Μετά από σχεδόν 10 χρόνια αναβολών, ένα έργο το οποίο είχε ενταχθεί στη λίστα με τα «ολυμπιακά έργα», αλλά δεν κατασκευάστηκε ποτέ, έρχεται να αλλάξει την εικόνα (και τη λειτουργία) του λιμανιού του Πειραιά. Πρόκειται για το monorail, τον εναέριο ελαφρύ σιδηρόδρομο, που θα διατρέχει περιμετρικά το λιμάνι συνδέοντας τις προβλήτες του μεταξύ τους. Ετσι η μετακίνηση επιβατών από τη μια άκρη του λιμανιού - κυρίως τους σταθμούς του Προαστιακού και του Ηλεκτρικού - έως τον νέο χώρο για τα κρουαζιερόπλοια θα γίνεται απρόσκοπτα. Η γραμμή του monorail θα είναι διπλή, με μήκος περίπου 5 χιλιόμετρα και θα κατασκευαστεί σε ύψος 5,80 μέτρα.

Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή οκτώ σταθμών και η συνολική μεταφορική ικανότητα θα ανέρχεται σε 2.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Οι συρμοί θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Και αυτό είναι το ένα από τα δύο έργα που πρόκειται να γίνουν στον Πειραιά για τη στήριξη της κρουαζιέρας και τα οποία παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Τα έργα υπάγονται με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης στο ΠΕΠ Αττικής συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ. Στη συνέντευξη ήταν παρόντες ο υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας κ. Αδωνις Γεωργιάδης, ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιάννης Σγουρός και ο πρόεδρος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

Το άλλο μεγάλο έργο που δρομολογείται είναι η επέκταση του λιμανιού στο νότιο τμήμα, προϋπολογισμού 230 εκατομμυρίων ευρώ με έξι νέες θέσεις ελιμμενισμού για μεγάλα κρουαζιερόπλοια (άνω των 4.000 επιβατών) και με μήκος που μπορεί να φτάνει και τα 400 μέτρα.

Ο υπουργός Ανάπτυξης επεσήμανε μεταξύ άλλων πως με τα νέα έργα δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίες για εκατοντάδες άτομα ενώ όσον αφορά την πηγή των χρημάτων είπε πως προήλθαν από αποδέσμευση πόρων από «νεκρά» έργα με στόχο ο Πειραιάς να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι στην κρουαζιέρα στην νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Για την πορεία των έργων σημείωσε πως θα δημοπρατηθούν αμέσως και μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2012 να ξεκινήσει η κατασκευή τους έτσι ώστε το 2014 να είναι έτοιμο το monorail και το 2016 να έχει ολοκληρωθεί η επέκταση του λιμανιού. Για την κρουαζιέρα σημείωσε πως «μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, σήμερα η κρουαζιέρα δημιουργεί έσοδα που υπερβαίνουν τα 360 εκατομμύρια ευρώ.

Θέλουμε και μπορούμε, αν κινηθούμε έξυπνα και μεθοδικά, να διπλασιάσουμε τα έσοδα αυτά σε 700 εκατομμύρια το χρόνο, να διπλασιάσουμε τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που διακινούνται μέσω του Πειραιά, από 2,5 εκατομμύρια που είναι σήμερα, σε 5 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2016. Αυτός είναι ο στρατηγικός μας στόχος για τον Πειραιά.

Το πρώτο λιμάνι της χώρας να παραμείνει πρώτο λιμάνι της Μεσογείου» τόνισε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης επεσήμανε ότι στο πλαίσιο της εξοικονόμησης πόρων αποφασίστηκε ο αριθμός των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Οργανισμών Λιμένων να μειωθεί στα 7 και την θέση του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου να την έχει ένα άτομο. Παράλληλα τόνισε πως τροποποίησαν τις διαδικασίες κατασκευής έργων σε λιμένες ώστε να γίνονται πιο άμεσα.

Πηγή: tovima.gr