Η γνώση ξένων γλωσσών σήμερα, περισσότερο από ποτέ, πέρα από ένα σημαντικό δείκτη προόδου, συνιστά βασικό παράγοντα για μια αρμονικότερη σχέση μεταξύ της παγκόσμιας και της τοπικής κοινότητας. Για το λόγο αυτό, η βελτίωση της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο, αποτελεί πλέον προτεραιότητα.
Τα λόγια έγιναν επιτέλους πράξη και από το σχολικό έτος 2010-2011, το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ εισήγαγε  την αγγλική γλώσσα στις Α’ και Β’ τάξεις των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.

Από τότε μέχρι και σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί και συνεχίζουν να πραγματοποιούνται επιμορφώσεις καθηγητών αγγλικής γλώσσας, σε όλα τα επίπεδα. Παράλληλα, έχει δημιουργηθεί μια ιστοσελίδα στην οποία περιλαμβάνονται οδηγίες για το μάθημα καθώς και το συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό (π.χ. εικόνες, φωτογραφίες, ηχητικό αρχείο με τραγουδάκια, ιστορίες) για τις  Α’ και Β’ τάξεις, το οποίο ανανεώνεται συνεχώς, ενώ σύντομα η πληροφόρηση θα διανέμεται και σε έντυπο εκπαιδευτικό υλικό

Τέλος, έχει συγγραφεί και αναμένεται να αποσταλεί άμεσα σε 100.000 αντίτυπα, σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, το βιβλίο Αγγλικής Γλώσσας της Γ’ Δημοτικού, γεγονός που θα  εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους από τις Σχολικές Επιτροπές, που επιβαρύνονταν μέχρι τώρα με το κόστος αγοράς του. 

Ποιος είναι ο στόχος ενός τέτοιου συνολικού σχεδιασμού; Με άξονα τον ίδιο το μαθητή, το Υπουργείο Παιδείας επιθυμεί κάθε απόφοιτος Γυμνασίου να λαμβάνει ταυτόχρονα και το πιστοποιητικό γνώσης ξένης γλώσσας, χωρίς να επιβαρύνεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός, με έξοδα ιδιωτικών φροντιστηρίων ξένων γλωσσών.