Καλές οι γιορτές, τα πάρτι, τα δώρα και τα ρεβεγιόν αλλά αν δεν προσέξεις μπορεί να γίνουν εφιαλτικά. Μάθε τι πρέπει να προσέξεις για να μην πέσεις σε παγίδες που θα θέσουν σε κίνδυνο την Υγεία σου.
Παγίδα Νο1: Τα ξενύχτια και οι αγορές μέχρι τελικής πτώσης

Οι διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι μια από τις ωραιότερες περιόδους του χρόνου αλλά και μια από τις πιο στρεσογόνες. Οι γρήγοροι ρυθμοί των γιορτών, η βιασύνη σου να τα προλάβεις όλα, δουλειές, υποχρεώσεις, αγορές, συναντήσεις με φίλους, επαγγελματικά γεύματα, οικογενειακές συγκεντρώσεις, επισκέψεις, ρεβεγιόν κ.α όπως είναι φυσικό σε εξαντλούν σωματικά αλλά και ψυχικά.

Αν λοιπόν δεν προσέξεις, εκτός από το ότι «φλερτάρεις» με την υπερκόπωση μπορεί να βρεθείς αντιμέτωπη και με άλλα προβλήματα υγείας που συνδέονται με το στρες και τους έντονους ρυθμούς ζωής. Πονοκέφαλοι, έλκος στομάχου, ταχυκαρδία και πόνοι στο στήθος αλλά και άλλες σωματικές ασθένειες κάνουν την εμφάνισή τους και σου χαλούν τη διάθεση.

Πώς να την αποφύγεις;
Επειδή ο ρόλος των γιορτών και των διακοπών δεν είναι να κουραστείς ή να δοκιμάσεις τις αντοχές σου αλλά να ηρεμήσεις, να χαλαρώσεις και να περάσεις όμορφες στιγμές πάρε τα μέτρα σου. Αν είσαι από τις τυχερές που φρόντισαν να κρατήσουν άδεια για τις τελευταίες ημέρες του χρόνου, ξέχνα για λίγο το ξυπνητήρι και κοιμήσου λιγάκι παραπάνω, ειδικά αν την προηγούμενη ημέρα ξενυχτίσεις.

Ακόμη κι αν το χουζούρεμα σου φαντάζει χάσιμο χρόνου, κάποιες στιγμές είναι αρκετά ευεργετικό για την Υγεία σου καθώς σε βοηθά να «γεμίσεις μπαταρίες» και να ανακτήσεις ενέργεια. Άλλωστε, εκτός από ξεκούραση, ο ύπνος κάνει καλό και στα κιλά σου, ενισχύοντας τον μεταβολισμό σου και μειώνοντας κατά πολύ τις λιγούρες σου για γλυκάκια και μικρά σνακ.

Παγίδα Νο 2: Οι λιχουδιές που σου… «κλείνουν το μάτι»

Προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την υπερφαγία και τις υπερβολές είναι αρκετά συχνά την περίοδο των γιορτών.Δεν είναι τυχαίο πως στις γιορτές τα νοσοκομεία δέχονται περισσότερα γαστρεντερικά περιστατικά αλλά και εμφράγματα.

Μπορεί λοιπόν εκτός από τη γεμιστή γαλοπούλα κι άλλα εδέσματα πλούσια σε χοληστερόλη να κατέχουν εξέχουσα θέση στο εορταστικό τραπέζι, προσοχή όμως στις υπερβολές, που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα σου δημιουργήσουν βαρυστομαχιά.

Πώς να την αποφύγεις;
Εάν δεν μπορείς να αντισταθείς στα «καλούδια» του γιορτινού μπουφέ κάνε το γνωστό τρικ με τη σαλάτα. Ξεκίνα να γεμίζεις το πιάτο σου με σαλάτα κι άπαχο κρέας ώστε να μείνει λιγότερος χώρος για παχυντικές και λιπαρές τροφές. Εννοείται βέβαια, πως την ημέρα των Χριστουγέννων θα ξεχάσεις δίαιτες, ζυγαριές και θερμίδες, αυτό όμως δε σημαίνει πως πρέπει να κυλιστείς πλήρως στην… «ακολασία». Απόλαυση λοιπόν αλλά με μέτρο για να μην έχεις προβλήματα με την υγεία σου.

Παγίδα Νο 3: Το ποτό που αντί να το πίνεις… σε πίνει 

Σίγουρα πάρτι και ρεβεγιόν χωρίς αλκοόλ δεν γίνεται, άλλα έχε το νου σου. Πέρνα καλά, πιες ένα ποτηράκι, ίσως και δύο αλλά όχι περισσότερο απ΄όσο αντέχει ο οργανισμός σου, ιδιαιτέρα αν οδηγείς. Η κρασοκατάνυξη και το πολύ ποτό εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία σου αλλά και ατυχημάτων.

Πως θα την αποφύγεις;
Όταν βλέπεις τον εαυτό σου να ξεφεύγει σκέψου το αύριο, το χανγκ όβερ που θα σε ταλαιπωρήσει αλλά και τις περιττές θερμίδες που έχει ένα ακόμη ποτηράκι! Επίσης, μπορείς να κάνεις το τρικ του νερωμένου ποτού. Αραίωσε το ποτό σου με μεγαλύτερη ποσότητα σόδας, αναψυκτικού ή χυμού ώστε να πιεις λιγότερο δίχως να το καταλάβεις.

Παγίδα No4 : Αχ αυτά τα ψηλοτάκουνα…

Οι γιορτές σε θέλουν λαμπερή και όμορφη! Τα επαγγελματικά πάρτι, τα ξενύχτια με τους φίλους σε κλαμπ και νυχτερινά μαγαζιά σε περιμένουν οπότε κι εσύ οπλίζεσαι με την καλύτερη διάθεση, φοράς τα καινούρια σου ψηλοτάκουνα για να κάνεις γκαν γκινιόλ εμφάνιση. Και όντως την κάνεις! Φορεματάκι ή παντελόνι αναδεικνύεται πολύ καλύτερα με το 10ποντο τακούνι σου. Όπως πολύ καλά γνωρίζεις η ομορφιά θέλει θυσίες αλλά σε αυτήν την περίπτωση είναι αρκετά επίπονες.

Το πρόβλημα εμφανίζεται αργότερα, μετά από ώρα ορθοστασίας. Τα πόδια σου κάνουν παράπονα και η μέση αρχίζει να πονά. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι λόγω της ορθοστασίας και της μη φυσικής στάσης του σώματος, συσσωρεύεται ένταση οπότε κι αρχίζουν οι μυικοί σπασμοί. Αν μάλιστα δεν προσέξεις και δημιουργηθεί φλεγμονή, το πιθανότερο είναι να κάνεις ρεβεγιόν στο κρεβάτι.
Πώς να την αποφύγεις;

Φρόντισε να φοράς χαμηλότερα τακούνια και άνετα παπούτσια, όταν γνωρίζεις πως δε θα έχεις τη δυνατότητα να καθίσεις.




πηγή: womenonly.gr