικού επαγγέλματος. Το θέμα αυτό ωστόσο κρίνεται τουλάχιστον ως δύσκολο, δεδομένου τη διαρκή συρρίκνωση του ΠΔΕ. 

Συναφώς, αναμένεται η επανεξέταση και των συμβάσεων, αναφορικά με την τιμή των διοδίων, αν και φαίνεται πως πρόκειται για θέμα εύκολο να τελεσφορήσει. Αντιθέτως, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μειωθεί η τιμή για τους περίοικους που καλούνται να πληρώσουν αναγκαστικά τα υψηλά κόστη διοδίων για να διανύσουν κοντινές αποστάσεις. 


Γιώργος Παλαιολόγος